Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om savage flux hp ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    ei vennine av meg har en savage flux med mamba monster
    en ting som er sikkert den bilen spiser deler til frokost
    hun byttet alt som kunne byttes til alu deler
    etter 5 min kjøring resultat
    knekt 1 demper front
    bøyd demper tårn framme 5 cm bakover
    bøyd dempertårn bake 4cm fremmover
    skliplate i alu trykt sammen 5cm kortere

    jeg spurte hvordan dette er mulig
    fikk til svar hoppet over en jordvoll landet i ei steinrøys

    er sikker på hun har klippekort på spuurgir deler
    har ikke tall på hvor mange hun har brukt der
    Last edited by [RCG]Trubadurix; 24 April 2011, 11:35.

    Comment


    • #47
      Originally posted by GrEmLiNgS View Post
      Først må du jo ryke rpm delen! klarer du det er du dyktig!!!
      har jo tatt 1 arm og 1 upper arm alt da
      Sakura zero-s Drifter
      Team Losi eight-t
      HPI Trophy Flux

      Comment


      • #48
        Originally posted by Ola View Post
        Med big-joes og 25t, så har du 76km/t giring på 4s, som er alt for mye.. Kan fort bli varmt iallefall..

        20t vil gi ca 60km/t, som er helt safe, men dette tror jeg vil føles nokså treigt når du er vant til noe tung giring ifra før (tyngre giring, gjør at børsteløs motoren yter mere, ergo blir varmere).. 22t kommer du nok unna med, ca 66-67km/t giring..

        http://scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html
        hmm, tror jeg bytter til 20 for å være helt safe.
        Sakura zero-s Drifter
        Team Losi eight-t
        HPI Trophy Flux

        Comment


        • #49
          Originally posted by [RCG]Trubadurix View Post
          ei vennine av meg har en savage flux med mamba monster
          en ting som er sikkert den bilen spiser deler til frokost
          hun byttet alt som kunne byttes til alu deler
          etter 5 min kjøring resultat
          knekt 1 demper front
          bøyd demper tårn framme 5 cm bakover
          bøyd dempertårn bake 4cm fremmover
          skliplate i alu trykt sammen 5cm kortere


          jeg spurte hvordan dette er mulig
          fikk til svar hoppet over en jordvoll landet i ei steinrøys

          er sikker på hun har klippekort på spuurgir deler
          har ikke tall på hvor mange hun har brukt der
          ja, der kom bekreftelsen gitt alu er sikkert fint når man kjører rolig på asfalt og slikt, men tror det ikke hjelper mot hard kjøring sånn som vennina di gjorde og som jeg kjører, det var jo kjipt det holdt så kort da. Men hadde hun de alu big bore demperne ?
          Last edited by PellizZ; 24 April 2011, 11:44.
          Sakura zero-s Drifter
          Team Losi eight-t
          HPI Trophy Flux

          Comment


          • #50
            Originally posted by Baja Fan 95 View Post
            har jo tatt 1 arm og 1 upper arm alt da
            RPM armer???? det skal ikke være mulig omtrent! er en grunn til at det er livstidsgaranti på de delene hehe...

            Sikker på at det ikke er de originale armene du snakker om? de ryker på et sjeivt hopp de
            HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
            Futaba 4pk

            Comment


            • #51
              Originally posted by GrEmLiNgS View Post
              RPM armer???? det skal ikke være mulig omtrent! er en grunn til at det er livstidsgaranti på de delene hehe...

              Sikker på at det ikke er de originale armene du snakker om? de ryker på et sjeivt hopp de
              Sorry mac, jeg har 2 upper RPM arms på samvittigheten på E-revoen også..
              Klagde til RPM, fikk bare svar om at de ikke burde brukes hardt når det var kaldt ute..

              Det var ca 0 grader begge gangene det skjedde.

              Den garantien dems, gjelder kun fabrikasjonsfeil såvidt jeg har forstått de.

              Comment


              • #52
                nope, det er RPM armer, det står ivertfall på de. Knakk upper arm tvers av, lower arm sprakk jeg opp der den splinten går igjennom hele fronten for å holde lower arm på plass.
                Sakura zero-s Drifter
                Team Losi eight-t
                HPI Trophy Flux

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Ola View Post
                  Sorry mac, jeg har 2 upper RPM arms på samvittigheten på E-revoen også..
                  Klagde til RPM, fikk bare svar om at de ikke burde brukes hardt når det var kaldt ute..

                  Det var ca 0 grader begge gangene det skjedde.

                  Den garantien dems, gjelder kun fabrikasjonsfeil såvidt jeg har forstått de.
                  hva er vits med den garantien når den bare gjelder for fabriksjons feil da, bare lureri da eller ?
                  Sakura zero-s Drifter
                  Team Losi eight-t
                  HPI Trophy Flux

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Baja Fan 95 View Post
                    hva er vits med den garantien når den bare gjelder for fabriksjons feil da, bare lureri da eller ?
                    Den garantien er verdiløs for oss ja.. Først må du betale frakt til dem, for så å få til svar at armen var slik den skulle være, og grunnen til skaden må være krasj/skade ved kjøring..

                    Men de er fortsatt mye sterkere enn orginal armene, spesielt i varmt vær.. Dog, mange foretrekker å kjøre orginal armer og heller bytte de, enn å bytte bulkheads pga at armene ikke gir seg Bashcatrc bulkhead braces, så har du løst dèt problemet også Hadde de bare vært i salg hele tiden.....

                    Det er også endel teorier om å koke rpm armene før bruk, men det skal jeg ikke gå inn på.. noen hevder det hjelper, andre hevder det er bare bullshit..

                    Comment


                    • #55
                      ja, har sendt mail til han og spurt når de kommer for salg igjen, han sa ham ikke visste det... Bare lureri hele greia egentlig det med garantien og det der.
                      er på utkikk etter nye dekk nå så, tror jeg skal ha noen som er mindre enn big joesene ved siden sånn just in case
                      Sakura zero-s Drifter
                      Team Losi eight-t
                      HPI Trophy Flux

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Ola View Post
                        Sorry mac, jeg har 2 upper RPM arms på samvittigheten på E-revoen også..
                        Klagde til RPM, fikk bare svar om at de ikke burde brukes hardt når det var kaldt ute..

                        Det var ca 0 grader begge gangene det skjedde.

                        Den garantien dems, gjelder kun fabrikasjonsfeil såvidt jeg har forstått de.
                        hehe såpass!!! at det var så kalt vil nok ha en innvirkning da, men utrolig er det uansett syns nå jeg hehe...
                        HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                        Futaba 4pk

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by GrEmLiNgS View Post
                          hehe såpass!!! at det var så kalt vil nok ha en innvirkning da, men utrolig er det uansett syns nå jeg hehe...
                          Ikke sant.. Begge knekte tvert av på midten, men ikke på akkurat samme plass.. Den ene knekte til og med der de er på sitt tykkeste..

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by Ola View Post
                            Ikke sant.. Begge knekte tvert av på midten, men ikke på akkurat samme plass.. Den ene knekte til og med der de er på sitt tykkeste..
                            samma skjedde meg
                            Sakura zero-s Drifter
                            Team Losi eight-t
                            HPI Trophy Flux

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Baja Fan 95 View Post
                              har dine funka bra hittil ? mener om noe blir fort herpa eller er dette et godt kjøp ? Ola, jeg hadde ikke de rearhubsene hadde de som satt der fra før av misforstod litt, men er de et godt kjøp ?
                              Hittil har de holdt bra ja, men nå er ikke jeg av de som kjører hardest da. Selv om jeg selv synes jeg kjører ganske hardt
                              FLY FLY FLY!!!

                              Comment


                              • #60
                                ok, vurderer det sterkt asså. kjipt de er out of stock
                                Sakura zero-s Drifter
                                Team Losi eight-t
                                HPI Trophy Flux

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X