Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om savage flux hp ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd om savage flux hp ?

    heisann, lurte på om noen har noen råd om hva som bør gjøres eller noen viktige/kule bashing oppgraderinger til den
    Last edited by PellizZ; 21 April 2011, 23:04.
    Sakura zero-s Drifter
    Team Losi eight-t
    HPI Trophy Flux

  • #2
    Alu dempertårn, integy det bruker jeg, det øker bling faktoren betraktelig!

    Comment


    • #3
      Svak alu på en plass som får MYE juling? Det går under "bling" og ikke "bashing", det er iallefall helt sikkert

      Integy rear hubs, er det eneste jeg ville kjøpt ifra det firmaet til Savage..

      Bashcat`s bulkhead brace`s har jeg allerede tipset deg om Fredrik

      Comment


      • #4
        Neiman, det erMYE sterkere enn plastikk, det eier til bashing!

        Comment


        • #5
          Nå er det vel en velkjent sak at aluen til Integy ikke er av beste sort.


          Sent from my X10i
          HPI Baja 5T

          Comment


          • #6
            det er godt mulig, men må si at dempertårnene tåler MYE mer enn de originale plastikktårnene !!

            Comment


            • #7
              har jo prøvd de alu demrertårnene på en nitro savage, og de tålte nærmere 20 min med bashing så var de helt bøyd, så har prøvd det, Ola det er rear hubs på den finner ikke de bulkbracene på ebay lengre trist nok.
              Sakura zero-s Drifter
              Team Losi eight-t
              HPI Trophy Flux

              Comment


              • #8
                det er mange typer alu dempertårn til flux av integy, det jeg har heter super heavy duty!

                Comment


                • #9
                  har prøvd det meste fra integy innen alu og det ser fint ut, men det tåler så lite, hadde et arm sett, tok 2 ladinger med bashing så var de ubrukelige, bøyde og jævlige, dempertårnet jeg brukte het også super heavy duty, spørs jo hvordan man hopper da, små hopp tåler jo nesten alle deler, plastikk bøyer seg tilbake igjen, mens alu ikke gjør det, men noen steder er alu best som sånn de rear hubsene som jeg bruker.
                  Sakura zero-s Drifter
                  Team Losi eight-t
                  HPI Trophy Flux

                  Comment


                  • #10
                    Du bør styre LANGT unna integy deler!!! Demperne som står på originalt på fluxen er geniale de så lenge man har titan stag og rette demper olja på plass! Olje må du velge i forhold til hvordan du kjører. Jeg har vell 35 i demperne nå og slik blir mine savager behandlet:

                    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                    Futaba 4pk

                    Comment


                    • #11
                      ja, jeg har fått satt i titanium og jeg bruker faktisk den olja jeg å sjekka på han savagejunky sine tips, har fulgt det meste der, helt enig med det om Integy, det er berre dritt alt sammen. Savagen min blir utsatt for skihopp i skibakken, fmx ramper og sånt. Har bytta noen deler så. Tenkte faktisk å prøve å sette på 4 flux dempere til så den får åtte stk, har noen erfaringer med det ?
                      Sakura zero-s Drifter
                      Team Losi eight-t
                      HPI Trophy Flux

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Baja Fan 95 View Post
                        ja, jeg har fått satt i titanium og jeg bruker faktisk den olja jeg å sjekka på han savagejunky sine tips, har fulgt det meste der, helt enig med det om Integy, det er berre dritt alt sammen. Savagen min blir utsatt for skihopp i skibakken, fmx ramper og sånt. Har bytta noen deler så. Tenkte faktisk å prøve å sette på 4 flux dempere til så den får åtte stk, har noen erfaringer med det ?
                        Har ingen erfaring med det så langt MEN jeg er i ferd med det samme hehe!!! 8stk big bore med titan stag over hele linja så blir det bra
                        HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                        Futaba 4pk

                        Comment


                        • #13
                          det skal nok duge, har tenkt på de big bore alu demperne til flux.
                          Sakura zero-s Drifter
                          Team Losi eight-t
                          HPI Trophy Flux

                          Comment


                          • #14
                            Enda mere deler, enda mere vekt.. Ser ikke helt poenget desverre..
                            Kjøp heller to ekstra dempere, fyll de med rett olje, og ha de med i reserve.. Tar 1 minutt å bytte, og ryker da forholdsvis sjeldent uansett.. Og det som ryker er vel som oftest stempelstang, og den kan en bytte når en kommer hjem igjen, og putte den reparerte demperen i reservedel boksen.. KISS (keep it simple stupid) er ofte en god regel, spesielt kombinert med "If its not broken, dont fix it"

                            Comment


                            • #15
                              hehe forsåvidt et godt poeng du kommer med der men hva gjør LITT til ekstra vekt på den bilen? og om du så videoen min så ser du hvordan bilene mine får gjennomgå på samme hoppet du der ser klarte jeg i en annen gang å ryke 7 alu dempere i ETT hopp, riktig nok med en kombinasjon av feil olje og justering, men allikevel hehe...
                              HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                              Futaba 4pk

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X