Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om savage flux hp ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ja er nok riktig det du sier, men jeg tror jeg har driti meg litt ut nå altså, jeg bestilte proline big joes på tech 5 felger, og så etterpå ( jævlig smart) at de er tyngre og litt større enn org, kommer dette til å herpe bilen ? mener girkassa og differ ? håper jeg ikke har dritti meg ut nå...

sånn ser de ut ...
    http://www.google.com/imgres?imgurl=...&tx=111&ty=128
    Sakura zero-s Drifter
    Team Losi eight-t
    HPI Trophy Flux

Comment

Originally posted by Baja Fan 95 View Post
      ja er nok riktig det du sier, men jeg tror jeg har driti meg litt ut nå altså, jeg bestilte proline big joes på tech 5 felger, og så etterpå ( jævlig smart) at de er tyngre og litt større enn org, kommer dette til å herpe bilen ? mener girkassa og differ ? håper jeg ikke har dritti meg ut nå...

sånn ser de ut ...
      http://www.google.com/imgres?imgurl=...&tx=111&ty=128

Det skal gå HELT fint det er oppgraderte akslinger og differ du kjører originalt på fluxen Har selv kjørt med større og tyngre dekk enn det der selv
      HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
      Futaba 4pk

Comment

ok, godt å høre, mye delte meninger med de dekka der... Har savagen din blitt herpa pga større dekk ? må jeg bytte pinion eller no sånt ?
        har ikke råd til å herpe mer nå...
        Sakura zero-s Drifter
        Team Losi eight-t
        HPI Trophy Flux

Comment

ok, godt å høre, mye delte meninger med de dekka der... Har savagen din blitt herpa pga større dekk ? må jeg bytte pinion eller no sånt ?
          har ikke råd til å herpe mer nå...
          har du ikke råd til å herpe har du feil bil hehehehe...

Jeg har ødelagt svært lite på min flux egentlig, eller mine savager totalt egentlig, sånn sett bortifra når jeg VIRKELIG lar bilene gjennomgå. KJørte en del på bane med fluxen på onsdag og da fikk diffene mye bank, SPRENGT deler av innerdiffen noe så inni helve... Var bare pulver inni der. Nettopp ferdig med å bytte 3 differ og oppgradere to på mine savager ble en lang lørdagskveld, men hva er vell bedre enn å sitte på furterommet og bare skru å høre på musikk
          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
          Futaba 4pk

Comment

ERHM! fredag mente jeg haha... NÅ ER JEG TRØTT GITT
            Futaba 4pk

Comment

har alt bytta girkassa og en diff, har påkosta den noen tusen nå og det er ikke lett når man er 16 ! driver med rampehopping og sånt, ikke no bane kjøring, hvis dekka herper differ som mange sier kjøper jeg meg org dekk eller summit dekk. Skal bare ha noe som duger til normal kjøring som ikke blir revet opp inni av hexen, noen forslag ?
              Sakura zero-s Drifter
              Team Losi eight-t
              HPI Trophy Flux

Comment

det er en dyr hobby så det må du bare venne deg til

Jeg kjører selv noe ala disse:

This is a pair of Pro-Line Bow-Tie 2.8" tires, in M2 compound, intended for use with Traxxas 2.8" wheels. Are you looking for the ultimate in racing... PRO1174-00

det funker som bare det
                Futaba 4pk

Comment

ja er klar over det, har hatt nitro savager gjenom tidene, men fluxen er mye kraftigere, jeg kjøper helst ferdig limt, har tenkt på dirtbonz men finner de ikke ferdig på felg. Kanskje jeg bare selger big joene når jeg får dem og kjøper org dekk, er litt i tvil nå, noen sier det er bra, mens andre sier de er no dritt, de er litt tyngre enn org så.
                  Sakura zero-s Drifter
                  Team Losi eight-t
                  HPI Trophy Flux

Comment

ja er klar over det, har hatt nitro savager gjenom tidene, men fluxen er mye kraftigere, jeg kjøper helst ferdig limt, har tenkt på dirtbonz men finner de ikke ferdig på felg. Kanskje jeg bare selger big joene når jeg får dem og kjøper org dekk, er litt i tvil nå, noen sier det er bra, mens andre sier de er no dritt, de er litt tyngre enn org så.
                    Du skal nok få kost deg med de dekka der om du kjører mye offroad og basher
                    Futaba 4pk

Comment

ja, det er en del mud, gress og jordet, legger mest sannsynlig ut en video imorgen. Får vel dekka om 20 dager, så får vel bruke de gamle imens, brukte xl 5.9 dekk i 2 dager og da røyk girkassa så er bittelitt i tvil men det vil tiden vise.
                      Sakura zero-s Drifter
                      Team Losi eight-t
                      HPI Trophy Flux

Comment

http://cgi.ebay.com/NEW-PRO-LINE-HOL...item27ba4dc6a4

kunne disse gått ?
                        Sakura zero-s Drifter
                        Team Losi eight-t
                        HPI Trophy Flux

Comment

De skal kunne gå de ja
                          Futaba 4pk

Comment

da får jeg vel bestille de når jeg får råd, får vel selge litt greier, noen ps3 spill og sånt så får jeg vel råd til slutt. Selger egentlig alt mulig rart, headsetts, psp med noen spill og sånt, har 2 psp'er
                            Sakura zero-s Drifter
                            Team Losi eight-t
                            HPI Trophy Flux

Comment

Har noen noe de kan andbefale som er med dekk og felg ? Helst noe som er slite sterkt som Proline
                              Sakura zero-s Drifter
                              Team Losi eight-t
                              HPI Trophy Flux

Comment

Om noe allerede er "for" tungt, så er det vel ikke positivt å adde mere vekt? Du gremlin har jo mange forskjellige biler, så du ser vel også tydelig at de mindre bilene utsettes for vesentlig mindre påkjenninger? Jeg ser stor forskjell på Truggy`n og E-revoen, og det skiller vel knapt 1kg på de..

Desverre så har mange fått inntrykk av at Savage tåler alt.. Men det er en sterk bil og, for all del.. Men for annenhver 15-20m backflipp du ser på Youtube, så er det mye skruing og penger som ligger bak
                                Det er lett og glemme hvor hard en er imot bilen imens en kjører, men tør du f.eks slippe ned bilen din ifra vinduet i 2. etg? Det er ikkeno verre det, enn et heftig rampe hopp.. (det er vel ca 3,5-4m høyt)

Som 16 åring med begrenset tilgang på penger (jeg bare antar at du er som de fleste normale 16 åringer her nå), så bør du styre unna innkjøp av masse stash til bilen. Du har jo et enormt delelager du fikk med bilen, og om du heller bruker penger på å etterfylle dèt, så har du bil å kjøre med stort sett hele veien

Kjøp deler hos chop-shop`s på ebay, så blir ikke differ og girkasser så enormt dyre heller..

Ang bigjoes, så kommer de til å være utrolig morsomme å kjøre med.. At tyngre hjul sliter mere på drivverk, det skal jeg garantere deg.. Men de kommer ikke til å SPRENGE drivverket ditt hele tiden.. De skaper bare mere slitasje på drev, aksler, lager osv over tid..
                                Men følg med motor temp når du får de nye dekka.. Den kan bli noe varmere, kanskje såpass at du trenger gire ned litt for alt jeg vet..

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X