Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro offroad i Tønsberg-distriktet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da fikk jeg endelig i gang denne gamle traktoren igjen, og tok meg et par timer på banen igjen i ettermiddag.

Planen var å slette ut de værste hulla etter at lastebilen hadde vært utpå, og så se på om det var mulig å få rullet ut disse rullene. Det har regnet øl og bananer igjen de siste dagene, så rullene er gode og våte, men med ett untak er banen tørr, så vi må grave en liten dreneringsgrøft helt i den ene enden.

Det gikk overraskende greit å dra/dytte rullene ut, så når jeg først var i gang, tok jeg en del
    Click image for larger version

Name:	ruller-ute-2.jpg
Views:	1
Size:	21.5 KB
ID:	769526

Name:	ruller-ute-1.jpg
Size:	36.9 KB
ID:	769527

De ligger med 20-30 cm avstand, så jeg håper vi klarer å dra de litt sidenveis bare vi er nok folk.

Name:	flate-ruller.jpg
Size:	26.9 KB
ID:	769528
    Jeg har med vilje ikke laget det helt "stuegulv" under mattene, så får tiden vise om det var dumt...

Kan også se at den rullen som har ligget der et par uker er blitt helt grønn, noe som skulle bety at sanda har lagt seg godt nedi, og det er jo ikke så dumt.

Prøver å dra i gang enm dugnad til uka, så vi får litt fortgang her nå

Comment

Dette ser bra ut Roy!

Jeg tror bestemt det var smart å ikke lage det "for stuegulv", de ujevnhetene som blir gjør det mye morsommere å kjøre og du må jobbe litt for å finne et oppsett som fungerer bra. Det som er bra med kunstgresset er at de ujevnhetene du lager blir konsekvente, de blir ikke verre etterhvert som dere kjører.
      Jeg er helt sikker på at dette blir bra!!
      Roy Gjemble, 1974
      Racing: TLR 22 & Team Durango DEX410
      Gear: Ko Propo, Savöx, Hobbywing, Rudebits, Darkside Designs

Comment

Var det jeg tenkte også.

Hva gjør dere når dere får skjøter i gresset? Legger dere litt overlapp eller buttibutt?

Comment

Originally posted by grelland View Post
          Var det jeg tenkte også.

Hva gjør dere når dere får skjøter i gresset? Legger dere litt overlapp eller buttibutt?
          enkelt, legg overlapp på ca 20 cm, deretter tar du en stor vinkelsliper og kutter rett over, så drar du bort det overskytende, smoooth
          Da blir det buttibutt

kan gi deg noen gode tips til helga når du kommer
          -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
          -Leder www.I
          HRC.no
          ]

Comment

Enten overlapp ja, også kutte med kniv elns etterpå, eller så funker dette; Butt i butt, og fyller litt sand der, og flater det ut

Comment

Hei igjen.

Da prøver vi oss med en samling igjen førstkommende torsdag. Alle er velkome til å ta i et tak.

Jeg er der fra ca kl 1700.

Vi trenger så mange som mulig til å ta i et tak for å få lagt mattene på plass, og rulle opp på noen hopp og tabletops.

I tillegg trenger sikkert gjengen som bygger trapp og kjøreplatform litt assistanse.

Vel møtt, "the more the marrier"

Roy

Comment

må ikke slite deg ut før løpet ihelga nå da
                -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                -Leder www.I
                HRC.no
                ]

Comment

Det dukket opp 8 mann i dag, og vi fikk gjort en hel del.

Vi fikk lagt ut mesteparten av mattene, og lagt de på plass inntil hverandre.

Det som mangler nå er å legge matter på hoppene, og et par korte lengder i den ene enden.

Vi fikk også lempet to terasselemmer opp på kontaineren, så nå er det gulv på platformen vår også.

Name:	bane.jpg
Size:	36.8 KB
ID:	769656
                  Vi samles igjen torsdag om en uke, og da er nok alle mattene på plass.

Comment

Hei igjen,

Minner om dugnad førstkommende torsdag kl 1800, håper så mange som mulig kan komme, så blir vi ferdig med å legge ut mattene.

Her er et bilde til fra forrige uke:

Name:	dugnad 12 aug.jpg
Size:	42.5 KB
ID:	769669
                    Målet er å få ferdig mattene, og trapp opp på plattformen

Comment

Kort oppdartering:

Alle mattene er på plass, og vi jobber nå med å finne gode løsninger på banemarkeringer.

Det er flere som har vært ute og testet litt, og tilbakemeldingene så langt er ok. Noe humplete på enkelte områder, og så må hoppene lages litt jevnere, så lufteturene blir litt mer forutsigbare.

Jeg og guttene har vært ute et par ganger, og har knekt 5 forstillinger så langt.... Må få på plass banemarkeringer, ja...

Fokus fremover nå er kjøreplatform, trapp og banemarkeringer

Comment

Får dere lagt ut en liten videosnutt av en runde rundt banen?
                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

er det sånn at det kan kjøres på banen nå?

Comment

Banen ferdig, funker den til 1/8 elektro? Noen store hopp?
                            Kristian Henriksen Moe -81
                            Kasemoto Gravity Evo,Sakura D3 (Moe edition :P )
                            HPi Vorza Flux, TA-05 IFS-R ,MM 7700kv++,Spektrum DX3s,

Comment

Jada det går an å kjøre på den, men den er langt fra ferdig, og store hopp er det også.

Det som mangler på kort sikt er banemarkeringer og trapp og gjerde på kjøreplatform, jeg sier fra når det blir ny dugnad.

Comment

Elektro offroad-bane på Nøtterøy

Heisann.

Det har vært stille her en stund, men det har foregått en del planlegging og forberedelser i kulissene, men nå er våren i anmarsj og da er det på tide å planlegge hva som skal skje når snøen er borte.

Derfor kjører vi i gang en samling Mandag førstkommende (7/3) på pauserommet til Norwegian Modellers på Ås kl 20.00. Planen er å gå gjennom hva vi har på planen i år, og å få innspill på hva vi bør gjøre, så jeg håper flest mulig som har interesse og befinner seg i vestfold-distriktet har anledning til å svinge innom.

Roy

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X