Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo - tips & triks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Mr Olsen View Post
    Merker meg at swaybars blir anbefalt. Leser på side 28 i brukermanualen om justering av roll center som skal gi den samme effekten, helt gratis he he. Er det noen her som har prøvd dette opp i mot swaybars?
    Velkommen til klubben Mr Olsen!

    Justering av roll center har litt annerledes effekt men er også noe som funker i forhold til velting. Sway bars kalles stabilisatorstag på godt norsk og er ikke helt det samme. Det stab stag gjør er å trykke bilen ned når den forsøker å rulle/svaie eller kjører i dumper. Det gir generelt økt stabilitet. Men som med alt annet får man ikke noe gratis. Men med rett styrke på stab staget i forhold til sitt behov så blir man som regel godt fornøyd.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #92
      Mange takk.

      Da får vi prøve stabilistatorstag hvis kjøreferdighetene noengang kommer opp på det nivået hvor vi merker forskjell

      Comment


      • #93
        MMM v2 feil!

        Lest litt rundt på Traxxas forumet nå, og oppdager at det er helt sykt med MMM v2 feil!
        Den brenner opp med en gang på 6s lipo!

        Litt skeptisk nå, pga alle feilene med den.
        Vet ikke helt hva jeg trenger, mange sier det er helt crazy med power i denne, hadde vært kult om den ikke brente opp!
        Min blir sendt den 15. September fra b-p-p€

        Hadde jeg kunne bestilt på nytt, hadde jeg bestilt Novak sitt 6.5 HV MAXX system, som har fått veldig mye positiv tilbakemeldinger og er skamrost av momo.75, som racer serriøst med E-revoen sin.
        Er visstnok bra til bashing også, og man får visstnok ekstremekjøretider på det også.


        Geir, kjører ikke du MMM v1 eller v2?
        Hvordan funker det ?


        Mulig jeg selger MMM comboen og kjøper Novak HV MAXX!


        -Even
        Yamaha Aerox

        Comment


        • #94
          Originally posted by Ev1er View Post
          Mulig jeg selger MMM comboen og kjøper Novak HV MAXX!


          -Even
          nu må du bestæmm dæ blir jo aldri kjøring på oss
          lasse lieng, 1991 modell, Bodø. bil: Traxxas revo 3,3 og kyosho pure ten alpha 3.

          Comment


          • #95
            Haha, nei sant det!

            : (
            Yamaha Aerox

            Comment


            • #96
              Hvis det er masse feil på MMM v2 så sliter Castle Creations big time. Hørtes ikke så bra ut. Må nesten se det an hva som skjer i saken.

              Jeg har tatt konsekvensen av å heller kjøpe en noe dyrere og vel utprøvd esc og har ingen problemer i det hele. Tvert imot så fungerer systemet overaskende bra. Sånt koster mer innledningsvis men man har så mye mer igjen for det over tid. Så over tid er det ikke bare billigere men så slipper man alle frustrasjoner underveis også.

              Jeg kjører 8s (rated rpm 50.000) og her er det bare rock roll og ingen bekymringer!
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #97
                Novak HV Pro serien er i utgangspunktet spesiallaget for 1/8 buggy konverteringer. De bilene er jo 1,5Kg lettere og fungerer perfekt.

                Novak HV Pro kan også brukes til E-Revoen men setter da begrensninger på target toppfart. Som momo.75 sier så er maks fart på bane 35mph. Ellers blir den for varm. For bashing kan man normalt øke med 5mph uten problemer. Ønsker man mer må man bare prøve hva som funker i forhold til ens eget behov.

                Men hvis du bare skal bruke ERevoen til bashing så kan du jo prøve 4,5 versjon og. Får da både mer krefter og fart, men må da bruke 12T eller evt 11T pga det høye turtallet på den motoren.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #98
                  Jeg satser på at jeg får en bra MMM combo, så bestiller jeg heller losi systemet eller novak 5.5 om den ryker!

                  For dem MMMen har funka for, har den vært helt "superb"!


                  -Even
                  Yamaha Aerox

                  Comment


                  • #99
                    F*** i H****** S****!!

                    Nå har dem utsatt sendedaton helt til midten av oktober!!
                    Forbanna idioter!

                    Har venta på en Mamba Max 5700 i noen måneder nå, og enda ikke fått den!

                    Nå blir det nok samme smørja med MMM...

                    Faen, bestiller heller en Novak HV PRO 6.5

                    Eller burde jeg kansje vente på losi sitt system ?


                    -Even
                    Yamaha Aerox

                    Comment


                    • Jeg har overhodet ingen erfaring med produktene du nevner, men jeg har lest det meste på traxxas hjemmeforum.

                      Novak HV PRO 6.5 får mest skryt for tiden. Det skal holde til racing, hvis en ikke har alt for lange strekk på banen, og systemet har grei temperatur og virker stabilt. Bestiller en de siste som er kommet ut slipper en også LVC da denne er innebygd i ESC.

                      Jeg er nesten helt fersk innen radiostyrte biler og velger i første omgang å lære meg å kjøre med stock utstyr og nimh batterier. Føler det går fort nok fremdeles! Planen er å hoppe på børsteløs bølgen når Traxxas forhåpentligvis kommer ut med noe heftig, enkelt og pålitelig før sommeren (mitt håp).

                      Comment


                      • Så var det på'n igjen....

                        Da ble Novak HV PRO 6.5 system med wheelie bar og singel motor plate and cover bestilt fra ebay!

                        Ikke vet jeg hva jeg skal gjøre med mine Zippys 3s 20c 5000mah lipos da, siden Novak bare kan kjøre 4s!
                        Kjøre et om gangen, mens jeg venter på MMM?

                        Jaja, nå håper jeg iallefall NOE går min vei da.....

                        Ble peise dyr E-revo dette, ja!

                        -Even
                        Yamaha Aerox

                        Comment


                        • Nylig funnet tilbake til gleden av rc!

                          heia dere. artig å se hvilken innteresse det er rundt e-revo på nett..

                          har nettopp kjøpt å betalt en hel del fra statene å regner med det kommer på mandagen.. håper inderlig det hvertfall..

                          her er listen over det jeg har handlet hittil;

                          - E-Revo RTR (selvfølgelig.)
                          -Venom Power 2S Li-Poly 20C Battery Pack w/ Traxxas Connector (7.4V/5000mAh)
                          -Hyperion EOS 0610i Duo
                          -Novak 2-Cell Smart-Stop Li-Polymer Cut-Off Module
                          -Traxxas E-REVO 2SPD TWO-SPEED CONVERSION KIT TRA5692
                          -Traxxas 5338R Toe links
                          -Traxxas TQ3 Transmitter TRA2225
                          - + noe annet stæsj.

                          har bestillt lipo batterier istedenfor nimh for en konvertering til børsteløs motor(er) i ettertid.

                          har dere noen tips over hva æ burde gjøre når bilen kommer på døra? som f.eks bruk av laderen o.a. (balansering osv)

                          jeg har ikke hatt radiostyrt bil siden æ va liten å utviklingen har jo gått amok siden jeg holdt på.. så gjerne kom med nybegynner tips her.

                          edit: glemte 2 speed conversion.
                          Last edited by buljo; 18 September 2008, 15:52.

                          Comment


                          • "Problemet" med Novak HV Pro serien er at den er spesielt laget med tanke på 1:8 buggy fuel til elektro konvertering. Dvs si at elektronikken er dimensjonert for 3,5kg tunge biler. På traxas sine sider så er det kanskje momo.75 som har mest erfaring med Novak HV Pro 6.5 og som råder en til maks å gire for 35mph for banekjøring - ellers blir det for varmt for elektronikken. Mulig man kan gå opp noe på fart (40mph?) for bashing. men skal du gire så lavt så er de fleste andre aktuelle motorer vel så bra og heller bedre. Novak sine HV Pro motorer er bare 75% effektive men f.eks. alle Neu motorene er 90% effektive - så sant de blir riktig giret da. Effektiviteten til motoren har med hvor mye av energien som blir konvertert til mekanisk energi og hvor resten går til varme. Til sammenligning så trenger en motor som er 90% effektiv mye mindre strøm enn en motor som bare er 75% effektiv for å utføre samme mengde arbeid. Derfor blir en 90% motor også tilsvarende mindre varm. Pose og sekk med andre ord.

                            Men samme hva man gjør så må man finne hvilken giring som er best egnet for sin motor - og ikke minst riktig spenningsnivå. 14,8-16,8V er i utgangspunktet ikke velegnet til å drive en 5 kilos monstertruck med mindre man girer veldig lavt. 35mph for Novak HV Pro 6,5 er helt på grensen til det forsvarlige for E-Revo. Til sammenligning så gir E-Revo originalt 30mph og må innrømme at jeg fikk regelrett hakeslepp av hvor uendelig gørr kjedelig det var å kjøre den på bane, til og med på en bitte liten 1:10 bane. Holdt mer eller mindre på å sovne på "langstrekken" (ja den er heller kort) og klarte ikke engang de minste dobbelhopp - gjesp!

                            Men så fikk jeg montert en litt mer sprekere motor, kan du si, og du verden hvor usannsynlig sykt moro det var! Det er et utrolig sug i den størrelsen tatt i betraktning. Har ikke opplevd maken noen gang. Poenget er at 35mph er noe i underkant av hva bilen generelt trenger på en bane. Med en begrenset motorkraft (som hos Novak) så vil du være helt avhengig av å kjøre helt perfekte runder og har ingen ekstra krefter å hente om du skulle komme for tett på et hopp f.eks. eller lignende. Med en sterkere motor trenger du hverken å hente fart og kommer du skjevt ut er det bare å rette opp bilen og gi litt mer gass - no problem.

                            "Problemene" som mangen nå opplever med sine system er hovedsakelig at de har giret bilene sine helt feil i forhold til spenning - og drar derfor mye mer strøm enn de skulle.

                            Men kan være fornuftig å vente på Traxxas og se hva de finner på.
                            Last edited by Crowe; 18 September 2008, 17:38.
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • Ev1r, hvor mangen forskjellige komboer har du egentlig bestillt? Hva var gærnt med Medusaen din, den burde jo være vel så bra som Novak HV Pro 6,5? Jeg ville egentlig tro Medusaen med fornuftig giring ville fungere bedre enn Novak HV Pro.
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment


                              • før å si d sånn han har bestil jævli mange, æ å han even skulle ta revo 3.3 mot e-revo, han bruker jo så lang tid at stemple i revoen kommer tel å vær korrodert bort før han bestæm sæ...
                                lasse lieng, 1991 modell, Bodø. bil: Traxxas revo 3,3 og kyosho pure ten alpha 3.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X