da har vi gjort avtale med transportør etc, så i morgen ettermiddag skal kunstgresset fraktes ut på banen. Det kan bli spennende.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elektro offroad i Tønsberg-distriktet
Collapse
X
-
-
hyggelig at dere førlger med på fremdriften. Vi fikk et lite setback, men prøver igjen i morgen, og da skal jeg komme med noen bilder.
Så snart rullene er på plass, må vi prøve å samle en gjeng for å få rullet de ut, så jeg kommer tilbake med info om tid og sted.
Noen timer med jobbing på kjøreplattformen, så skal det være mulig å få testet dette. Blir moro
Comment
-
Da var kunstgresset på plass
Først måtte vi hente det på andre siden av byen, med en veldig ivrig 4-åring som tilskuer:
Rullene var svinetunge... de tyngste opp mot 3 tonn per stykk.
men vi fikk da 6 ruller på det første lasset, og her er vi på vei gjennom byen:
Med ørlite grann overlast på bilen kom vi da frem, og første lasset ble losset av:
Og slik ligger rullene nå, pent på plass og venter på noen sterke karer som skal rulle de ut:
Vi kjørte to runder, og det ble til slutt 11 ruller. Det er fortsatt 3-4 ruller igjen, men vi må få disse rullet ut først, så vi kan se hvor mye det faktisk dekker.
Så nå er det bare å forberede seg på å få disse rullet ut.
Er det noen som har noen gode tips ang hvordan man gjør det på enkleste måte?
Hva med dere oppe i trønderlagen, hvordan har dere tenkt å få rullene på plass?
Comment
-
Vi har ca 1500 kvadrat som vi har rullet ut i alpinanlegget, vi kommer til å fjerne de hvite stripene av mattene før vi legegr det ut, vi skal legge heldekkende, men rullene våre er ikke tyngre enn 600kg, da er de 50 kvadrat på rullen, så vi bruker traktor og rå håndmakt.Originally posted by grelland View PostDa var kunstgresset på plass
Først måtte vi hente det på andre siden av byen, med en veldig ivrig 4-åring som tilskuer:
[ATTACH=CONFIG]35943[/ATTACH]
Rullene var svinetunge... de tyngste opp mot 3 tonn per stykk.
men vi fikk da 6 ruller på det første lasset, og her er vi på vei gjennom byen:
[ATTACH=CONFIG]35945[/ATTACH]
Med ørlite grann overlast på bilen kom vi da frem, og første lasset ble losset av:
[ATTACH=CONFIG]35944[/ATTACH]
Og slik ligger rullene nå, pent på plass og venter på noen sterke karer som skal rulle de ut:
[ATTACH=CONFIG]35946[/ATTACH]
Vi kjørte to runder, og det ble til slutt 11 ruller. Det er fortsatt 3-4 ruller igjen, men vi må få disse rullet ut først, så vi kan se hvor mye det faktisk dekker.
Så nå er det bare å forberede seg på å få disse rullet ut.
Er det noen som har noen gode tips ang hvordan man gjør det på enkleste måte?
Hva med dere oppe i trønderlagen, hvordan har dere tenkt å få rullene på plass?
Det er ikke så tungt, vi rullet av 7000 kvadrat ifra fotballbanen vi fikk det ifra, og det gikk fint det
Rullene er 5meter brede og ca 10-11 meter lange
men så er vi trøndere da, så vi synes ikke dette er så tungt vi
Comment
-
hehehe, ja det er sånne smårullerOriginally posted by grelland View Postaha så dere har sånne pingle-ruller dere da...
Jaja vi kontor-rottene her nede på solkysten får prøve oss med traktoren (med nytt dekk) hvis ikke får vi leie oss en gravemaskin. For penger har vi jo nok av

et tips, det regnet den dagen vi øastet opp rullene våre på lastebil, og da var dem dobbelt så tunge, men jeg regner med at de ikke er våte dem dere har, for er de det, så kunne det vært en fordel og rullet de og tørket de før du legger dem på, de blir liksom litt lettere og håndtere da.
Kommer du og kjører hos oss den 14 og 15 da?
Comment
-
det regnet øl og bananer tidligere i uka, så det er nok en del vann i sanda ja...
de første 5 rullene på bilen veide ca 12 tonn...
har meldt meg på, ja, men alle detaljer er ikke på plass enda. Håper jeg får det til, kan vi campe i bobil inne på området deres?
Comment
-
Det er masse av plass til bobilen deres, bare 50meter unna banen, der skal du få strøm og det som trengs, det er og dusjmuligheter om det skulle falle et behov for detOriginally posted by grelland View Postdet regnet øl og bananer tidligere i uka, så det er nok en del vann i sanda ja...
de første 5 rullene på bilen veide ca 12 tonn...
har meldt meg på, ja, men alle detaljer er ikke på plass enda. Håper jeg får det til, kan vi campe i bobil inne på området deres?
Comment
-
Respekt! Jeg bøyer meg i grusen. Dette anlegget har godt potensiale til å fremstå som Norges beste. Glimrende jobbet så langt. Kanskje jeg må flytte "hjem" igjen til Trondheim...[ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
-----------------------------------------------------
Comment
-
Da har vi vært en tur ute for å se om vi fikk flyttet på disse rullene med den Orange Fare (Fiaten..) Og det gikk nesten fint.
Først prøvde vi langsiden, og den gikk ganske bra, og det ble nesten rett...
Her er unge Bakken i gang med å inspisere at alt er på stell...
Et bilde fra andre siden, som viser den digre haugen midt på:
Og det er problemet akkurat nå... Vi vet ikke helt hvordan vi skal få rullene opp over hoppene og bakkene, så vi vurdere å følge trøndernes eksempel og ta bort haugene og lage underlaget flatt og heller bygge hopp i etterkant.
Vi var også litt skeptiske til om det var slett nok etter å ha sett våre trønderske venners stuegolv av en grusbane, så da traktoren daua (....) dro jeg hjem og hentet b4en for å teste langsida, og det ble helt topp
Mangler en 8-10 meter på lengden, men det er slett nok til å holde flatt jern, men ikke helt stuegolv, så det blir genialt. Gleder oss enormt til banen er klar så vi får kjørt på den.
Her er beviset på at dette er en rc-bane:
Ser ut som mye av sanda vil bli kjørt av når vi kommer i gang, men det får bli som det blir.
Nå må vi bare ta en sjefsavgjørelse på om vi skal fjerne fjellet midt på og så kan vi kalle inn till litt massiv jobbing, så blir det plutselig rc-bane av dette.
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment