Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om savage flux hp ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Wow her var det mye bra info Ola, takk takk. Jeg har fyllt opp det dele lageret som jeg fikk med med en haug med armer en girkasse og 2 differ, vis jeg er nesten tom for no, så fyller jeg det opp, enenste stashet jeg har kjøpt til fluxen er vel egentlig et nytt karroseri. På bilen nå sitter det 25/44 giring, kanskje jeg skal ned til 20/44 ? Ang vekt så kjører ikke jeg løp eller seriøst så 300g ekstra kan jeg holde ut, når det nærmer seg kliloer mer så er det ille, en jeg kjenner kjøpte et rollcage og bilen ble nesten 1.5 kg tyngre... Rampen vi bruker er vel 1-1.5m høy som jeg skal lage video av, hopper ikke på den store rampen lengre (3.5m) for det blir litt mye for bilen. Jeg har gått gjennom fluxen og bytta det som trengte det, bare småtteri noen kulelagre som mangla og sånt (ikke negativt ment Ola). Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med bilen . Fant en bulletproof diff på ebay til 49 dollar+ 19 i frakt, det er vel ikke så altfor dyrt ?
    Sakura zero-s Drifter
    Team Losi eight-t
    HPI Trophy Flux

    Comment


    • #32
      Jeg mener ikke rundetider når jeg snakker om vekt.. 300gram er skkert 2-3kg eller enda mer, når det smeller i bakken ifra et 4m høyt hopp

      Comment


      • #33
        Ang aluminium rear hubs: Jeg kjøpte disse, http://www.nitrorcx.com/70p-xl-1013.html, ca 25dollar med frakt, Integy sine koster vel rundt 30dollar, pluss frakt.
        FLY FLY FLY!!!

        Comment


        • #34
          Originally posted by Rafo View Post
          Ang aluminium rear hubs: Jeg kjøpte disse, http://www.nitrorcx.com/70p-xl-1013.html, ca 25dollar med frakt, Integy sine koster vel rundt 30dollar, pluss frakt.
          Hubber bør man kjøre i rpm om man først skal bytte. Kjører man stål på hubbene flytter man bare problemet videre til armer osv... MYE letter å bytte en HUB enn armen om det først går galt
          Prøv å styre unna mest mulig alu eller stål der man kan og heller holde seg til stål på dogbones og akslinger
          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
          Futaba 4pk

          Comment


          • #35
            De alu hubbene er jo mest for å slippe "styre"linkene bak, og jeg har uansett aldri ødelagt en hub, den sitter jo relativt beskyttet.. Men så finnes det jo folk som kjører langt hardere enn meg da.
            Eneste RPM som sitter på Fluxen min, er bukplata
            FLY FLY FLY!!!

            Comment


            • #36
              Jeg røk en hub senest i dag savagen får ikke den rette lufteturen om man ikke klarer å ta en hub iblant
              HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
              Futaba 4pk

              Comment


              • #37
                Originally posted by Ola View Post
                Jeg mener ikke rundetider når jeg snakker om vekt.. 300gram er skkert 2-3kg eller enda mer, når det smeller i bakken ifra et 4m høyt hopp
                er helt enig der

                leste litt om det faktisk, sto at 1kg ble 5 kg tyngre fra 5m
                Last edited by PellizZ; 23 April 2011, 23:59.
                Sakura zero-s Drifter
                Team Losi eight-t
                HPI Trophy Flux

                Comment


                • #38
                  video kommer imorgen, er for trøtt til å lage den nå...

                  Naboen tok diffen på sin 2350 idag, jeg røyk bare skruen som fester pinionen til motorskaftet, så røyk jeg en demper bare, setter sammen en imorgen.

                  men duger disse ? http://cgi.ebay.com/Hpi-A720-Big-Bor...item45f9cfce14
                  Last edited by PellizZ; 24 April 2011, 00:00.
                  Sakura zero-s Drifter
                  Team Losi eight-t
                  HPI Trophy Flux

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Baja Fan 95 View Post
                    video kommer imorgen, er for trøtt til å lage den nå...

                    Naboen tok diffen på sin 2350 idag, jeg røyk bare skruen som fester pinionen til motorskaftet, så røyk jeg en demper bare, setter sammen en imorgen.

                    men duger disse ? http://cgi.ebay.com/Hpi-A720-Big-Bor...item45f9cfce14
                    Ja, beste demperne du kan få til den bilen
                    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                    Futaba 4pk

                    Comment


                    • #40
                      ok, kanskje jeg bestiller dem en gang.
                      Sakura zero-s Drifter
                      Team Losi eight-t
                      HPI Trophy Flux

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Rafo View Post
                        Ang aluminium rear hubs: Jeg kjøpte disse, http://www.nitrorcx.com/70p-xl-1013.html, ca 25dollar med frakt, Integy sine koster vel rundt 30dollar, pluss frakt.
                        har dine funka bra hittil ? mener om noe blir fort herpa eller er dette et godt kjøp ? Ola, jeg hadde ikke de rearhubsene hadde de som satt der fra før av misforstod litt, men er de et godt kjøp ?
                        Sakura zero-s Drifter
                        Team Losi eight-t
                        HPI Trophy Flux

                        Comment


                        • #42
                          som jeg sa tidligere, ingenting av faste alu deler er noe å samle på til slike villdyr som dette. Da flytter du bare problemet til armer, dempere osv... plasten er med på å ta mye av friksjonen som oppstår når du basher med bilen, og dette skjer ikke i aluen, aluen vil bare flytte problemet videre. Som jeg sa, det er lettere og bytte en hub enn en arm

                          skal du ha total stabilitet i armer og hubber går du får RPM all over på armer og hubber. Det er deler med livstidsgaranti sier litt bare det!

                          oversikt over RPM deler:
                          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                          Futaba 4pk

                          Comment


                          • #43
                            ja, har faktisk rpm på alt sammen, men må man sende armen tilbake til dem for å få en ny en ? og hva vil dere andbefale, 25/44 eller 20/44 har mest troen på 20/44 da motoren blir kjøligere eller er det omvendt? med hvilken giring blir den kaldest ?
                            Sakura zero-s Drifter
                            Team Losi eight-t
                            HPI Trophy Flux

                            Comment


                            • #44
                              Med big-joes og 25t, så har du 76km/t giring på 4s, som er alt for mye.. Kan fort bli varmt iallefall..

                              20t vil gi ca 60km/t, som er helt safe, men dette tror jeg vil føles nokså treigt når du er vant til noe tung giring ifra før (tyngre giring, gjør at børsteløs motoren yter mere, ergo blir varmere).. 22t kommer du nok unna med, ca 66-67km/t giring..

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Baja Fan 95 View Post
                                ja, har faktisk rpm på alt sammen, men må man sende armen tilbake til dem for å få en ny en ? og hva vil dere andbefale, 25/44 eller 20/44 har mest troen på 20/44 da motoren blir kjøligere eller er det omvendt? med hvilken giring blir den kaldest ?
                                Først må du jo ryke rpm delen! klarer du det er du dyktig!!!
                                HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                                Futaba 4pk

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X