Announcement

Collapse
No announcement yet.

Team Losi 8ight / 8ight T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da trenger du en volt regulator. Losi har en. og de her den på Carolinas..
    Kim Juliussen 73' Fredrikstad BorgMRK
    MustIt RCsenter..

    Comment


    • det var det jeg tengte meg..
      holder meg til 6V hump jeg
      Ronnie Hagane 87 mod. Lillestrøm "Anything worth doing is worth over-doing"
      Losi 8T Picco 28 Futuba S9351x2 Dynamite Pipe = Losi Mini T BL og LiPo
      Losi Micro T BL og LiPo = Tamya TB02-D BL og LiPo = Spectrum Radioutstyr

      Comment


      • Lurte på en ting..e d noen som har testet og kjørt med de Extended Wheel hex som bygger ut den totale bredda med totalt 2 mm, kommer bilen innen for lovlig bredde da??
        *Sanwa M12X*Savöx*
        *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
        *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

        Comment


        • Losi Lightweight Outdrives for the 8IGHT & 8IGHT-T
          Attached Files
          -Bombk-

          Comment


          • Vår ?!

            Så godt som klar for sesongen nå

            Motor: GoTech 7p
            Potte: 053 eller 2019
            Fuel: MRF Buggyrace
            Radio: Dx3R
            Styreservo: ACE 1015
            Gass/Brems Hitec 5955
            AMBrc


            Åssen står det til med bilene dere? Bilder?
            Attached Files

            Comment


            • Her er bilen min og den nye kofferten til dx3r.
              Attached Files
              -Bombk-

              Comment


              • Originally posted by Savage-Kris View Post
                Så godt som klar for sesongen nå

                Motor: GoTech 7p
                Potte: 053 eller 2019
                Fuel: MRF Buggyrace
                Radio: Dx3R
                Styreservo: ACE 1015
                Gass/Brems Hitec 5955
                AMBrc


                Åssen står det til med bilene dere? Bilder?
                Ey Kristian!!

                Najs Kristian!: D
                Fikk jo nesten lyst på 8ight nå, men siden Mugen både ser tøffere ut og er bedre så må jeg vel kjøre Mugen

                See ya!

                Ev1er
                Yamaha Aerox

                Comment


                • Originally posted by Frode strøm View Post
                  Her er bilen min og den nye kofferten til dx3r.

                  Det var jo en finfin koffert... Fåes kjøpt på Smallsize denne eller?

                  Pris ?

                  Comment


                  • Ville no bare blinge litt m min nye Qoncepts Split center diff mount Vældi fin fin kvalitet på kittet.

                    Last edited by Anders Ellingsen; 17 April 2008, 19:39.
                    *Sanwa M12X*Savöx*
                    *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
                    *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

                    Comment


                    • Flott koffert Flode
                      * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
                      ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
                      * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

                      Comment


                      • Hey !

                        Noen som har forslag til set-up til Kodal ?

                        Var der ute å kjørte på torsdag, og da overstyrte bilen noe vilt :S, noen som kan hjelpe meg her?

                        Kjører 5-3-3 i diffa

                        Comment


                        • Vet ikkje helt korsen set up du kjøre bortsett fra i diffene. Prøv å gå ned til 2,3 mm stab stag bak, øk til maks aksel avstand( putt alle spacerne på bak hubben foran) dette burde ro baken ned noe. Vess du fortsatt har for mye styring prøv med litt mindre toe in. dette gir litt mindre aggresiv styring in i sving. Håper at dette hjalp litt
                          *Sanwa M12X*Savöx*
                          *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
                          *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

                          Comment


                          • Originally posted by Anders Ellingsen View Post
                            Vet ikkje helt korsen set up du kjøre bortsett fra i diffene. Prøv å gå ned til 2,3 mm stab stag bak, øk til maks aksel avstand( putt alle spacerne på bak hubben foran) dette burde ro baken ned noe. Vess du fortsatt har for mye styring prøv med litt mindre toe in. dette gir litt mindre aggresiv styring in i sving. Håper at dette hjalp litt
                            Takker, dette skal prøves på fredag

                            Comment


                            • I teorien så skjer følgende når:
                              Tynn på midten - forstilling får mest på on power
                              Tykkere på midten - tåler mer onpower før kraften blir fordelt fremover.
                              Jo tykkere foran - jo mer skal det til før innerhjulet slipper,
                              Tynn foran - skal mindre til før innerhjulet slipper
                              Det samme gjelder bak.
                              Her må man jo ha et proposjonalitetsforhold for å få ting til å stemme.

                              Med 5-3-3 så er jeg ikke overrasket over at den overstyrer, med en såpass tung bakdiff blir kraften tidlig overført til framdiffen, framdiffen din er sånn midt på treet stiv, så hvis festet er passe bra så vil innerhjulet få få effekten ytterhjulet vil ha godt feste og gi god sving (for din opplevelse - overstyring)

                              Med 5-3-3 som bakgrunn for at du ønsker mindre styring så kan du da i teorien gjøre følgende:
                              1: Hardere midtdiff
                              2: Løsere fremdiff
                              3: Løsere bakdiff (forutsetter gjerne godt feste)

                              På toppen av dette kommer jo toe justering som nevnt, stabstag og dempere.

                              Jeg er jo ikke kjent med Losi, men teorien bak diffoppsett er egentlig enkel, hva skal slippe / ikke slippe for at jeg skal oppnå det jeg vil.
                              Last edited by casevac; 13 June 2008, 13:44. Reason: oooops, syntax error
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • Ikke for å pirke, men mindre toe in har vel aldri roa ned en bil. Heller motsatt.

                                Det er veldig vesentlig om man har overstyring inn i svingen eller ut av svingen i forhold til hva som skal justeres.

                                En ting som ikke har vært nevnt som påvirker veldig mye er justering av rollcenter.

                                Casevac:
                                Din teori vedrørende differ i buggy er nok riktig teoretisk, dog er praksis en litt annen. Her er det også stor forskjell på om vi snakker inn eller ut av sving.
                                Team Smallsize 2010
                                Team Losi 8ight // Spektrum

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X