Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SAVAGEry
    replied
    et sett med http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=86249 er vel heller ikke dumt om du vil ha den mest mulig stabil, spesielt med XL-chassi

    Blir nok ikke feil det!

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Hvis jeg hiver inn et slikt: http://www.hpiracing.com/products/en/102404/ , et slikt: http://www.hpiracing.com/products/en/a720/ og et slikt: http://www.hpiracing.com/products/en/102538/ sett, så skal (og bør) det gjøre den en god del mer stabil. Å bruke penger på å få den mer stabil er kanskje lurere enn å kjøpe Mini-Revo ja.. Og nå har jeg forøvrig (utrolig nok) bestemt meg for at jeg skal ha Savage Flux HP
    Og det med at sway-bar knekker tviler jeg på at jeg kommer til å slite med, kommer til å drive med veldig softcore bashing, hahah ;D
    Bestiller i morgen, tok visst sin tid å lage PayPal-konto..
    Last edited by Alfi27; 9 August 2011, 00:33.

    Leave a comment:


  • SAVAGEry
    replied
    er vel høyde, tyngdepunkt og bakkeklaring samt suspension-systemet som gjør E-revo mer stabil enn Savage Flux, men om du senker savagen litt, og setter på axle extensions så er det faktisk ikke så ille .

    Leave a comment:


  • SAVAGEry
    replied
    E-revo 1/16 jeg hadde måtte jeg bytte ut 15 differ på 3mnd.... veldig svak drivlinje og ikke så altfor solid ellers heller etter min mening, jeg kjørte på 3s og 14v nimh, men ødela differ selv med 7,2v og center diff... merkelig jeg er den eneste i Norge som sleit med dette? (alle andre har bare positive ting og si om den... og ja, jeg har bytta alle kulelager og bulkheads mange ganger :/ ) Denne bestilte jeg da før noen andre i Norge hadde den, og det angrer jeg på.. :/

    Savage XS derimot, ser ut til å bli bashing machine og speed monster deluxe, med relativt bra kjøreegenskaper også Men for all del, virker som et fåtall har problemer med mini e-revo, og en morsom bil, DET er det veit ikke hvem du burde gå for av savage flux og e-revo BL, men til bashing rett ut av eska er Savage bedre. men som nevnt er den jo en veltepetter

    Last edited by SAVAGEry; 8 August 2011, 23:50.

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Nja, likte den ikke... Jeg er litt sånn at design er nesten like viktig som funksjonalitet, selv om det kanskje høres dumt ut, heheh. Og siden den nettopp har kommet, vet man jo lite om holdbarheten egentlig..

    Leave a comment:


  • H93
    replied
    Leste på et annet forum at savage sway-bar-ene var svake og knakk lett ved bashing... Sjekka du ut MT4 G3-en? Virka som en rå basher samtidig som den var stabil som en e-revo

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    En swaybar kunne jo gjort Savage mindre vinglete.. Hmm... Noen som har prøvd swaybar i praksis?

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Sant, VXL klarer 80 km/t og storebroren klarer vel 100...
    Savage XS er faktisk kjappere enn storebroren.. XS klarer 105 km/t, og HP klarer temmelig nøyaktig 100, heheh
    VXL og XS er vel temmelig like store, selv om VXL er 1/16 og XS 1/10.

    Hvordan har det seg at Savage HP er bredere enn ERBL, men har likevel dårligere kjøreegenskaper og velter mye lettere? er det på grunn av høyden?
    Last edited by Alfi27; 8 August 2011, 01:27.

    Leave a comment:


  • john_erlingbakke
    replied
    Hadde gått for alt 2 sjøl Vxl er likt oppbygget som BL utgaven, men har ikke halve mengden Power

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Jeg kom nettopp på en brilliant idé!
    2 valg:

    1. HPI Savage Flux HP + Traxxas E-Revo VXL

    2. Traxxas E-Revo Brushless + HPI Savage Flux XS

    Hørtes dette ut som noen brukbare alternativer? Har lest at hvertfall VXL er veldig nærme storebroren når det gjelder kjøreegenskaper.

    Leave a comment:


  • H93
    replied
    Originally posted by Alfi27 View Post
    Merkelig hvordan TorqueRC ( http://www.torquerc.com/traxxas/review/erevo/ ) sier "We’d also say this is not a racing machine, more the ultimate basher", hahah
    haha, 1/10 differ og plastaksliger i ei 1/8 kjerre med mamba monster... trenger jeg si mere

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Merkelig hvordan TorqueRC ( http://www.torquerc.com/traxxas/review/erevo/ ) sier "We’d also say this is not a racing machine, more the ultimate basher", hahah

    Leave a comment:


  • john_erlingbakke
    replied
    Hmm, den var ikkje feil, å det var egentlig ikke prisen heller. Etter et kjapt google og youtube søk virker det som en stabil og driftsikker sak..

    Leave a comment:


  • H93
    replied
    Om du ikke har bestemt deg kan du jo se på denne:



    Etter litt lesing ser konklusjonen slik ut:

    - Stabil som en erevo (lavt tyngdepunkt og centerdiff)
    - Minst like holdbar som en flux
    - Stor som en savage xl
    - Ca samme motor som erbe og flux
    - Billigere en begge
    - Kraftig drivlinje
    - Aluminiums dempere

    Høy sannsynlighet for at jeg bestiller meg en slik etterhvert

    Leave a comment:


  • john_erlingbakke
    replied
    Du har egentlig to valg.

    1. Klipp av pluggene som er på batteriet å lodd på den koblingen som er på Esc.

    2. Klipp av pluggene som er på Esc og lodd på den koblingen som er på Batteriet.

    Eg vil tro den siste løsningen er den enkleste, men pass nøy på at + og - havner rett, ellers sier det POFF når du kobler strøm på

    Opplæringsvideo på deans lodding :

    Opplæringsvideo på TRX lodding :

    Opplæringsvideo på Bullet lodding:

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X