Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo - tips & triks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Simen Gjørstad View Post
    Eh.. dette er jo ikke E-revo???
    Same shit new wrapping!
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment



    • Synes den skjer bra ut jeg
      *Bare* 699 dollar
      Eirik steen
      Kjører:Børsteløs Twin force og Traxxas Stampede 4x4

      Comment


      • Neklager så på den siden forst og tok vel og kopierte feil link
        Var den som mad forc'en kom med jeg mente
        Thomas Kristoffer Kovacs 1994.

        Comment


        • Dette er litt for sykt!

          Nå har castle trukket tilbake MMM v3 også!
          Nå er jeg faen så lei av å vente...
          Yamaha Aerox

          Comment


          • Originally posted by Evn View Post
            Nå har castle trukket tilbake MMM v3 også!
            Nå er jeg faen så lei av å vente...
            Hva skjer egentlig?
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • Originally posted by BlackCrawler View Post
              Håhå, den der er jo dritrå da!! Kult med de fjernstyrte sperrene.. Hørtes litt tøft ut med 775 motor også da Tror jeg likegodt ville hatt en sånn som E-Revo. Er jo såklart beregna for litt annet bruk, men det er vel stort sett samme bilen, så kan vel få den der også til å gå fort.
              AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
              utstyr selges klikk her

              Comment


              • Originally posted by Evn View Post
                Nå har castle trukket tilbake MMM v3 også!
                Nå er jeg faen så lei av å vente...
                hva har skjedd med den da?
                Thomas Kristoffer Kovacs 1994.

                Comment


                • Originally posted by BlackCrawler View Post
                  hva har skjedd med den da?
                  Traxxas som har rekvirert alle til seg?
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • Er det fortsatt slik at 4s comboer er dårlig til e-revo? Eller har det bedret seg nå når CC kom med mamba monster neu 2650 comboen?

                    Utdrag fra CC: "Neu-Castle 2650 KV – Intended for 4S (16.8 Volt) operation. Ideal for 1/8th conversions. The 2650 is 67mm long."

                    Link: http://www.castlecreations.com/produ...a_monster.html

                    Er ute etter lengst mulig kjøretid men også en bil som sparker godt fra. Tenkte å bruke 4s 5000mah zippy batterier fra hobbycity og koble ilag for å få 4s 10 000mah for lang kjøretid.
                    sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                    Comment


                    • den comboen er nok ikke dårlig nei skal ha nesten den samma bare med 2200kv
                      |94 mod|Losi xxx-s |Team Losi 8ight LRP 28.| Micro Raminator|

                      Comment


                      • Originally posted by Racing_ View Post
                        Er det fortsatt slik at 4s comboer er dårlig til e-revo? Eller har det bedret seg nå når CC kom med mamba monster neu 2650 comboen?
                        4S er litt lite til en 5kilos Revo. Den blir vel varm med mindre du girer den til å gå relativt sakte. F.eks. 30mph er helt kurant mens 35mph er helt på grensen og kanskje for mye for noen. Kommer an på kjørestil og bruksområdet.

                        Monster Mambaen er laget til å tåle 6s. Hørte tidligere at det skulle være noe problem med den konfigurasjonen til Mambaen, men så sant den er friskmeldt så er helt klart 6s å anbefale. 4s bruker ca 50% mer strøm enn 6s og blir minst 50% mer varm for samme effektforbruk.
                        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                        Comment


                        • Planlegger og bruke 2stk 4s 4350mah i paralell i en revo,med MMM combo 2200kv.
                          Er det tilstrekkelig,eller må man opp i 6s..
                          Ikke ute etter noe super bil,men en bra oppgradering fra orginalen.(noe tam den)
                          Ser at det blir annbefalt 6s over meg her,men har tillfeldigvis 2 lipo,men vis ikke det gir noe serlig effekt over orginal,så må jeg på shoping
                          Last edited by Monsterbaja; 15 February 2009, 18:34.
                          www.mobilerobotplatform.com

                          Comment


                          • Originally posted by Monsterbaja View Post
                            Planlegger og bruke 2stk 4s 4350mah i paralell i en revo,med MMM combo 2200kv.
                            Er det tilstrekkelig,eller må man opp i 6s..
                            Det er mangen som bruker 4S i Revoen og det går bra under visse forutsetninger.

                            4S går bra så lenge du enten:
                            1) girer fornuftig (max 35mph: funker på bane og fri bashing)

                            2) eller bare drar på sporadisk en og annen gang innimellom (max 40mph og motor/esc må få kjøle seg godt innimellom hvert pådrag)

                            Men i begge tilfeller ville jeg anbefalt å overvåke tempen på motor og ESC fortløpende. Det er ikke helt safe men går jo an å prøve om det passer ditt bruk.

                            Ellers er 6s et mye mer fornuftig oppsett og som gir deg mer frihet i forhold til bruk og nødvendig overåking av temperatur.

                            Selv kjører jeg 8S og har giret til 45mph. Da kan jeg kjøre intensivt på bane uten å tenke på hverken temp eller kjøretid. Men ved intensiv og kontinuerlig kjøring på bane over lengre tid har jeg målt opp mot maks temp grense selv med 8s oppsett. Og da bruker jeg bare halv strøm av hva man måtte brukt med et 4S oppsett. Det sier seg selv at da hadde et 4S oppsett med slik kjøring ødelagt både motor og/eller ESC og kan selvfølgeligvis ikke anbefales.

                            Så gir for maks 35mph og følg med på tempen så må du nesten finne ut selv om 4S passer din bruk av bilen. Kan jo være det funker helt ok for deg.
                            Last edited by Crowe; 25 February 2009, 10:46. Reason: typo
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • Takk for godt svar,men vis jeg skal dreve den til 35mph,hvor store drev må jeg ha og har du et tips hvor jeg kan få kjøpt det.
                              En ting til,varm gang,har ikke antall C på lipoene noe med det og gjøre,mine er på 25c(har ikke peiling,synes bare jeg hadde hørt det.)
                              www.mobilerobotplatform.com

                              Comment


                              • Originally posted by Monsterbaja View Post
                                Takk for godt svar,men vis jeg skal dreve den til 35mph,hvor store drev må jeg ha og har du et tips hvor jeg kan få kjøpt det.
                                En ting til,varm gang,har ikke antall C på lipoene noe med det og gjøre,mine er på 25c(har ikke peiling,synes bare jeg hadde hørt det.)
                                21/62 gir ca 35mph med 2200kv og 4S.

                                * 21T 5mm mod .8 pinion: http://www.rc-monster.com/gears.php
                                * 62T 32P: http://www.amainhobbies.com/product_...ducts_id/22565

                                PS! 4s på en 2200kv motor gir max rpm på bare 32.000rpm. Max for neumotor er 60.000rpm. En mer normal rpm er 40-50.000rpm. 6S gir 48.000rpm og gir mye bedre utnyttelse av motoren.

                                Angående batterien dine så gir 2 stk 4S 25C batterier i paralell hele 50C og over 200amp for 4350Ah batteriene. Det holder lenge.
                                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X