Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge sterk drivlinje i E-Revo BL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bygge sterk drivlinje i E-Revo BL

Noen andre som har gjort forsøk på dette eller?

Jeg sto imellom E-Revo og Sav Flux når jeg valgte bil nå, og gikk for bedre kjøre egenskaper i E-Revo`n.
    Og ja, jeg er klar over at savage`n har sterkere drivlinje orginalt. Men jeg har hatt 2sttk savage nitro før, og det er på tide å prøve noe annet (som til og med er mer stabilt å kjøre)..

Når man er forberedt på dette, og liker å modifisere, så skal en da få til noe tenker jeg..

Forelpig er det da en E-revo med tekin 2000kv motor/esc i, som skal få smake 6s nokså konstant.
    Den har allerede summit aksler montert, men resten av differ/mellomaksler er orginalt.

Det som skal inn i første runde, er Kershaw sine stål mellomakslinger, samt LST2 XXL differ foran og bak...
    Alt som trengs er bestilt. Det koster litt, og det er mye jobb for å få på plass diffene men det blir nok morro..
    Info om dette er hentet ifra traxxas og rc-monster forumene..

Stål akslinger til hjul er i bakhodet, men ser flere har bedre erfaringer med summit akslingene. Mere forskning på dette kommer, men det vurderes å gå over til LST dog-bones der og etterhvert. Evnt traxxas sine akslinger med litt modifisering..

Andre som har gått den litt lengre veien for å få dette knallsterkt?

Hei,

Stål akslinger er et must på denne bilen om man skal kjøre 2x2s og oppover jeg har kjørt både kershaw og traxxas sine stål og er fornøyd med begge deler. om du har castle creation utgaven av revoen så ikke finn på å sleng bilen over på kershaw chassi, det passer ikke. Det er bygget for den gamle e-revoen med doble motorer.

Ellers har jeg nettopp kjøpt inn en savage flux da jeg er drit lei av hvor forbanna tåpelige traxxas bilene er å skru på.. back to hpi

kommer til å beholde revoen og rustleren en stund til så får vi se hva vi gjør.
    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
    Futaba 4pk

Comment

Kjører du stål akslinger ut til hjulene også? Isåfall hvilke, og med hvilke erfaringer?

Ser de fleste får summit akslene (til hjula) til å holde med riktig justert slipper.. Men jeg må si jeg har mere tru på stål over tid, bare en får de til å holde seg på plass og ikke hoppe ut av cv jointene.

Chassie bytte utgår for min del uansett..

Og savage vs revo gidder jeg ikke å gå inn på Begge bilene har fordeler og ulemper.

Comment

Originally posted by Ola View Post
        Kjører du stål akslinger ut til hjulene også? Isåfall hvilke, og med hvilke erfaringer?

Ser de fleste får summit akslene (til hjula) til å holde med riktig justert slipper.. Men jeg må si jeg har mere tru på stål over tid, bare en får de til å holde seg på plass og ikke hoppe ut av cv jointene.

Chassie bytte utgår for min del uansett..

Og savage vs revo gidder jeg ikke å gå inn på Begge bilene har fordeler og ulemper.
        Jepp det gjør jeg, og da traxxas egne originale stål akslinger

hehe! som sagt, jeg beholder revoen en stund til, men mine hpi biler blir mer verdsatt fremover ER DRITA lei å skru på revoen
        HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
        Futaba 4pk

Comment

Ok, ser det er nokså blandet erfaring med de traxxas stål akslene, men jeg skal ta de med i vurderingen iallefall..
          Får se hvor lenge summit akslene holder, og om jeg kanskje heller går for de noe grovere LST akslene..

Målet er jo å lage det bra, gjerne bedre enn traxxas klarer Halve morroa det..

Comment

1/8 LST XXL diffene er iallefall på plass nå. Var endel jobb, men det ble bra..

Så nå samles det inn deler til rpm armer, carrier`s, true tracks og LST XXL stål akslinger ut til hjulene..
            Heldigvis er det folk som har gjort dette før, så en slipper finne opp hjulet igjen

Men nå som E-revoen min har vært i fillebiter ( faktisk alldeles i fillebiter), så nekter jeg å gå med på av savage er mere lettskrudd iallefall Til og med girkassa har fått full overhaling med nye lager her, så jeg kjenner bilen godt nå. Nitro savagene jeg har hatt før, har iallefall vært mere tungskrudd.. Flux har jeg ikke tatt i..

Comment

Originally posted by Ola View Post
              1/8 LST XXL diffene er iallefall på plass nå. Var endel jobb, men det ble bra..

Så nå samles det inn deler til rpm armer, carrier`s, true tracks og LST XXL stål akslinger ut til hjulene..
              Heldigvis er det folk som har gjort dette før, så en slipper finne opp hjulet igjen

Men nå som E-revoen min har vært i fillebiter ( faktisk alldeles i fillebiter), så nekter jeg å gå med på av savage er mere lettskrudd iallefall Til og med girkassa har fått full overhaling med nye lager her, så jeg kjenner bilen godt nå. Nitro savagene jeg har hatt før, har iallefall vært mere tungskrudd.. Flux har jeg ikke tatt i..
              IKKE enig med deg hehe... men smak og behag! FLUX er jo en DRØM å skru på den i forhold da jeg syns til og med nitro versjonen er lettere å skru på
              Futaba 4pk

Comment

Haha, det er godt man ikke er enige om alt.. Det hadde bare blitt kjedelig..

Comment

Virker som du har hatt nok å sysselsette deg med gitt
                  Har du bestillt Hotwire? Regner med den du skulle fått fra meg, dukker opp så fort du har skaffet ny.. Er typisk det:P

Ang skruing på Savage vs Revo, Savagen var en k*k å skru på, jeg likte også bedre å skru på Revo'en
                  FLY FLY FLY!!!

Comment

Er fint å ha noe å kose seg med i "furtebua" vettu Bare kjekt å sitte å skru litt over en kaffe eller to..

Med drivlinje ifra XXL`n som er kjent for å være noe av det sterkeste en får, samt beholde kjøreegenskapene til E-revo`n, så kan da dette bli suksess det.. Gleder meg på litt bar mark nå så en får testa det skikkelig.

Hotwire er bestilt

Comment

Fine tips du kommer med, for fremtidige e-revo eiere

Edit: Hva er hotwire? :P
                      Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                      Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                      E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

Comment

Originally posted by znaky85 View Post
                        Fine tips du kommer med, for fremtidige e-revo eiere

Edit: Hva er hotwire? :P
                        Jeg håper iallefall det kan hjelpe andre med å komme igang om de har lyst..
                        Blir det noen interesserte, så går det jo ann å lage en "how to" på det også..

Hotwire er Tekin sitt link system for PC --> ESC
                        Det er da tekin motor/esc i min bil, som jeg kjøpte av Rafo her..

Comment

For de som ikke vet:
                          Det som er fint med Tekin sin Rx8 esc, er at man må ikke ha pc for å endre parametre på esc'en, alt kan gjøres med knapper på esc'en, sånt som å endre timing, throttlecurve, bremseeffekt osv, BORTSETT fra det å stille voltagecutoff'en til custom, da trenger du Hotwire.
                          De forhåndssatte cutoffspenningene i esc'en, slår inn når cellene i batteriet kommer ned på ca 3 volt hver, og det er litt i minste laget. Derfor er det lurt med Hotwire for å stille opp dette. Jeg stilte cutoff'en så cellene ikke ble tappet mer enn til ca 3,4volt, og med 2*2s 8000mah, kjørte jeg 40-45 minutter..
                          FLY FLY FLY!!!

Comment

Vel, da er drivverk prosjektet "ferdig" sålangt.. Det som er gjort er følgende:

-Kershaw center dogbones i 5mm stål
                            -LST XXL differ foran og bak, modifisert til å passe i bulkhead`s
                            -LST XXL cvd akslinger i 5mm stål til alle hjul
                            -RC-Monster drivecups inn og ut av begge differ (skal være av det sterkeste en kan få tak i)
                            -RPM true tracks bak, modifisert med større kulelager for å få inn de nye 8mm akslingene
                            -RPM A-arms + carriers foran, også moddet for større akslinger..

Vært på en test tur, men det er tjukt i snø og is så en får jo ikke testet holdbarhet.. Men jeg vet drivverket duger på XXL`n som er en mye større bil enn e-revo`n, selv med enda større brushless setup enn jeg har, så dette skal nok holde godt!

Comment

Tror jeg tar en lettere variant hvis jeg trenger det

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
                              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X