Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro offroad i Tønsberg-distriktet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

da har jeg vært ute på banen en tur og merket opp alle hoppene, så når graveren kommer i morgen tidlig, håper vi ting faller på plass. var mye brennesle der, så leggene er helt opphovnet...

Comment

Graveren har nå gjort jobben sin, og jeg får jo bare håpe at kartet nå stemmer med terrenget...

Tok noen bilder, og kan jo begynne med ett av utsikten fra kjøreplattformen, guttungen har tatt bilde over modellbilbanen over mot atv banen som bygges i andre enden av grusbanen, klubbhuset hvor det blir kafeteria/kiosk/toalett skimtes bak gravemaskinen
      Click image for larger version

Name:	utsikt.jpg
Views:	1
Size:	30.2 KB
ID:	768172

her er et bilde nedover langsiden, fikk visst med alle 3 junior-grellandene også...

Name:	langside.jpg
Size:	46.2 KB
ID:	768170

Til slutt et bilde i den andre retningen, med en dosert sving i bakgrunnen og et par table-tops:

Name:	bane 1.jpg
Size:	38.1 KB
ID:	768171

Vi må slette ut underlaget litt før kunstgresset kan legges på, men vi prøver å få samlet sammen en god gjeng til en dugnad om noen dager, når lastebilen er klar til å løfte litt.
      Dette blir bra !
      Last edited by grelland; 9 June 2010, 22:26.

Comment

Wow, detta blir bra!

Utrolig hva et tilfeldig rendez vous på Svinesund kan føre til!
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

Inspirasjon:

[ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
          -----------------------------------------------------

Comment

Originally posted by SHY View Post
            Wow, detta blir bra!

Utrolig hva et tilfeldig rendez vous på Svinesund kan føre til!
            hehe ja det kan du si. kan hende jeg var ganske "moden" på det tidspunktet og bare trengte et lite puff

Comment

Originally posted by spiro View Post
              Inspirasjon:

Helt klart.

Jeg har fått tak i røde rør, men ellers er det noe sånt vi ser for oss ja

Nå regner det øl og bananer her, men håper å få gjort litt planering i helga, så dersom noen har anledning litt tidlig på dagen på søndag førstkommende, så si fra, så gjør vi en innsats.

Comment

det ble en liten dugnad på banen i dag, og vi greide å stable 5 "arbeidsføre" på bena.

Først et bilde av Bakken junior og en kamerat som tok jobben med å flytte "unnarennet" på et dobbelthopp over på andre siden av det andre hoppet:

Name:	dobbelthopp.jpg
Size:	60.7 KB
ID:	768206
                Det viste seg altså at kartet ikke stemte med terrenget...

Gutta gjorde en super jobb, så nå slipper vi å lande langt inne i en 180-grader...

Eldstemann Grelland fikk kjøre kantklipperen, og fjernet uøsnket gress før kunstgresset blir rullet ut:

Name:	gress.jpg
Size:	60.1 KB
ID:	768205
                I forgrunnen ser vi toppen av en 180-grader som ble litt høy... Tanken var å ha en hel 180grader som ligger oppå en forhøyning, men skråbakke opp og ned. Men den var litt smal og høy, så vi skavet av 15-20 cm på høyden, og la den ekstra massen ut på siden, så banebredden blir ca 3m både opp og ned igjen.

Nå gjenstår det litt mer avretting av de flate partiene før kunsgresset skal på plass, og jeg skal få lånt en traktor i morgen, så blir dette bra tenker jeg. Trenger antakelig litt motorisert hjelp til å rulle ut gresset også tenker jeg.

Vi sikter oss inn på å få rullet ut gresset på lørdag, så de som er interessert kan begynnne å planlegge med å sette av noen timer da.

Comment

Dette er jo strålende saker! Har dere noen formening om hvor lenge dette området er tilgjengelig for dere?

Edit: og når jeg tenker meg om - hadde egentlig tenkt å selge min B44, men dette prosjektet deres får meg til å revurdere.

Comment

foreløpig i 15 år

Comment

Originally posted by grelland View Post
                      foreløpig i 15 år
                      Heftig. Da ville jeg ikke nølt med å snakke med sponsorer etc for å få på plass telleanlegg. Her har dere muligheten til å stelle i stand Østlandets beste 1:10 OR bane. Gjør dere god nok jobb med anlegget blir det vel invitasjon til Nordisk her etterhvert også vel?

Comment

jada, men en ting om gangen, foreløpig har vi nok med å få noe å kjøre på.

På lørdag fant jeg plutselig ut at jeg kan jo få lånt en traktor til å planere ut det siste før vi legger på kunstgress, så hele kvelden i går gikk med på å kjøre 2 mil i en gammel fiat...

Så i dag etter at sommeravslutningen i barnehagen var unnagjort, satte jeg meg inn i traktoren igjen, og kjørte de 6 kilometerene ut til banen. En drøy time senere med utallige runder med skjæret bak på traktoren var effektivt, ja, og slik ser det ut nå:

Name:	plsnert.jpg
Size:	18.4 KB
ID:	768219

Det blir skikkelig plant og fint, må bare fjerne litt stein og hauger som oppstår langs skjæret...

men jeg stusset litt på at skjæret var blitt skjevt, og da oppdaget jeg dette:

Name:	flat.jpg
Size:	32.8 KB
ID:	768220

Hmm.. det var ikke bra, men på bildet får man et inntrykk av hvor bra underlaget er.

Neste nå er å finne en dag det passer både for lastebilsjåføren og en 10-12 mann. Helst bør jeg ha fikset traktoren først også, sidne vi trenger den nok til å få rullet ut dette gresset..

det går da fremover

Comment

LOL! Du skulle jo egentlig alltid ha vært bonde du Roy!

Når kjæm potet'n?

Besøk mitt showroom

Comment

kanskje ikke den gamle fiaten likte at jeg skulle teste om det kom over dobbelthoppet i 4. gir

Comment

Hva er adressen til banen?

Besøk mitt showroom

Comment

Hmmm tror ikke det er noen egen adresse, men det er i krysset mellom tenvikveien og holmbrekkene på nøtterøy. Jeg kan lage en beskrivelse fra Kanalbrua i Tønsberg hvis ønskelig.

Har stoppet litt opp her pga en skade i beine, men nå kan jeg gå igjen, så dersom lastebilsjåføren ikke har tatt ferie, skal vi få fraktet ut teppene denne uka.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X