Originally posted by Hilux
View Post
Unconfigured Ad Widget
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hot Bodies D8
Collapse
X
-
Det blir nok testa ut ganske mye før bilen kommer på markedet tenker jeg, og Durango har jo bygd en knakende god bil med smalt chassis..Originally posted by Skimmy View PostBlir ikke lett å få ok tyngdeforskjyning fra side til side med det smale chassiet. Ellers ser det kult ut!
Har trua jeg
Team Mustit RC- Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -
Comment
-
De gamle LRP pakkene passer, men de er vanskelig å få tak i nåOriginally posted by K-man View PostHvordan har dere gjort for å gå for lipo el life hump packs i D8en? Holder på å bygge min at the moment.
Men jeg vet at Asim på Mustit holder på med å finne noe som passer. Og kjenner jeg Asim rett, så legger han det ut til info her når han finner noe.Last edited by Hilux; 21 February 2011, 20:43.Team Mustit RC- Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -
Comment
-
okei.Originally posted by Hilux View PostDe gamle LRP pakkene passer, men de er vanskelig å få tak i nå
Men jeg vet at Asim på Mustit holder på med å finne noe som passer. Og kjenner jeg Asim rett, så legger han det ut til info her når han finner noe.
Fikk sendt over 2stk fra amain, mn husker ikke helt hvilket merk di er.. Har jo ikke sjekka om di går i enda, mn er litt skeptisk siden at batterirommet er jo ikke større en d bør være.€ Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
€ Team Sjølsponsa2012 €
Comment
-
Spennende, legg ut info her om da passer da, vi må finne noen nye vi kan bruke i år siden vi ikke får tak i LRP pakkene lengerOriginally posted by K-man View Postokei.
Fikk sendt over 2stk fra amain, mn husker ikke helt hvilket merk di er.. Har jo ikke sjekka om di går i enda, mn er litt skeptisk siden at batterirommet er jo ikke større en d bør være.
P.S, det er mulig å dremmle litt på plasten til skruefestene i framkant av batterirommet for å få noe bedre plass.Team Mustit RC- Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -
Comment
-
Ska sjekke litt senere idag å se hvordan det passer..Originally posted by Hilux View PostSpennende, legg ut info her om da passer da, vi må finne noen nye vi kan bruke i år siden vi ikke får tak i LRP pakkene lenger
P.S, det er mulig å dremmle litt på plasten til skruefestene i framkant av batterirommet for å få noe bedre plass.
Eg lurer på om merket heter Protech el no sånt..
Hva slags clutch har du på din D8?€ Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
€ Team Sjølsponsa2012 €
Comment
-
Jeg kjører stort sett med Xray alusko og 1 eller 1,1mm fjærer, men komposit skoa og fjærene som følger med fungerer godt de og.Originally posted by K-man View PostSka sjekke litt senere idag å se hvordan det passer..
Eg lurer på om merket heter Protech el no sånt..
Hva slags clutch har du på din D8?Last edited by Hilux; 22 February 2011, 18:15.Team Mustit RC- Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -
Comment
-
Vurderer å skaffe meg en HB D8, og da må det vel bli en Ohara ser det ut som... eller?
MEN, motor og pipe har jeg lite greie på... lenge siden jeg har holdt på med nitro og aldri på buggy.
Hva velger jeg? Og hvorfor? Om noen ville ta seg tid til å sette meg inn i motorer til buggy, ville det vært supert! Setter stor pris på det... vil Hæ en pålitelig motor som går veldig godt denne bilen... ingen ulempe om den er grei å justere, og om deletilgangen er god
Forventer at K-Man da slutter å klage på at jeg bare kjører BL på banen om jeg får skaffet meg denne bilen!
Linker om motorer, piper, stup etc ville vært supert!
Ser dere nevner no problem med akslinger i tråden. Er dette fikset? Eller har dere løsning? Andre ting jeg bør oppgradere på bilen rett ut av boksen?
Takker for alle tilbakemeldinger![SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XS
Kyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http:
//www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn
Comment
-
På Hara Edition er det ikke stort du trenger av options, det meste sitter på bilen rett utifra esken. Jeg ville kosta på meg Tekno RC sine drivaksler, de er helt rå på holdbarehet og det sitter låseringer rundt akselpinnene så de ikke får flydd ut.Originally posted by Golfie View PostVurderer å skaffe meg en HB D8, og da må det vel bli en Ohara ser det ut som... eller?
MEN, motor og pipe har jeg lite greie på... lenge siden jeg har holdt på med nitro og aldri på buggy.
Hva velger jeg? Og hvorfor? Om noen ville ta seg tid til å sette meg inn i motorer til buggy, ville det vært supert! Setter stor pris på det... vil Hæ en pålitelig motor som går veldig godt denne bilen... ingen ulempe om den er grei å justere, og om deletilgangen er god
Forventer at K-Man da slutter å klage på at jeg bare kjører BL på banen om jeg får skaffet meg denne bilen!
Ser dere nevner no problem med akslinger i tråden. Er dette fikset? Eller har dere løsning? Andre ting jeg bør oppgradere på bilen rett ut av boksen?
Takker for alle tilbakemeldinger!
Motor:
RB er vel aldrig feil, ivertfall hvis du vil ha en pålitelig maskinist. Litt dyrere enn en del annet, men til gjenngjeld så går de maaange liter med riktig stell.
Set up:
Hara vogna kommer med forslag til set up som skal fungere greit på de fleste baner, jeg ville begynt med det som står i boka og gjort små endringer hvis det er noe du ikke er fornøyd med. På bilen jeg kjørte i fjor, var det bare litt småtteri jeg endret på (lengde og plassering på linker og demperoljer)..
Mustit selger alt du trenger, ta en telefon til Asim på Mustit (tlf: 45461376), så hjelper sikkert han deg med alt du lurer på
Comment
-
Hehe. Det va jammen på tide golfie.Originally posted by Golfie View PostVurderer å skaffe meg en HB D8, og da må det vel bli en Ohara ser det ut som... eller?
Takker for alle tilbakemeldinger!
Ska sje tyna dg då nei.
Eg ville satt i en novarossi .21 4c team med 9901 el 2084 pipe. Huske sje ka nr bendet har.
RB e gromt det mn eg slo d ifra meg pga prisen på det.
Min hara er ferdig bygga nå, gjenstår å kjøba bulldog body å skin eller hvis tricky bodyen bler tilgjengelig hos upgrade så går eg for den.
Prøvde å få nedi en life hump-pack mn dn va for stor så må finne någe aent.€ Hobodies D8 Hara Ed. - RB BxR - Savox - Spektrum €
€ Team Sjølsponsa2012 €
Comment
-
Ja der må vi finne noe som passer, det er akkurat litt for liten batteriboks på den.Originally posted by K-man View PostPrøvde å få nedi en life hump-pack mn dn va for stor så må finne någe aent.
Vet noen legger mottakeren i batteriboksen og batteriet bak for å få plass til Lipo eller Life, det er jo en mulighet om ikke annet
Comment
-
Vurderer sterkt en OS-motor jeg da http://www.osengines.com/engines/osmg2051.html Koster litt, så får se hva det ender med... Bilen får jeg på fredag, og gleder meg som en unge til å byggeOriginally posted by K-man View PostHehe. Det va jammen på tide golfie.
Ska sje tyna dg då nei.
Eg ville satt i en novarossi .21 4c team med 9901 el 2084 pipe. Huske sje ka nr bendet har.
RB e gromt det mn eg slo d ifra meg pga prisen på det.
Min hara er ferdig bygga nå, gjenstår å kjøba bulldog body å skin eller hvis tricky bodyen bler tilgjengelig hos upgrade så går eg for den.
Prøvde å få nedi en life hump-pack mn dn va for stor så må finne någe aent.
Du skriver "tilgjengelig hos upgrade".... Egen nettside? Var ukjent... Link?[SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XS
Kyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http:
Comment
-
Mange T har dere på clutchbellen? Og hva slags clutch kjører dere med (teflon, alu, merke)??
Ang diff. olje så mener jeg å ha lest en plass at 5 bak og midt, samt 2 fremme funker generellt bra? Riktig? Hva breuker dere?[SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XS
Comment
-
Jeg kjører stort sett med Xray alusko og 1 eller 1,1mm fjærer, men komposit skoa og fjærene som følger med fungerer godt de og. Clutchbellen som følger med er 16t, jeg har stort sett kjørt med det. Har testet 15t et par ganger, men synes det fungerte best med 16t.Originally posted by Golfie View PostMange T har dere på clutchbellen? Og hva slags clutch kjører dere med (teflon, alu, merke)??
Ang diff. olje så mener jeg å ha lest en plass at 5 bak og midt, samt 2 fremme funker generellt bra? Riktig? Hva breuker dere?
Når det gjelder diff olja, så tror jeg du husker litt feil (blandet foran og bak), mange kjører 5000 foran, 5000 senter og 2000 bak. Funker bra med det, det er en snill bil å kjøre. I setupet som følger Hara Ed, anbefaler de 7000 foran, 7000 senter og 3000 bak. I fjor kjørte jeg stort sett 7000 foran, 5000 i senter og 3000 bak. Prøv deg fram litt og se hva du liker, fort gjort å skifte litt olje når du er på banen en dag sola skinner
NB, når du bygger bilen, så pass på at du får litt slakk når du fester hingepinsene foran og bak. De skal ikke strammes helt inntil bærearmene. Etter hva jeg har lest, så kan de knekke hvis de strammes helt og står i spenn i mellom bærearm og huber.Team Mustit RC- Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 8,163
Active Members: 1
Welcome to our newest member, gaffelape.
Unconfigured Ad Widget
Collapse

Comment