Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hadde tidligere en Kyosho Inferno MP7,5 med fuelmotor men etter et par års pause med buggy gikk jeg over til elektro. Kjøpte meg en Kyosho Inferno VE fra centrohobby. I bilen har jeg byttet ut regg og motor med Novak HV 4,5 Brushless oppsett. Kjører med 2 stk LRP 2S 8000Mah så det blir god kjøretid med dissa. Bilen gjorde 85 km/t meg GPS på rettstrekke. vil si det er et jæklig godt alternativ til fuel. helt enorm akselerasjon.. skal laste opp video og bilde snart, link http://www.centrohobby.no/shop.asp?p=60028540
    Thomas R Brushless-FAN
    Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
    T-Rex 500, Aquacraft Superior

Comment

• Originally posted by liteglow View Post
      Fikk min 1:5 bil til å funke helt OK nå..
      Kjører her med 4Cell lipo..

prøvde også 6Cell, men da exploderte alle 4 dekka fra felgen :P
      Men har bestilt 5th Scale foam dekk til speed kjøring

moro med 1:5 bil ..

Haha det der er jo helt rått Rakett med 4 hjul Åssen Kyosho bil er det?
      AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
      utstyr selges klikk her

Comment

• Xray 808E. Ny layout for elektronikk

I mangel på (eller til tross for) bedre ting å gjøre satte jeg denne våren i gang med å bygge om Xray 808' 09E'en min. Bilen ble, som enkelte kanskje kjenner til, alt som ny konvertert direkte til elektro (se bla. post #24 og #25: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...-Elektro/page3). Jeg følte imidlertid at jeg kunne forbedre vektfordelingen ytterligere samtidig som jeg fikk tyngdepunktet noe lavere.

De første to bildene under viser bilen før ombyggingen. Den er noe endret fra bildene i linken over ved at bla batteriet er flyttet lengre framover og at kabelføringen er endret noe. Den er avbildet med gatedekk, men det er selvsagt bare for testing inntil banen åpner.

Nå foregrep jeg egentlig begivenhetene noe da det har seg slik at jeg sist høst skaffet en til identisk bil (brukt nitrokjørt) i tilfelle Murphy skulle være ute (ref. Murphys lov). Sistnevnte bil er heretter referert til som bil #2 og denne ble først konvertert og satt opp med ny layout. Begge bilene er imidlertid identisk satt opp med bla. Tekin RX8/T8 1700kv og 5 celler lipo. Det er benyttet HS5955TG på styringen.

De neste bildene viser bil #2 på forskjellige stadier i konverteringen. Plate for feste av ESC er frest ut med en nyervervet CNC router i fly-aluminium (2024 T3). Det samme gjelder det vertikale servofestet, men dette ble frest i plast. Chassis er boret og forsenket der det var nødvendig.

Resultatet ble ganske så bra med tilnærmet identisk vekt for hjulene på samme akse. Det skiller ikke mer enn 10-20gram per hjul, noe som er rimelig bra på en bil som veier 3500 gram kjøreklar! Utover rimelig god balanse sideveis er det også god balanse mellom foran og bak med ca 48.5% foran og 51.5% bak. Det er fremdeles gode muligheter for justering med å flytte batteriet.

Etter dette fikk også bil #1 samme layout på elektronikken som bil #2 (bilde 6 og utover).

Avbildet er også Jack Power sine Nye 45C pakker (Hobby24.no). Disse har jeg stor tiltro til etter å ha benyttet 35C 2s varianten i touringbilen denne vinteren.

Har en liten quiz til kjennere av Xray 808. Dere vil kanskje finne noe rart med «innfestingene» til bakstillingen på den ene bilen (bil #1)? Har gjort en modifikasjon her. Dette kan ses spesielt fra bilde 6-7 og utover. På bilde 9 ses begge bilene samtidig. Stikkord er stivhet (eller mangel på sådan)........ Den andre får samme behandling når delen(e) kommer.

Fikk ikke testet bilene før jeg reiste offshore sist uke da banen ikke var helt klar etter vinteren. Nå er den imidlertid åpen og jeg kan nesten ikke vente med å komme på land

Mvh Ronny
        Attached Files
        Last edited by ronsand; 24 May 2010, 23:12. Reason: bilder
        Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• Herlig, en perfeksjonist altså
          Nyyydelig!
          XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

• Takker. Har det av og til slik at jeg føler noe kunne vært gjort anderledes/bedre og denne gang en tok jeg meg tid til det. Om det var et klokt valg finner jeg vel ut om når jeg kommer meg på land om en uke

Ingen Xray folk her som ser noe rart med bakparten på den ene bilen? Blir interessant å se om det fungerer.
            Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• Litt mer flex, det var den mindre avstiveren du sikter til sant?

Thomas G
              Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

• bakre chassis avstiving xray 808

Er vell ikke så mange Xray folk som leser denne tråden så saken er at jeg hele tiden har følt at det var litt for mye flex i bakparten på 808'en konvertert til elektro.

I nitro versjon er bakparten en del stivere grunnet motorfestet (iallefall med one-piece festet) og servo brettet i karbon på motsatt side. Har lenge tekt på modifisere og å sette på en lengre chassis avstiving, eller en annen avstiving av den bakre delen.

Så så noen bilder av avstivingen på Xray XT8'en og det sa pling! Et par dager senere var en sådan i hus (bestilt fra Antrade). Denne erbetydelig lengere og når nesten fram til senter diffen. Høyden bak på dempertårnet er den samme som den orginale avstivningen. Da var det bare fram med drillen for og bore noen nye hull i chassis (brukte et av de orginale og boret to nye) samt bakre dempertårn (to nye hull). Easy peasy!

Denne avstivingen er av en mykere plasttype enn den som er brukt på 808'en, men siden den er en hel del lengere så det virker veldig lovende. Det er fremdelse flex, men ikke så extremt som tidligere.

Så gjenstår det bare å få prøvd sakene.....

Comment

• Originally posted by quattro1.9tdi View Post
                  Jaja da har jeg fått satt sammen SC8e'n og fått testa den littegranne også.. Kjempekult! Tekin 1550kv motoren og 19,8V batteriet funker kjempebra syntes jeg!
                  Heisann! Etter å ha tittet litt på bilen din i går kveld på Geiteryggen er jeg enig i at elektronikken er på stell. Godt valg av motorstørrelse til batteriene. Du kunne ha godt av en litt større pinjong, det holder sannsynligvis med 1-2 tenner mer. Tykkere olje i dempere er nok noe av det viktigste for å bedre kjøreegenskapene dine. Det er også litt for mye drift på bakhjula, så en gjennomgang av diffoljer ville jeg også tatt. Den blir litt vanskelig å kjøre med den vekten og såpass nervøs i rumpa.

Selvfølgelig en smakssak, men jeg ville også skrudd av dragbrake på regulatoren.

Hvor mye veier kjerra med batteri?
                  [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                  -----------------------------------------------------

Comment

• Originally posted by spiro View Post
                    Heisann! Etter å ha tittet litt på bilen din i går kveld på Geiteryggen er jeg enig i at elektronikken er på stell. Godt valg av motorstørrelse til batteriene. Du kunne ha godt av en litt større pinjong, det holder sannsynligvis med 1-2 tenner mer. Tykkere olje i dempere er nok noe av det viktigste for å bedre kjøreegenskapene dine. Det er også litt for mye drift på bakhjula, så en gjennomgang av diffoljer ville jeg også tatt. Den blir litt vanskelig å kjøre med den vekten og såpass nervøs i rumpa.

Selvfølgelig en smakssak, men jeg ville også skrudd av dragbrake på regulatoren.

Hvor mye veier kjerra med batteri?
                    Jepp har lagd en grei liste på amainhobbies som jeg skal bestille snart Så blir det mer greie på kjøreegenskapene håper jeg. Artig å herje med men var litt vanskelig rundt banen.:P Vekta har jeg ikke fått sjekka men er nok litt tung på grunn av det store batteriet. Men takk for tipsa, er kjempegreit når jeg ikke har så altfor mye peiling på innstillinger selv
                    AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
                    utstyr selges klikk her

Comment

• Kan ikke anbefale 19 tenner på pinion. Da blir alt ekstremt varmt og i verste fall smelter loddingen på deans kontaktene mine. Skal dreve ned til 15 eller 16 drev igjen. med 19 drev og mamba monster ESC, Hobbywing xerun 2250KV motor så drar Deuce-en på bakhjula. Men som sagt så blir det ekstremt varmt. Har heatsink med vifte og kjølepasta på motoren,Dette holdet tempen på motoren rundt 40/50 grader. Har 2x7,4v 6000mah 25C lipo koblet slik at det leverer 14,8 volt. Venter på batterier fra Hobbyking.com. 2 sett med 2x11.1v 5000mah 40C. Noen som har erfaring med 22.2v på buggy? Merker at 2x2 cell lipo er i underkant av hva som bør brukes på mamba monster.

En liten edit i denne posten. Jeg hadde brann i Regulatoren og kjører nå hobbywing ezrun 150A regulator i buggyen. Mambaen tok skikkelig fyr med 0,5 meter flamme rett opp av regulatoren. Ble litt skremt da ja..hehe..
                      Last edited by Anders Jensen; 29 August 2012, 18:34.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                      Welcome to our newest member, Mortenporten.
                      Working...
                      X