Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kristian Sønnervik
    replied
    Ville ikke anbefale e maxx, kjøp heller savage flux !

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Hmm... Må vel ha en temmelig kraftig lader hvis jeg skal få ladet batteriene på under 10 timer (hehe)?
    Revo er utvilsomt en fet bil, men den er jo mye mer Truggy/Stadium-truck enn den er monstertruck. Hva med E-maxx? Hvordan er tyngdepunktet i den?

    Leave a comment:


  • john_erlingbakke
    replied
    Bilen koster nu 687$ Om du setter deg på mailing listen hos Towerhobbies.com får du ca hver 14 dag en liste med rabatt-koder som slicer ganske så mye av prisene.. Handler du for 600-699$ slår de av 150$ handler du for 700-799 slår de av 175$.
    Så legg til noen småting slik at du kommer over 700$ -175$=525$ + frakt, melder du deg inn i supersaver klubben der (som koster9.99$ i året, koster frakten og 9.99$ altså bil+frakt =535$ =2942 NOK med dagens kurs, så kommer Mva(24%) på 735 NOK og Tollvesenets gebyr for tollbehandling på ca 150 kr Altså: 3827

    Knotete forklart, men mener det skal stemme greitt Evt batterier kjøper du hos hobbyking.com der passer 6000Mah Nano-tech 3s Perfekt

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Når du sier "billig-kopier av Deans", tenker du da på batteriene, eller overgangene? Batteriene jeg har skal være noe av det bedre man får tak i, så tror nok at det kun er overgangene som setter grensene.
    Kan du vise meg regnestykket for hvordan jeg får den for 4000 fra Towerhobbies?
    Egentlig så kunne jeg jo brukt DBX'en til racing (den går i 80-90 km/t hvis jeg kjøper meg en fartsregulator som tåler 3-cellers Lipo) og den eventuelle monstertrucken jeg kjøper til bashing.. Med Revo kan jeg jo ikke bruke noe av utstyret jeg har fra før uten overganger, og vil egentlig ikke bruke overganger etter erfaringene jeg har hatt med det.. Jeg skulle jo egentlig ha en nitrotruck, men jeg har funnet ut at det ikke er så lurt.. Jeg blir nemlig aldri klok på hvordan jeg skal justere motoren, heheh.
    Last edited by Alfi27; 5 August 2011, 22:40.

    Leave a comment:


  • john_erlingbakke
    replied
    Det skal funke fett det, men pass på at det ikke er "billig-kopier" av deans, for de kommer til smelte, for den er stømsulten
    Tamiya plugger tåler nesten ikke at du ser på de før de smelter. Eg for min del bruker EC5 på mine, funker som rakken det

    Og som du sier, det er en mellomting mellom en Racer og en Basher, den liker seg godt i det lokale sandtaket her hvertfall, har fått seg noen alvorlig luftige svev, men har vært heldig med landingene hver gang

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Ja, jeg vurderer Revo nettopp på grunn av kjøreegenskapene. Jeg tror jeg er mer racer enn basher, for å si det sånn, heheh. Men litt hopping og råkjøring er jo alltid gøy. Vil det funke med en overgang fra Deans til TRX? Da jeg brukte Nimh-batterier i DBX'en, brukte jeg en overgang fra Tamiya til Deans, og den overgangen smeltet fast i det dyreste (og kraftigste) Nimh-batteriet jeg hadde... Da jeg kjøpte Lipo, ble ikke kontakten varm en gang..

    Leave a comment:


  • john_erlingbakke
    replied
    Eg er i den heldige situasjon at eg har hatt en Flux å kan derfor sammenligne Fluxxen var artig den, men har et altfor høyt tyngdepunkt som gjør at den velter utrolig lett, å litt for ivrig med pekefingeren så legger den seg på rygg direkte..

    Ang dette med hopping så vil jo egentlig alt bli ødelagt om en tar hardt nok i, men skulle nå det skje så vil nok platene i fluxxen bøye seg, og plata i revon knekke ja. Men Alu deler til fluxxen er myye dyrere enn en chassis plate til en revo, som er i seig-plast

    Revon har mye lavere tyngdepunkt og er mye bedre å kjøre, både hopp og i høy fart går smooth
    Noen sier at org drivlinjen er svak på den, men med fornuftig kjøring, å at man ikke hele tiden skal prøve seg på Backflips på 6s så holder den i massevis. I tillegg eg Revo delene ganske så billige

    Om det er noe mere du lurer på er det bare å skrike ut

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Hmm... Så du vil ikke anbefale Savage Flux? Har hørt om at E-Revo kan knekke i to hvis du hopper for høyt... Men når sant skal sies, så driver ikke jeg så mye med hopping, hahah. DBX'en min er ikke SÅ mye lavere enn Revo'n, og den er samme skala (dog 20 cm mindre).
    Det at Savage bruker Deans, er også en stor fordel, siden jeg allerede har 3 (skal snart kjøpe et fjerde) batterier med slik plugg. Tror heller ikke at laderen min har TRX-kontakt.

    Leave a comment:


  • john_erlingbakke
    replied
    Gjør deg sjøl en tjeneste å gå for en Revo, abboner på nyhetsbrev hos Towerhobbies så du får rabatt kodene, da får du en ferdi på posten for rundt 4000 med moms og alt

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Jeg kjøpte buggy-dekk fra Aka for noen uker siden, og de fungerer strålende. Klarte å slite ut 4 Gridiron-dekk da jeg kjørte noen runder på en on-road bane, men har nå kjøpt Ibeam, som fungerer 10 ganger bedre på grus.
    Ang dette prosjektet, tror jeg at jeg blåser i det hele og kjøper meg heller en elektrisk monster-truck (Savage Flux HP eller E-Revo Brushless).

    Leave a comment:


  • Mini-Z777
    replied
    Har hatt en dbx ve sjøl. For å unngå at hjula låser seg kan du kjøpe Truggy dekk fra AKA ;D skal være noen sånne i de fleste rc butikker, bare et tips.

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Da blir det to sånne: http://www.kyosho.no/Modell_Detaljer...b&BildLopNr=01 og en sånn: http://www.kyosho.no/Modell_Detaljer...2&BildLopNr=01 pluss motor og fartsregulator, jeg vet ikke hvilke motorer utenom Vortex 8 (som var grusomt dyr med fartsregulatoren som hører til..) som passer til det festet. Disse delene er originaldeler til Mad Force Kruiser VE, så jeg vil tro at det skal passe (selv om jeg har "gamle" Mad Force).
    Passer motorfestet til Mamba Monster? Hvis det ikke gjør det, og jeg ikke får tak i motorfeste som passer Mamba Monster, er det mulig jeg revurderer hele prosjektet.. Da blir det jo 3500,- i original Orion-motor, og da kan jeg like godt kjøpe en DMT VE (selv om det ikke er samme motor..)
    Last edited by Alfi27; 24 July 2011, 18:11.

    Leave a comment:


  • Kristian Sønnervik
    replied
    Kjøp denne comboen, samme som mamba monster bare et annet merke til en femtedel av prisen ! http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...%3A81%3A5.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...s%5FMotor.html

    Leave a comment:


  • Alfi27
    replied
    Denne her: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=16266 så jo utrolig fet ut. Er den noe å satse på?Og jeg spør kanskje dumt nå men følte ikke jeg fikk klart nok svar: er dette et prosjekt jeg bør prøve meg på selv?

    Leave a comment:


  • Kristian Sønnervik
    replied
    Billigste og beste elektronikk for pengene får man på www.hobbyking.com ! motor og esc til en madforce blir vel 120a esc og 2200kv motor !

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X