Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by stigno View Post
    3600Kv er jo ekstremt på en 1/8. Motorkraft får du uansett nok av med børsteløs 1/8. Tror nok ca 2000kv motor ville passe bedre.

Mener du at man kan ha for MYE motorkraft ? hehe
    Det kan aldri bli for mye motorkraft

Men sjønner poenget..
    Dette er en forrholdsvis liten motor, for liten til å bruke i denne bilen egentlig.

Så jeg har bestilt en fysisk større motor på 1900KV.
    I tilleg bestilte jeg en 4000KV for å kjøre extremt

Men nå sitter jeg med en motor uten noe drev..
    Hvordan drev skal jeg bruke for å få motoren til å passe over til spur-drevet?

Det orginale drevet fra Nitro motoren passer ikke over til børsteløs motoren.

Comment

14t 48p er 14tanns pinion, og 48p er avstanden/vinklen mellom tennene på pinion

så du må sjekke hva som sitter på center diffen din av spur, er lite nytte av en mod 1 pinion når du har 64pitch spur
      Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
      Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
      losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

Comment

Originally posted by Javer View Post
        14t 48p er 14tanns pinion, og 48p er avstanden/vinklen mellom tennene på pinion

så du må sjekke hva som sitter på center diffen din av spur, er lite nytte av en mod 1 pinion når du har 64pitch spur

TAKK nyttig info..
        Men hva med indre diameter på motor drevet? det står jo ingen plass hvor mange MM det har...

Jeg skal sjekke hva som sitter på senterdiffen
        Men jeg hadde tenkt å bytte ut den (Siden den har 2 hjul) med en egen der jeg har kun et spur-hjul..

Det jeg leter febrilsk etter er akslingen der Spur hjulet skal festes i.
        Siden jeg ikke selv har montert noe 1:8 bil fra bunnen av, så er dette nytt for meg.

Er mere vant med mindre skala, der det ganske enkelt sitter montert et tannhjul på mellom akslingen til frem\bak diffen...

Edit: på elefun finner jeg:

Novak 5157 17t 32pitch 17T pinion 5mm

TRX-4472 72T spur 32 pitch

Kan jeg bruke dette?
        Jeg lurer på om 72T på Spur drevet blir veldig mye.
        Kanskje for mye moment og lite fart på hjulene?
        Last edited by liteglow; 27 January 2010, 01:01.

Comment

Hei, du kan prøve Robinson racing 5mm pinion drev, de er fra 12T-20T i alle fall.
          F.eks her: http://www.amainhobbies.com/product_...inion-Gear-16T
          XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

Nå har jeg fått bestilt og mottat Et T70 spur drev.
            Og 5mm drev til motor.

Men spur drevet (til en traxxas) passet selvfølgelig ikke på navet til Kyosho bilen.

Så er det noen som vet hvor jeg får tak i et NAV til en traxxas bil ?

Jeg lurer på om jeg eventuelt må få noen til å dreie meg et nav som passer til akslingen min

Comment

det finnes noen produsenter av rustfritt stål spur så det blir nesten bare å sjekke a-main eller andre sider for third party options
              Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
              Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
              losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

Comment

Litt oppdatering

Nå har jeg fått motorfeste til børsteløs motoren.
                Det fulgte faktisk med pinion til motoren som passet til KYOSHO spur drevet jeg allerede hadde på nitro bilen

Så dermed må dem 2 spur-drevene jeg bestilte (300,-) gå rett i dass hehe..

Har noen bilder:

Har ikke testet bilen utendørs enda.
                Har heller ikke revers, siden nitro bilen hadde kun drift forover :O
                men tipper jeg fixer dette lett med en skrue tvers igjennom akslingen.

Har testet bilen litt på gulvet, å den spinner røyk fra alle 4 dekkene når jeg gir full gass mot veggen hehe ..

Comment

En liten oppdatering på min bil. Nye hjul + dekk. Skal montere fangerne så snart jeg får tid til det. Rc har ikke akkurat vært en pri nå i vinter. Spes med all den bajse snøen som er her i Bergen. Men tar det en av dagene tenker jeg.

Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Den var fet!

Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

Comment

Japp da har jeg festet fangerne på eight'en. Og det ser rimelig bra ut syns jeg. Front fangern er ikke 100% ferdig, men det kommer jeg tilbake til.

Måtte lage et nytt hull på høyre siden for å få plass til vinge festet også.

Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Her min sønn sin nye bil som han skal bruke når våren kommer.
                        Attached Files
                        -Bombk-

Comment

Inferno 7.5 US sports

Jeg har en Kyosho 7.5 US Sports med Novak HV pro børsteløst oppsett, montert i bilen med Novak sitt ombyggings-sett.

6.5 turn. Fungerer glimrende med Maxamps 4 cell lipo.
                          Måtte heve festene til karosseriet litt for å få plass til 6500mah batteri.

Har også moddet batteri/mottaker boksen for å få den til å passe i bilen etter ombygging til elektro.

Er veldig fornøyd med bilen slik den er nå.

Det som gjenstår av arbeid nå, er å montere bedre dempere.
                          AE SC8e, Axial Deadbolt, Radiopost TS401, ImmersionRC Vortex 250 pro, FrSky Taranis X9D Plus, Fat Shark Dominator v3

Comment

jeg skaffa meg nettop en caster racing fusion ex-1 pro jeg og.. der bruker jeg 2x2s lipo på 4400mah 25c. og motoren er en caster 1987kv motor og en hobbywing 80amp esc, og en 13kg servo som ikkje funka når jeg fikk bilen. siden jeg bytta den til meg, men klager jeg så har jeg sikkert skaffa meg selv et broblem.. snø dekk står på nå, men har også bane dekk. og jada er en super bil og kjøre.. og det som er litt spesielt er at dette er min første 1/8 og jeg har hatt tilsamen 18 biler så...

martin
                            Last edited by martin1996; 27 February 2010, 19:22.
                            løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

Comment

martin1996 duhar gjort et godt valg av bil, håper du koser deg med casteren. Hvordan funker spider-diffene i den bilen? Har du en eller to spider-differ til salgs må du si fra! Hvor mye må man ut med for en komplett slik diff i butikk, og hvilken butikk har de?

jk_conix fet SCT du har laget. Hvor mange celler kjører du på med den 1700kv motoren?

Jeg har kjøpt min andre 1/8 buggy, en brukt 8ight som jeg holder på å renovere. Så har jeg kjøpt MMM regulator, og bestilt Tekno RC sitt ombyggings-sett til elektro med mekaniske bremser og muligheter for bruk av clutch. Motor er også bestilt, en medusa 36-60 1600kv som jeg skal kjøre på 6s lipo.

Jeg tror det blir en rå bil, jeg koser meg med å skru og vente på pakkene som kommer litt etter litt i posten.

Casteren min går bra nå, den er skikkelig innstilt på 6s lipo og kjøres på kunstgress fotball-bane mens jeg venter på at grus-plassen jeg trives på skal bli fri for snø. Tror ikke jeg har lov å kjøre der, men skit au.

Kos dere med bilene deres alle sammen

Thomas G
                              Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

Takker for den. Jeg kjører på 4s 5000mah og 6500mah. Og syns den går mer en bra nok med det. Kjedelig å bare kjøre på åpne sletter med 6s. Syns 6s ble ganske ubrukelig på bane og hopp. Ble alt for sensitiv på gassen. Og jeg har justert alt veldig mykt på regulatoren.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X