Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TURBOSOPPEN
    replied
    aner ikke om du får team orion til den prisen, men med så store hjul må du ha en motor med litt dreiemoment. er ikke sikker på hvordan utvekslingen blir om du monterer sprocketen rett på motoren, så det må du også finne ut av. orginal motoren på madforcen er forresten dritt, har du prøvd en annen motor?
    Last edited by TURBOSOPPEN; 30 June 2011, 17:00.

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Jeg har nitrodrevne Mad Force. Du tror ikke at jeg får motor og fartsregulator fra Team Orion for den prisen da (har veldig bra erfaring med Team Orion sine produkter)? Jeg bor rundt Stavanger, så det kan nok bli litt vanskelig..

    Leave a comment:


  • TURBOSOPPEN
    replied
    har du elektriske eller nitrodrevene madforce? for at den skal kunne bruke girene må du også benytte clutchen, svinghjulet og clutchklokka, altså masse unødvendig vekt. jeg ville modifisert et eksisterende 540 motorfeste, og montert motoren slik at den driver kjedet direkte, altså uten clutch og girkasse. fra hobbyking kan du nok få en fin motorkombo med batterier til under 2500, da trenger du bare et motorfeste for motoren. hvor bor du? jeg kan hjelpe deg om du bor nærme.

    Leave a comment:


  • Alfi27
    started a topic Bygge om Kyosho Mad Force

    Bygge om Kyosho Mad Force

    Hei!
    Jeg har en Kyosho Mad Force, som har en temmelig kaputt motor. Da motoren fungerte, hadde jeg også svært mye problemer med at et eller annet ble ødelagt etter nesten hver gang jeg kjørte med den.
    Jeg kunne veldig godt tenkt meg å bytte ut motoren og sette inn en elektrisk, børsteløs motor. Motoren må være kraftig nok til at bilen kan gå i minst 60 km/t. Problemet er, at dette kan bli en kostbar affære, og hvis det ikke blir spesielt mye billigere enn hva det koster for en ny Kyosho DMT VE, gidder jeg nok ikke gjøre det.
    Vil dette være mulig å gjøre for under 2500 kroner inkl absolutt alt som skal til for å kjøre(batterier (Lipo) har jeg)?
    Jeg vil si at jeg har under middels kompetanse når det gjelder bygging og montering av sånt, men jeg er ikke totalt ubrukelig. Evt kan jeg få den lokale RC-sjappa til å hjelpe meg littegrann.
    Og siste spørsmål: Mad Force har 3 gir. Vil det være mulig å benyttte en elektrisk motor med disse girene?

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X