Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ludvig08
    replied
    har 4 i mad force familien. Det letteste er å fjerne av motordeler og gear slikt at du har en ren plate..
    så har du 2val
    nr1* lage nymotor plate vertikalt. og bruke det minste tannhjulet direkte på motorn videre til t-casen under.
    nr2* lage nymotor plate vertikalt. motor på sidene og en aksling i midten. feste gear på motor videre til aksling. ytterst på akslingen fester det minste tanhjulet. her kan du justere antall tenner

    motor jeg kan anbfale 550x2 kjøres helt ok på 2s lipo
    eller gå for monster Monster Mamba eller Novak Maxx
    Børsteløs er et must

    jeg selger mitt ene nå med Novak motor +litt mer

    Leave a comment:


  • olafand2
    replied
    Kjøp deg et nytt setup til motoren til 345,- og kjør som pokker

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Jepp, den var blå. Ingen misfarging så vidt jeg kunne se.

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Skal sjekke i morgen.. Tror den skal være temmelig blå

    Leave a comment:


  • TURBOSOPPEN
    replied
    jeg surret dette: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=160731663
    r
    undt instillingsnålene, det gjorde motoren mer sammarbeidsvillig, men det som virkelig gjorde susen, var å bytte forgasser.

    Leave a comment:


  • olafand2
    replied
    Er den fortsatt helt blå eller har den skiftet farge nederst på ribbene?
    Spør fordi det kan være du har kjørt den for varm,da skifter den farge til mer rød/brun fra bunnen av..

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    GX21'en som sitter inni har blå topp..

    Leave a comment:


  • olafand2
    replied
    Du må ikke finne på å sette en gxr18 inni den,kommer til å havarere den motoren kjapt..
    Gx21 er helt grei til mad`n,men det kan være du må justere tidspunktet på når den girer,for hvis den er i tredje gir etter noen få meter,så blir det en stor på kjenning på bilen,lite kontroll på den også..
    Tredje gir er greit på flat vei det,en monster skal ha krefter til å komme seg fra i terrenget,ikke kapp kjøre med en onroad bil

    Lrp 21 er samme storleik som gx21..
    Har du gx21 med svart topp eller?

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Min far hadde en teori om at motoren i den var for kraftig, altså; at den ødela alt. Kanskje en GXR18 kan gjøre nytten.. Den du sendte, Olaf, så grei ut, men er ikke det omtrent det samme som GX21?

    Leave a comment:


  • olafand2
    replied
    Her har du en grei nitro motor du kan bruke http://www.modellbil.no/shop/product...5df05d382ed0c3

    eller en lrp 28,de har den også..
    At du må tette motoren for luft lekasjer kan være helt normalt,å innkjøringa og justering av motoren har alt å si på leve tiden.

    Du kan jo prøve med nytt setup i den du har,så ser du om du får den til å gå godt igjen,mye billigere også..

    Leave a comment:


  • TURBOSOPPEN
    replied
    jo, men du må ha en adapter til veiva for å montere clutchen. ingen av motorene i kyosho's rtr biler er noe særlige, jeg slet masse med lekasjer fra forgasser blandt annet. om du går for nitro motor, pass på å kjøp en som har roto eller snorstart.

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Akkurat, ja. Så jeg kan ikke bruke den med de tre girene med en annen GP motor en gang? Vil helst ha de tre girene hvis jeg skal ha GP-motor hvertfall. Er GXR28 bra?

    Leave a comment:


  • TURBOSOPPEN
    replied
    om jeg skulle konvertert den ville jeg kjøpt et random 540 motorfeste på ebay, borret og gjenget hull under, festet det i chassis, montert motor, og satt delen der kjedet går på rett på motoren.
    for å sette i en annen motor må du ha motorfester om disse er innebygt i motoren du har nå, også må du ha en adapter til clutchen for normal veivaksel om du har gx motor fra kyosho.

    Leave a comment:


  • olafand2
    replied
    Du får børsteløst sett fra team orion,men en pris lapp på 3500,-
    Motorfeste og batteriboksene er ikke så ille pris,det finner du hvis du sjekker inne på kyosho.no,se på mad force ve..
    Kan bytte senter diff,så slipper du clutch..

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Nei, har ikke prøvd en annen motor. Skulle kanskje gjort det, har 1 eller 4 liter med bensin igjen.. Bensindrift er tøft (digger lyden), men etter omtrent alt som kan bli ødelagt har blitt ødelagt (langt fra alt som har blitt ødelagt har blitt ødelagt ved krasj), har jeg fått et intrykk av at bensindrift er dritt... Elektrisk derimot, er det nesten ingen problemer med. Jeg har kun hatt to problemer med DBX'en min. Det ene var at den reagerte sent. Men jeg fikk halv pris på Kyosho Syncro KT-201 hos den lokale sjappa, så nå fungerer det supert. Det andre var at steiner setter seg fast i hjulet og låser det, men begge disse problemene har egentlig ingenting med selve eldriften å gjøre. Så jeg har egentlig ikke hatt problemer med eldrift. Bensindrift har jeg som sagt hatt mye problemer med, men motoren kan være synderen i omtrent alt som har skjedd...
    Hvilke bensinmotorer er bra, da? Og bør jeg prøve å skifte motor selv?

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X