Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg ville kjøpt en senter-diff fra de nyere utgavene av inferno med ett spur-drev på, det er det folk flest bruker på 1/8 børsteløse biler. Så kan du kjøpe et motorfeste på rc-monster, si til de hvilken bil du har så spesial-lager de det til deg.

Rc-monster har også noe utstyr for å bruke 2-stegs auto. giringen bilen din har med en 2-delt pinion, ikke det at jeg anbefaler det, men litt artig.

De har også batteribokser, og gode priser på motorer og esc. Jeg har på min e-revo en ezrun 150a esc med castle/neu motor, billig og greit. Du kan og kjøpe medusa 36mm x 70mm 2000kv motor som er rimeligere en castle/neu.

Hobbywing ezrun esc'en er ikke så verst, og med programerings-boksen(kjøpes utenom) er den lett å stille inn.

Jeg har også vært heldig med "brukte" motorer, kjøpte en HEFTIG hacker 1850kv motor til 600kr med frakt!!! Og en ubrukt 2650kv castle/neu til 900 med frakt.

Kikk litt på rcmarked og salgs-forumet her på radiostyrt. Har du god tid så dukker det opp noe før eller siden.

Denne siden har mange gode råd:

Lykke til.

THomas G
    Last edited by El Tomaso; 9 December 2009, 17:18.
    Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

Hva er forskjell på spur-drev og (som jeg er vant med) et vanlig tannhjul ?

Jeg kommer som sakt IKKE til å bruke noe av det orginale på bilen, altså 2 trinns kassen.
      Jeg skal kjøpe et nytt tannhjul til både motor og driv akslingen.
      Disse 2 må vel matche sånn rimelig slik at jeg oppnår farten motoren må ha for og ikke kveles på lavt turtall pgr av feil giring..

Jeg fant endel motorer, blant annet denne mamba monster:

Prisen er helt kurant til mitt budskjett..

Jeg ser mange motorer på forskjellig KV til salgs på eBay.
      Men hvordan jeg skal velge som er god er vel vanskelig.
      Siden det ikke står oppført noe om hvor mye WATT dem yter (noen poengterte at dette var viktig?) !

Jeg har hørt my skryt fra mamba sine motorer, og håper den yter nok ialefall

Jeg fikk forresten ikke noe svar her på hvor fort forventes egentlig en rask 1:8 bil kan gå ?

Comment

Det er litt søkt spørsmål det avhenger av så mye, men med buggy er toppfart på over 100kmt ikke uvanlig

Comment

Originally posted by freddy85 View Post
          Det er litt søkt spørsmål det avhenger av så mye, men med buggy er toppfart på over 100kmt ikke uvanlig
          Ja er jo såklart mye som spiller inn
          Jeg bare lurer på om jeg skal satse mest på 1:10 bilen eller 1:8 når det gjelder toppfart..

Jeg regner med at jeg har passert 100kmh+ på den lille 1:10 bilen..
          Problemet er at jeg alt for lett mister bakkekontakt

Comment

Spurdrev er et annet ord for hoved-drev, det tannhjulet som møter pinion'en.

TG
            Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

er du usikker på hvilken batteri pakke du kommer til å bruke så er mitt tips ta en motor med 1900-2000kv
              kjøp samtidig med pinions eller longshank pinions i størrelser mellom 13-18 så har du mulighet for å kunne tilpasse farten etter hvilken batteri pakke du ender med

både tekin mmm og hobbywing(+under merker) er kraftige nok men det er litt med holdbarhet og kraften som blir påvirket av hvor mye du betaler

finnes helt sikker mye bra men som sagt det skall være 1/8 designet ikke bare en 1/10 som er konvertert
              Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
              Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
              losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

Comment

Hei, jeg har en Kyosho Inferno VE med Novak HV 4,5 turn. Jeg kjører på 2 stk 2cell lipo 8000mah. måtte lage et eget batterifeste siden pakkene er litt større. opprinnelig fulgte det med team orion vortex oppsett i infernoen men jeg syntes ikke bilen flyttet seg godt nok.
                jeg målte den med GPS på flatmark, da gjorde den 80km/t med 12 T pinion. sikkert noen av dere som trimmer hardere enn dette også
                Thomas R Brushless-FAN
                Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
                T-Rex 500, Aquacraft Superior

Comment

Jeg har sett litt på den inferno ve, rart navn siden hot bodies har nylig gitt ut sin el-buggy som heter ve8. Synd med det orion systemet som ikke holdt mål.

Var det med orion vortex eller novak at du målte 80km/h?

Jeg hadde et 6,5t novak HV-pro system i e-revoen min før, og var egentlig storfornøyd. Mange andre her mener at det er et system ikke egnet for 1/8 bruk.

4,5t er jo et ekstremt oppsett, hva kv er det? 4000kv???

Thomas G

Comment

Da har jeg laget kaross fester forran, og satt på et losi strike kaross. Brukte vinge festet bak nå siden den er ganske så solid. Men kan være den må gå når jeg skal feste bak fangern fra sc8'en.

Så er det neste å få lakert shjjiitn
                    Last edited by jk_conix; 12 December 2009, 19:19.
                    Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Syyyykt syyykt !!

Leter etter en passende kraftig motor til min 1:8 bil..
                      Så kom jeg over denne på hobbyKing..
                      WTF:

http://hobbycity.com/hobbycity/store...ner_(eq:_70-55)

Sykeste jeg har sett....

Comment

Jeg holder på med og konvertere en Hobao Hyper ST PRO truggy til BL.
                        Eller, jeg er egentlig snart ferdig.

Jeg fikk bilen som en nitrobil, med alle Hobao sine Factory options, som f.eks er Spider diff (grom sak) og titandeler der det trengs.
                        Jeg reiv ut den gromme LRP Z.28R Truggyspec3 motoren som var der, og kvitta meg med den.

Jeg har ribbet chassis for alt av nitro shit, og lagd nytt servofeste samt mottakerhylle.
                        Så var det bare og sjekke ut hva som var best til det jeg ville ha av egenskaper, og lage en handleliste etter det.

Dette er handlelista mi :

-Mamba Monster Max 2200KV combo - Kjøpt, ligger klart!
                        -Rc-Monster Ofna Hyper BL motor mount - på vei i posten!
                        -Rc-Monster Mod1 herda stålpinjonger, 13T, 14T og 15T - på vei i posten!
                        -2x Turnigy 11,1V 25C 5000mah LiPo - På vei i posten!
                        -Dekk på felg fra buggyshop.no (MMM er slemt mot dekka)
                        -ProLine kaross som ser noelunde bra ut
                        -Muligens 2x 7,4Lipo for og få bittelitt kontroll på galskapen
                        -Melk
                        -Brød

Så detter prosjektet blir spennende! Prosjekttråden ligger i Elektro - Monster truck delen av forumet BTW

Også har jeg en Caster Racing EX1 Børsteløs 1:8 buggy, beste buggyen jeg har prøvd i hele mitt liv! Tåler og bli torturert gang på gang! Og hobbywing BL comboen som kommer med orginalt tåler en god del vann kan du si! Anbefales på det sterkeste!
                        Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                        Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                        TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

Comment

Originally posted by djegga View Post
                          Jeg holder på med og konvertere en Hobao Hyper ST PRO truggy til BL.
                          Eller, jeg er egentlig snart ferdig.

Jeg fikk bilen som en nitrobil, med alle Hobao sine Factory options, som f.eks er Spider diff (grom sak) og titandeler der det trengs.
                          Jeg reiv ut den gromme LRP Z.28R Truggyspec3 motoren som var der, og kvitta meg med den.

Jeg har ribbet chassis for alt av nitro shit, og lagd nytt servofeste samt mottakerhylle.
                          Så var det bare og sjekke ut hva som var best til det jeg ville ha av egenskaper, og lage en handleliste etter det.

Dette er handlelista mi :

-Mamba Monster Max 2200KV combo - Kjøpt, ligger klart!
                          -Rc-Monster Ofna Hyper BL motor mount - på vei i posten!
                          -Rc-Monster Mod1 herda stålpinjonger, 13T, 14T og 15T - på vei i posten!
                          -2x Turnigy 11,1V 25C 5000mah LiPo - På vei i posten!
                          -Dekk på felg fra buggyshop.no (MMM er slemt mot dekka)
                          -ProLine kaross som ser noelunde bra ut
                          -Muligens 2x 7,4Lipo for og få bittelitt kontroll på galskapen
                          -Melk
                          -Brød

Så detter prosjektet blir spennende! Prosjekttråden ligger i Elektro - Monster truck delen av forumet BTW

Også har jeg en Caster Racing EX1 Børsteløs 1:8 buggy, beste buggyen jeg har prøvd i hele mitt liv! Tåler og bli torturert gang på gang! Og hobbywing BL comboen som kommer med orginalt tåler en god del vann kan du si! Anbefales på det sterkeste!

Blir bra det da Men skal du herje og hoppe er det kanskje lite vits bare med 2 stk 3s batteri pakker. Har prøvd det nå. Blir en smule hissig. 14.8 funker meget bra til allround bruk.
                          Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Ja, var det jeg var "redd" for.... Jeg vil ikke ha en Savage Flux lignende ting

Får vell kjøpe meg noen 2S pakker da.... men har jo en del LRP 4600Mah 7,2V Nimh pakker, de får holde enn så lenge

Hvilken bil du har MMM i ?

Comment

Originally posted by djegga View Post
                              Ja, var det jeg var "redd" for.... Jeg vil ikke ha en Savage Flux lignende ting

Får vell kjøpe meg noen 2S pakker da.... men har jo en del LRP 4600Mah 7,2V Nimh pakker, de får holde enn så lenge

Hvilken bil du har MMM i ?
                              Ville kanskje prøvd med lipo pakker. Jeg har 2 stk 7.2 batterier som jeg vanligvis bare bruker i crawleren, men syns ikke de gir fra seg like mye.

Det er en losi eight e. Den som jeg har satt på shortcourse truck kaross på over. Skal bygge den om litt med team as sc8 deler.

Comment

Hvor mye dem gir fra seg varierer helt sinnsykt fra bil til bil da.
                                F.eks en crawler trenger så og si ingenting "punch" fra batteriene, i forhold til 1:10 elektro onroad med 3,5T motor Osv..

Hvor har du kjøpt Strike karossen ?

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X