Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro offroad i Tønsberg-distriktet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by grelland View Post
    Spørs hva du mener med operative, men hvis gudene er med oss, så håper vi å få rullet ut gresset til uka, og da begynner vi å kjøre litt, men det er en stund til anlegget fremstår som "ferdig" tenker jeg
    Regnet ikke med noe annet, ettersom dere er såpass få som jobber med dette. Med "operative" mener jeg når du har tenkt å invitere til invielsesløp. Syns det er uttrolig kult at det nå kommer en 100% gunstgress-bane på østlandet.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

Comment

vi får se. Økonomien strekker ikke til for å få til et telleranlegg enda, så noe løp er vanskelig uten noe hjelp fra evt andre klubber i distriktet i år i alle fall. Men det kommer

lå syk i går, så jeg fikk ikke organisert noe mer med graving, men det ser ut som vi har en lead på transport. Vi snakker om 8 ruller som veier til sammen ca 20 tonn, så brenderup varehengeren strekker ikke akkurat til...

Comment

vi får se. Økonomien strekker ikke til for å få til et telleranlegg enda, så noe løp er vanskelig uten noe hjelp fra evt andre klubber i distriktet i år i alle fall. Men det kommer

lå syk i går, så jeg fikk ikke organisert noe mer med graving, men det ser ut som vi har en lead på transport. Vi snakker om 8 ruller som veier til sammen ca 20 tonn, så brenderup varehengeren strekker ikke akkurat til...
        Om en av gutta fra Oslo kommer så kan vi sikkert få det til slik at dere låner telleranlegg for helga fra OMK. Med forbehold om at de andre i styret er enig i det. Ole og Andreas er sikkert med på alt som er gøy! Vi bruker laptop også, så om dere bare setter opp race-fila ferdig i RCM så er det plug & play! (må grave ned en tellersløfe bare)
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

Det er jo en mulighet. Kan man laste ned en prøve-versjon av rcm, slik at jeg kan sette opp i forkant?
          Skal ut og kjøre og kikke litt utpå dagen i dag, hvis det er noen interesserte i nærheten.

Comment

RC seksjonen i NMF skal også ha en laptop + software/lisens for utlån... hør evt. med Jon Åge Olsen ang. det.
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

det er jo kjempemessig.

som nevnt over, fylte vi touranen med 4 biler, og tømte noen batteripakker på grusbanen som ligger inntil området vi skal kjøre på, og vi fikk også målt opp og kikket litt nærmere på hvor plaform skal så etc.

Resltatet av 4 overivrige førere i alderen 4 til 40, en svææær grusbane og noen provisoriske hopp ble noen timer med reparasjoner i kjelleren, men det må man tåle

Har også fått på plass transport av kunstgresset, så nå mangler det bare en avtale med graveren så skjer det ting

Comment

kort oppdatering:

Da skal graver være på plass mandag førstkommende, og når det er gjort (skal planere området og bygge opp hopp) så er det duket for dugnad med rulling av 2 tonns tepperuller

Kommer tilbake med detaljer om når det skjer, så kanskje vi får med oss nok folk

Her er et stemningsbilde fra i går; containeren som skal fungere som kjøreplattform og lager/tellebod er på plass:
                Attached Files

Comment

her er det bare å brette opp ermene:
                  Attached Files

Comment

ok, ett VW-bilde til da

dette tok jeg på vei hjem fra møte på banen i går kveld
                    Click image for larger version

Name:	IMAG0058-1.jpg
Views:	1
Size:	30.6 KB
ID:	768093

Comment

ok, ett VW-bilde til da

dette tok jeg på vei hjem fra møte på banen i går kveld
                      [ATTACH=CONFIG]34324[/ATTACH]

Nice!!!!!!!!!!
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

Comment

så nydelig ut det bildet.(BP & bil) Nok kunstgress skulle en tru?
                        Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

Comment

Originally posted by TommyL View Post
                          så nydelig ut det bildet.(BP & bil) Nok kunstgress skulle en tru?
                          det er ca 600m2 vi har fått, så det er ikke alt for mye. banen blir ca 18x30 m

Comment

her er det bare å brette opp ermene:
                            er de store disse rullene her ?
                            evt vet du hvor mye hver rull veier?
                            -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                            -Leder www.I
                            HRC.no
                            ]

Comment

rullene er ca 1.5m i diameter, og 3 m brede. ca 25 m lange ferdig utrullet.

De veier mellom 1.5 og 2 tonn per rull, og han som hadde rullet ut tilsvarende ruller sa at man klarte det til nød med 10-12 mann

vi har fått 8 ruller, så det tilsvarer mellom 15 og 20 tonn, og lastebilmannen regnet med at han måtte kjøre to lass.

Comment

har vært og målt litt mer, og med den plasseringen på containeren, må vi kutte hjørnet av baneområdet, og da blir det noe slikt.

for at graveren skal få laget hoppene på riktig sted, må jeg tegne dette ganske nøyaktig i helga, så alle innspill er velkomne. Tror ikke vi gidder å flytte så mye på hoppene når gresset er lagt..
                                Attached Files

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X