Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ja.. jeg tror nok det blir Rhino servoen jeg, selv om hitec servoen sikkert er bra den og.....
    håper det kommer noen feriepenger snart...
    Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
    Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
    enRoute Berg JXR003
    Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• Begge servoene er bra men eg tror mutiplexen er noe bedre og det er en liten 100 lapp i pris forskjell
      sigpic

Comment

• Har lest at det er en del trøbbel med neshornservoene,at de brenner opp o.s.v.Hva mener folket som har rhino servoer .Hadde planer om å handle en slik en jeg og ,men ble skeptisk etter å ha lest litt rundt.Ble derfor 5t alu horn og splines(heter det det?)Har montert dette ,men ikke prøvd ut dette skikkelig ennå..
        Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

Comment

• Jeg kan tenke meg at problemet med Rhino servoene er at folk ikke justerer EPAen rett og dermed jobber servoen mer en den må og dermed brenner opp.
          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

• Ja det kan jo hende .Men jeg har aldri hatt trøbbel med oppbrente digitalservoer ,selv om de har gitt fra seg litt lyd på tomgang ;Hvis du skjønner hva jeg mener ?.Men selvfølgelig det er jo forskjell på å gi fra seg litt lyd ,og jobbe så det holder på tomgang..
            Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

Comment

• Originally posted by rcislife View Post
              jeg kan tenke meg at problemet med rhino servoene er at folk ikke justerer epaen rett og dermed jobber servoen mer en den må og dermed brenner opp.

stemmer det er som regel det som er grunnen til at enkelte brenner servoene sine dette er veldig viktig å stille riktig inn og det gjelder alle digitale servoer
              sigpic

Comment

• Men det viker som om Rhino servoener er litt mer "nøpne" enn andre digi servoer. Men hvorfor skal produsenten lage dei bedre når folk kjøper dei uansett?

Comment

• Futuba sine er like nøpne
                  sigpic

Comment

• Jeg bruker Hitec og har null problem. En kompis bruker også en digi Hitec i en 1/10 buggy sammen med original Kyosho radio. Og servoen piper hele tiden, men den har vart i over 1 år nå så det er nok litt skjel på ting.
                    Last edited by RCislife; 21 June 2009, 21:31.

Comment

• Kjekt for dere at det holder mål men det er alltid någen som er mer uheldige enn andre når det gjelder motorer og servoer enkelte spiser motorer og andre servoer men regel er det bruker feil som er grunnen til at ting ryker
                      sigpic

Comment

• Originally posted by RCislife View Post
                        Jeg kan tenke meg at problemet med Rhino servoene er at folk ikke justerer EPAen rett og dermed jobber servoen mer en den må og dermed brenner opp.
                        Hei... Kanskje et dumt spørsmål, men hva mener du med EPA.. hva er det??
                        enRoute Berg JXR003
                        Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• End point adjustment. Det er det servoen får lov å bevege seg. Viss du svinger fullt vill den sansynligvis svinge så mye at den tar uti noe og står og jobber. Da kan du justere ned EPAen slik at den stopper akkurat der den skal. Forstår du nå? Jeg er ikke så god til å forklare

Altså du justerer stopp punktet for servoen i høyre og venstre rettning.

Dette er hentet fra Engelsk - Norsk RC-ordbok

Endpoint Adjustment— Endepunkts justering.Denne radioegenskapen justerer hvor langt servoen kan gå i hver retning (en enkel kanal vil ha justering for to endepunkter - en i hver retning). Servoen kan normalt justeres til gå inntil 25% lengre enn maks standard innstilling (maks 125%), eller mindre - et sted mellom 0 - 100%. Endepunktsjustering er nyttig hvis servo eller roret stanger i ytre stilling. Du kan da justere endepunktet ned, til servoen eller roret ikke lenger binder. Motsatt kan du øke servoens eller rorets maksimale utslag, dersom du ønsker kraftigere utslag enn servoen normalt vil gi med maksimale utslag på stikka. Endepunktsjustering skal imidlertid bare brukes til finjustering. Større justeringer skal alltid justeres på link og rorhorn. Overdreven bruk av endepunktsjustering kan medføre mindre servofølelse eller at servoens ytelser overskrides og servoen staller.
                          Last edited by RCislife; 21 June 2009, 23:14.

Comment

• Tror jeg skjønner... hvis den blir justert for langt vil servoen stange mekanisk og til slutt brenne?? noe sånt??
                            Men da er det jo bruker feil, og ikke dårlig produkt??
                            enRoute Berg JXR003
                            Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• Stemmer det

Jeg la til noe etter du svarte

Comment

• Takk for svar.. da tror jeg fortsatt Rhino servoen er et godt kjøp.. bare man stiller den inn riktig...
                                Jeg måtte justere EPAen på baja`n min for å få noe særlig rattutslag.. måtte opp i rund 120%..
                                enRoute Berg JXR003
                                Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X