Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo - tips & triks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da har jeg funnet ut at E-revo brushless edition kommer med 65/18 spur/pinion,og det er i følge traxxas best egnet for 4s.
    Vis noen skulle være interesert i og vite
    www.mobilerobotplatform.com

    Comment


    • Originally posted by Monsterbaja View Post
      Da har jeg funnet ut at E-revo brushless edition kommer med 65/18 spur/pinion,og det er i følge traxxas best egnet for 4s.
      Det er nok den mest fornuftige giringen for 4S oppsett i forhold til varmgang. Toppfarten vil da være 29mph (45kmt) og ingen fare for stor varmgang for hverken motor, esc eller batteri. Aberet er at det er en grisekjedelig toppfart og hvor du må belage deg på store jesp på langstrekka t.o.m. på bane. Derfor er ikke 4S noe å anbefale i seg selv. Toppfarten på min er f.eks. 30kmt over denne men da har jeg det også utrolig morsomt - for den går noe så inn i granskauen. Men så har jeg 8S oppsett (1700kv / 1360kv) og ikke noe Mamba bamba. Så hvis 6S er frsikmeldt for Mambaen så sats på det og gir til 40mph.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • Originally posted by geir™ View Post
        Det er nok den mest fornuftige giringen for 4S oppsett i forhold til varmgang. Toppfarten vil da være 29mph (45kmt) og ingen fare for stor varmgang for hverken motor, esc eller batteri. Aberet er at det er en grisekjedelig toppfart og hvor du må belage deg på store jesp på langstrekka t.o.m. på bane. Derfor er ikke 4S noe å anbefale i seg selv. Toppfarten på min er f.eks. 30kmt over denne men da har jeg det også utrolig morsomt - for den går noe så inn i granskauen. Men så har jeg 8S oppsett (1700kv / 1360kv) og ikke noe Mamba bamba. Så hvis 6S er frsikmeldt for Mambaen så sats på det og gir til 40mph.

        Og hvilke giring er det? (Vil helst beholde det orginale spur drevet. Enklere å bare bytte pinion.) Når det er sagt, så har jeg fortsatt den orginale drevingen på Rustleren. Får nok toppfart med det.

        Skal bestille ERBE og bruke 6S (5000mAH 30C). Kommer ikke til å kjøre på bane, mens mest bashing. Er greit å ha en toppfart høyere enn 45km/t. Må jo kjøre fra kompisene med Nitro biler.

        Fikk ikke forhåndsbestille og betale for ERBE på towerhobbies (bruke cupong rabatt). Men den kommer forhåpentligvis inn ganske snart... Gleder meg
        Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
        Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

        Comment


        • Originally posted by Haugalandet View Post
          Og hvilke giring er det? (Vil helst beholde det orginale spur drevet. Enklere å bare bytte pinion.) Når det er sagt, så har jeg fortsatt den orginale drevingen på Rustleren. Får nok toppfart med det.
          Den beste kombinasjonen er 62/16 for 6S og 40mph. Med original spur så treffer du ikke helt ved å bare bytte pinjongen. En annen faktor er at 62/16 både flytter motoren nærmere senter og gir lavere tyngdepunkt - og det skader jo ikke.

          Men ønsker du å prøve deg frem med originalspur så gir 68/17 39.2mph og 68/18 gir 41.5mph.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • Takker for svar!

            Jeg skal nå bestille den nye børstløse E-Revo, siden den er kommet for salg.

            Men når jeg leser på Traxxas sitt forum, så er det mange som skriver om LT-Rockers. Hva er dette? Er det noe tilleggsutsyr for å heve bakkeklaringen?

            Jeg skal bruke bilen kun til bashing. Har forstått det slik at da er det lurt å heve bakkeklaringen litt. Stemmer dette? og i tilfellet hvordan? Kan det gjøres uten å kjøpe noe tilleggsutstyr?

            EDIT: Fant ut av det. Lastet ned manualen og leste litt... Følger med lengre fjærer og "rockers" for å heve bakkeklaringen. Kan også justere høyden uten å bytte ut til lengre fjærer.
            Last edited by Haugalandet; 6 March 2009, 03:03.
            Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
            Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

            Comment


            • Da har eg bestillt ERBE!!!!

              900$ med frakt og rabatt (kjøpte litt ekstra dekk/deler). Pluss moms og Lipe. Ja, ja. Det e sikkert vært det

              Når det gjelder giring så anbefaler Traxxas 18/65 (som står på) for 6S, ikke for 4S. For 4S så anbefaler de 18/54 som følger med. Se link.

              Kjøpte litt forskjellige drev, så får prøve ut. Noen her som har fått den nye børsteløse E-Revo allerede?
              Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
              Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

              Comment


              • Lurer på en liten ting skal kjøpe meg en børsteløs motor til e-revoen min får ca 2500-3000kr og lurte på hva jeg burde kjøpe jeg skal kjøre med 4 stk nihm batterier på 4500 og 4600mah fordi jeg ikke gidder å kjøpe lipo batterier og lader. Noen tips?

                Takk for svar
                |94 mod|Losi xxx-s |Team Losi 8ight LRP 28.| Micro Raminator|

                Comment


                • Originally posted by TDrifter View Post
                  Lurer på en liten ting skal kjøpe meg en børsteløs motor til e-revoen min får ca 2500-3000kr og lurte på hva jeg burde kjøpe jeg skal kjøre med 4 stk nihm batterier på 4500 og 4600mah fordi jeg ikke gidder å kjøpe lipo batterier og lader. Noen tips?

                  Takk for svar
                  De fleste heller nok mot å anbefale en NEU 1515/2,5d eller 1,5d... Da får du noe av det beste på markedet. Men siden du ikke tar den helt ut med tanke på batterier, så regner jeg ikke med at du er ute etter "state_of_the_art" utstyr...?

                  Ta en titt på Feigao 6XL eller 9XL. De er ikke like effektive som Neu sine, men du får veldig mye motor for penga, og det er absolutt bra motorer. Disse finner du på eBay eller på Kershaw for US$60 og oppover. (+frakt og +mva)




                  JHH
                  Last edited by Jan Henry; 10 March 2009, 20:03.
                  ...signaturer er oppskrytt...

                  Comment


                  • Blei en novak hv 4,5 pro på meg men lurer på hva slags spur og pinion skal jeg ha? har 54t liggende jeg skal kjøre med 2x 7,2v 4600mah nihm som sagt

                    Takk for svar!!
                    |94 mod|Losi xxx-s |Team Losi 8ight LRP 28.| Micro Raminator|

                    Comment


                    • Var ute og prøvde min nye ERBE for første gang i dag. Etter en stund landet jeg på det ene bakhjulet etter et 1,5-2 meter høyt hopp. Ødla del nr 5335 (Axle carrier).

                      Bør jeg bestille ny orginal i plastikk, eller finnes det noen fra RPM eller i aluminium jeg heller bør ha? Hvis det finnes i aluminiun, vil det da medføre at noe annet enn axel carrieren ryker neste gang?

                      Ødla også feste til vingen litt tidligere, part nr 5413 (Wing mount). Finnes det noe sterkere enn den orginale jeg bør ha?

                      Ellers andre reservedeler det er greit å ha?

                      Håper på svar.

                      PS: Det var bare 3-4 grader ute i dag. Kanskje det medfører at plastikken ikke tåler så mye....
                      Last edited by Haugalandet; 19 March 2009, 19:38.
                      Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
                      Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

                      Comment


                      • Lite liv på denne tråden for tiden.....

                        Var ute og kjørte i går, og den ene bakakslingen røk tvers av. Hvilke aksling bør jeg kjøpe? Lurer på å kjøpe denne. Eller bør jeg lete etter noen Summit akslinger på E-bay?

                        Hva sier du Geir? Du kjører jo med 8S Lipo. Anntar du har ødelagt noen akslinger....

                        Ellers kan jeg si at bilen går noe heilt sjukt!!! Monterte sway bars fra Tecno RC og er veldig fornøyd med det. Men er litt skuffet pga deler som ryker hele tiden. Greit at eg kjører hardt, men ikke mer enn den bør tåle. Min Rustler har fått mye mer juling uten at det ryker deler så ofte (men så veier den nesten ingenting iforhold til E-Revoen).
                        Brushless E-Revo - 22,2V 5Ah Zippy H
                        Rustler VXL - 11,1V 5Ah Maxamp

                        Comment


                        • kjøp de du linket de skal være bra.
                          |94 mod|Losi xxx-s |Team Losi 8ight LRP 28.| Micro Raminator|

                          Comment


                          • Originally posted by Haugalandet View Post
                            Var ute og prøvde min nye ERBE for første gang i dag. Etter en stund landet jeg på det ene bakhjulet etter et 1,5-2 meter høyt hopp. Ødla del nr 5335 (Axle carrier).

                            Bør jeg bestille ny orginal i plastikk, eller finnes det noen fra RPM eller i aluminium jeg heller bør ha? Hvis det finnes i aluminiun, vil det da medføre at noe annet enn axel carrieren ryker neste gang?
                            Du mener #5334 - hugs det er kaldt no på vinter/vår og plastikk stuff ryker lettere. RPM funker bedre i kulde da plastikken er mykere. RPM har i tillegg kraftigere lagre som heller ikke er noen ulempe i andre sammenhenger.

                            Originally posted by Haugalandet View Post
                            Ødla også feste til vingen litt tidligere, part nr 5413 (Wing mount). Finnes det noe sterkere enn den orginale jeg bør ha?
                            Har ikke hørt om noen enda men hugs det er kaldt no. Bruk myk vinge og kjøp et par vingefester i reserve.

                            Originally posted by Haugalandet View Post
                            PS: Det var bare 3-4 grader ute i dag. Kanskje det medfører at plastikken ikke tåler så mye....
                            Stemmer.
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • Originally posted by Haugalandet View Post
                              Var ute og kjørte i går, og den ene bakakslingen røk tvers av. Hvilke aksling bør jeg kjøpe? Lurer på å kjøpe denne. Eller bør jeg lete etter noen Summit akslinger på E-bay?

                              Hva sier du Geir? Du kjører jo med 8S Lipo. Anntar du har ødelagt noen akslinger....

                              Ellers kan jeg si at bilen går noe heilt sjukt!!! Monterte sway bars fra Tecno RC og er veldig fornøyd med det. Men er litt skuffet pga deler som ryker hele tiden. Greit at eg kjører hardt, men ikke mer enn den bør tåle. Min Rustler har fått mye mer juling uten at det ryker deler så ofte (men så veier den nesten ingenting iforhold til E-Revoen).
                              Det er nok kulden som spiller deg et puss angående plastikk stuff som ryker. Det eneste som har røket for meg er vingefestet - men det skyldes nok at jeg har en uorginal vinge som er litt stivere. Ellers har jeg ikke kjørt i for lave temperaturer så da går det jo greit.

                              Ellers er tyngden helt klart et poeng i forhold til at det kan bli mindre skade på lettere modeller.
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment


                              • Hei

                                Etter en lang vinter med mye bra sitte inne og se film vær har jeg endelig fått en liten tur med E-Revoen igjen

                                Har en vanlig versjon og sendte mail til elefun for å høre om de får inn børsteløst oppgraderingssett. Dette vil komme sa de, men de visste ikke når eller pris. Håper settet også inneholder fjernstyring som takler børsteløst, følte meg litt lurt da jeg oppdaget i etterkant at dette også måtte oppgraderes for å kunne takle børsteløst... Mye å sette seg inn i når en kjøper batteridrevet for første gang!

                                Er det noen som har hørt noe fra andre butikker angående børsteløst oppgraderingssett til E-Revo?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X