Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med Hyper 7 tq sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    sånn, da fikk man stillt inn motoren litt ivertfall, men ble ikke heilt fornøyd. jeg har en misstanke om at det er LSN som må stilles litt på men har ikke tort å røre den mere.
    akkurat nå så er motoren slik : hvis jeg stiller HSN sånn som jeg vil ha den blir den litt for varm, stiller jeg skruen litt lengre ut så blir den med en gang for tykk. bilen blir da dårlig i akselerasjon,og man hører at den er litt for rik(?).. den puttrer liksom når man gir gass.
    får se mere på de videoene som er på tråden for å finne ut meire....

    Comment


    • #32
      mulig tomgangen er stilt litt for langt inn og lsn så rik at tomgang blir riktig.
      Da kan du oppleve det du gjør nå.
      Hvis du skrur lsn litt inn og kjører litt så fuelen for gått igjennom så vil du mærke at tomgangen blir litt høyere.Da justerer du tomgangen litt ut,lavere.
      Mulig du må gjenta dette noen ganger.
      Når du får dette riktig i bånn så vil du mærke at motoren blir mere responsiv og at turtallet faller rett ned til tomgang og blir der.

      Når dette er gjort så kan det hende at hsn må litt ut..

      dette er bare synsing og vill gjetting men veldig ofte ett riktig svar...på den innfo biten jeg har fått her..
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

      Comment


      • #33
        Ja det høres jo logisk ut skal teste idag om jeg får kjøpt meg en start boks,luringen som hjalp meg ødela den nye startsnora xD

        Comment


        • #34
          Sånn,da er det verfall kommet forbedringer. Men enda ikke helt fornøyd.når den bakker og jeg gir gass så er det akkurat som om den kveles et øyeblikk. Så etter det så blir d høyere turtall. Og etter litt hard kjøring så dør den ut når jeg slipper gassen. Med andre ord den vil ikke bakke ordentlig. Fant ut at jeg skulle gi meg for dagen å prøve mere i morgen. Takk for tipset btw!

          Comment


          • #35
            sånn, da er faktisk bilen stillt ordentlig inn. og ja, du hadde helt rett vapor 28!!

            men så fikk jeg et annet problem... når jeg kjørte, så var det akkurat som at servoene ikke fikk nokk strøm. altså når jeg svinget så reagerte servoene veeeldig trengt. andre ganger så reagerte de ikke i det hele tatt, men det var bare når jeg kjørte. når jeg stoppet motoren så funket servoene som de skulle. har skiftet til nye batterier på bilen og kontrollen, så dem er det ikke. tror det er lednings brudd eller noe lignende? :/

            Comment


            • #36
              kan være noe dårlig kontakt,ja.
              Eller har du spektrum motager?
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment


              • #37
                Skal sjekke der ut ja.
                Nei det er usikkert,det er radioen som fulgte med på kjøpet men prøvde med en kompis sin radio,å det var det samme problemet etter kvert

                Comment


                • #38
                  brukte du din egen motager da?Hvis du gjordet det og begge servoene streiker så er muligheten stor for at motageren er dårlig..
                  X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                  ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                  hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                  Comment


                  • #39
                    ja,brukte min egen. mye mulig den kan være defekt pga fuktighet eller noe. men om jeg kjøper ny mottager,er det bare å koble alt til å sette inn krystallene så funker alt, eller må jeg "pare" den med kontrollen?

                    Comment


                    • #40
                      hvis det er krystaller er det bare tut og kjør.Er det 2.4ghz så må du binde(ingen krystaller)
                      Men det kan jo være at du har klart å ryke begge servoene og at motageren er ok eller også defekt.
                      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by j.i.y View Post
                        ... akkurat som at servoene ikke fikk nokk strøm. altså når jeg svinget så reagerte servoene veeeldig trengt. andre ganger så reagerte de ikke i det hele tatt, men det var bare når jeg kjørte.
                        Du burde kunne gjenskape problemet i stillestående posisjon. Prøv å hold gass inne slik at throttle servoen står i full gass posisjon, mens du svinger masse med styreservoen. Da har du samme utgangspunkt som når du kjører og vil være i stand til å analysere problemet bedre enn når bilen flyr over alt.

                        Comment


                        • #42
                          virker ikke som at det er servoene som det er galt med. koblet ut alt og tørket vekk støv osv. ga full gass og svinget en masse fram og til bake, etter hvert klikket den igjen sånn som den gjorde på banen. det levde sitt eget liv så det ut som. det som skjer med servoene er de bare plutselig blir treigere og treigere, av og til reagerer de ikke. så jeg prøvde å koble til fly stikken og senderen (2.4ghz) med 6v batteri bare for å se om det hadde noe og si, men da fikk jeg ikke noe problemer.
                          byttet tilbake igjen for med ordentlige AA batterier (ikke biltema) med da fikk jeg ikke noe problem. satt en stund og bare fiklet mye med kontrollen bare for å se om det ville klikke igjen, men det gjorde ikke. får håpe det bare var noe tull med ledningene elns, det vil vise seg

                          Comment


                          • #43
                            vellykket kjøretur idag, ikke noe problem med batteriet eller noe sånt tull som det ble sist, har ordnet et 6v så nå får servoene litt ekstra futt

                            bare lurer på en ting, på mitt eksosanlegg så er det en gummi muffe fra eksosen som kommer fra motoren og selve potta, stripsen har gnikket et hull i der, så det kommer nokk ut litt falsk luft der. har det noe å si på effekten?

                            Comment


                            • #44
                              Jo mindre hull jo bedre. 2-taktere må ha et visst tilbaketrykk for å gå bra så ikke for mye eller lite fuelmix går tapt og det er avhengig av et intakt ekspansjonskammer. Men en liten rift som du nevner... må du nesten vurdere selv, enkelt å erstatte heldigvis og tror jeg ville gjort det før det revner mer.

                              Comment


                              • #45
                                Okei,så då kan den gå litt ujevnt av og til? Riften er rundt halve gummi muffa...
                                Skal se om jeg finner noe lurt å erstatte den med

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X