Kjøres det ikke F1 også da? Er jo det nærmeste en kommer til 12`er "support" pr idag.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
1:12 Track-tråden
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Redback View PostM-chassis er en fin rekrutteringsklass og bør bestå som en enkel inngangsport i hobbyen, støtter den tanken. 1:10 touring stock og mod bør "justeres" slik Thomaseh foreslo ved at Stock er for nybegynnere og garva sjåfører får heller ofre bærearmene i Mod fremfor å sanke blikk i Stock. At 1:12 får en tilsvarende stock klasse med f.eks 13.5t og nontimet ( som på DHI ) endbell og blinky ESC er genialt for å rekruttere inn i klassen. Nå går tolverne skremmende fort og er tett på håpløs selv for de som kan det.
Men jeg gir meg ikke på det at vi må bli flinkere til å rapportere fra løp, skape blest om hobbyen og trekke folk. hvor er reportasje og info fra NM? ( kaster litt stein glasshus her - da jeg ennå ikke er klar etter DHI som lovet ) Satser vi utelukkende på at folk finner oss på ren tilfeldighet blir det lite vekst.
Cred til Mustit som satser - men de er også avhengige av vekst ...
Vi må bli flinkere til å ta i et tak ja. Lage reportasjer, arrangere åpne dager og komme oss mer ut i media. Det hadde også hjulpet om butikkene kunne vist litt mer interesse og spilt mer på lag. Interessen der for å få til noe virker ikke å være veldig stor hos mange, litt rart når det tross alt vil generere større salg og mer penger i kassa... Flere klubber må også ta ansvar og arrangere løp. Når hele sesongen med NC og NM blir arrangert tre steder på Østlandet hjelper jo ikke akkurat det på interessen heller. Men, hvor skal man starte? Skal klubbene (styret?) rundt om kring i landet gå sammen om en interesseorganisasjon som skal jobbe for å fremme interessen for sporten, og bli enige om noen strategier? Eller hvor skal man starte?Team RC Companiet - Minicupen.no
VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank
Comment
-
Bare noen innsmett herfra:
1: Er helt enig i at alle bør blir flinkere til å få litt presseoppmerksomhet, og da spesielt lokalt! Jeg har en følelse av at det er ganske mange som ikke er klar over at de har en rc-klubb i nærheten.
2: Det bør kanskje på ett eller annet vis oppnås rimelig enighet om antall/hvilke klasser det skal satses på. Her mener jeg forbundet bør åpne for innspill og så komme med en offisiell uttalelse. Dette får så eventuelt revideres med jevne mellomrom (f eks 4-5 år). Dermed får man en viss formening om hva man skal satse på hvis det er konkurranse man ønsker å sikte seg inn på.
3: F1 kan jo på en måte fungere som en rekrutteringsklasse for 1:12 track. Bilene er rimelig like i oppsett og funksjon (bakhjulstrekk og diff), så overgangen er liten. Skal man tenke rekruttering, så er kanskje en F1-bil mer spennende utseendemessing enn "Blodstrupmoen light"?
For min egen del, så må jeg nok innrømme at jeg føler litt på et "fravær" fra forbundet, det virker som det er mange gode/flinke folk rundt i landet, men koordinasjonen/info klubbene imellom foregår via jungeltelegrafen (her tar jeg et STORT forbehold siden jeg ikke sitter i noe styre sjøl).
Comment
-
Sitter å leser å leser, alt som blir sagt her og rundtomkring fra jungeltelegrafen til deltagere på løp tas inn i en stor bolle. Denne bollen rister man sammen og prøvesmaker på noen av tingene, det er mange gode ting som kommer frem, men ikke nødvendigvis alt som passer sammen.
Per dags dato er det mye som skjer for å øke rekrutteringen, det har vært en "dødperiode" den siste tiden når lipo-batterier og børsteløse motorer har kommet inn. De gamle er fortsatt eldst er et ordtak som går igjennom, de er vokst opp med at det gradvis går fortere, men sitter fortsatt med samme bilen og grunnprinsippene. Når man nå kommer inn som ny og rekrutt så går det faktisk veldig fort for mange. Borg og Moss er et godt eksempel denne vinteren som har gjort noe med dette. Stock klassen har blitt mer og mer populær i Moss, og Borg har arrangert F1-løp med suksess! Dette er de 2 klubbene jeg har best oversikt over, jeg har dog gode følere ute for alt annet som også skjer i Norges land og rike!
Jeg vet dette er litt offtopic, men følte det var på tide med et ordentlig svar fra meg
Mvh Thomas Holmesland
Grenleder Elektro Touring og Elektro Track
Originally posted by Gjøvikmann View PostBare noen innsmett herfra:
1: Er helt enig i at alle bør blir flinkere til å få litt presseoppmerksomhet, og da spesielt lokalt! Jeg har en følelse av at det er ganske mange som ikke er klar over at de har en rc-klubb i nærheten.
2: Det bør kanskje på ett eller annet vis oppnås rimelig enighet om antall/hvilke klasser det skal satses på. Her mener jeg forbundet bør åpne for innspill og så komme med en offisiell uttalelse. Dette får så eventuelt revideres med jevne mellomrom (f eks 4-5 år). Dermed får man en viss formening om hva man skal satse på hvis det er konkurranse man ønsker å sikte seg inn på.
3: F1 kan jo på en måte fungere som en rekrutteringsklasse for 1:12 track. Bilene er rimelig like i oppsett og funksjon (bakhjulstrekk og diff), så overgangen er liten. Skal man tenke rekruttering, så er kanskje en F1-bil mer spennende utseendemessing enn "Blodstrupmoen light"?
For min egen del, så må jeg nok innrømme at jeg føler litt på et "fravær" fra forbundet, det virker som det er mange gode/flinke folk rundt i landet, men koordinasjonen/info klubbene imellom foregår via jungeltelegrafen (her tar jeg et STORT forbehold siden jeg ikke sitter i noe styre sjøl).
Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz
Comment
-
Er helt enig med jokkiZ....
Hvorfor balle med altmulig tull til nybegynnere, Sats heller på stock i 12 er.... dette er tross alt inngang til klassen som har overlevd alt hele tiden sammen med 1:8 buggy i alle år.
Er rart med det.... men alt annet forsøk har vært flopp. Tiden har vist det. M-chassis bør bestå, helt til en annen klasse evt blir større.
Puhh, det var godt å få sagt siste ord i denne casen!
torarneNTor Arne Nicolaisen GMBK
Lei av å knuse motstandere!
Comment
-
I Norges Motorsportforbund.
Originally posted by tan20 View Postref thomaseh:
Mvh Thomas Holmesland
Grenleder Elektro Touring og Elektro Track
I LMBK formoder jeg....?
tan
Comment
-
Da har Yokomo gjort noen små endringer på R12C. Byttet fra oljedempere til friksjonsdempere foran. Noen som har en idee på hvorfor de har gjort dette? Synes personlig at friksjonsdempere er noe dritt
Minus ved friksjonsdempere, vanskelig å få to stk eksakt like...
Minus ved oljedempere, lekkasje...
Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
www.minicar-racing.no
Comment
-
Enklere produksjon (færre deler) og enklere å bygge for de med 10 tommeltotter. Ikke alle klarer å bygge tette og luftfrie dempere, men de fleste bør klare å putte en pinne i et hull (friksjonsdempere)...
Kanskje derfor?No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no
Comment
-
Tviler.... Demperne til R12 er som t-shocks... Ikke noe blære, bare å fylle opp så er dem luftfrie. i tillegg er det ikke mange små deler i de demperne...Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
www.minicar-racing.no
Comment
-
Originally posted by JokkiZ View PostTviler.... Demperne til R12 er som t-shocks... Ikke noe blære, bare å fylle opp så er dem luftfrie. i tillegg er det ikke mange små deler i de demperne...
Comment
-
De er i det minste lysår kulere enn noe annet....No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment