Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by >Jonas< View Post
    Spørsmål er noe jeg kan.

Har sendt de en forespørsel, men ikke fått noe svar...

Kort oppsummert. Hvilke dekk fungerer og hvilke ikke? Fungerer ferdig nedslipte som Mobgums og CRC Pro-Cut om jeg velger hardheten du anbefalte? Karosserier, fritt frem?
    Mobgums kan jeg dessverre ikke uttale meg om, men CRC sine kjører jeg selv, helt klart å anbefale. Bak Magentha eller Pink, foran Magentha eller dobbelpink eller grå. RC-Land er nok utsolgt for Magentha bak, velg derfor gjerne Pink bakhjul. Dette er dekk-valg/shore/fargekoder aktive førere stort sett kjører med.
    Får håpe RC-Land svarer deg etterhvert - normalt veldig bra service der !
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

Comment

• Greit, da blir det nok Pro-Cut (da slipper man vel slipinga?). Hvilken av dekksmørningene de har er det som fungerer bra? Er det noen karosserier som er bedre enn andre her? Og de lagrene foran, hva er størrelsen på de? Får jeg tak i dekk og lagre før helga blir det kjøring på Gjøvik på søndag.
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Ser det er mange som bruker High Grip smørninga de har der. Så funker nok fint den tenker jeg.
        John Henning Østbye
        Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

Comment

Greit, da blir det nok Pro-Cut (da slipper man vel slipinga?). Hvilken av dekksmørningene de har er det som fungerer bra? Er det noen karosserier som er bedre enn andre her? Og de lagrene foran, hva er størrelsen på de? Får jeg tak i dekk og lagre før helga blir det kjøring på Gjøvik på søndag.
          Smøring: High Grip
          Karr.: Blitz (P12)
          Dekk: Selvom dette er Pro-Cut bør du dreie ned til: Bak 44-44,5, foran 42-42,5mm. Hvis ikke ødelegges dekket fort samt at bilen blir veldig kantete å kjøre med større hjul. Etter dreiing runder du litt av skumkantene med fil eller sandpapir. Tilslutt lim utsidene på forhjulene samt litt lim mellom felg og skum på bakhjulene (utsiden her og).
          Igjen, RC-Land har alt du trenger av tilbehøret du trenger her.
          Trygve Bull Freng/58
          www.lmbk.no

Comment

• Takk for hjelpa Trygve. Da blir det shoppings i morra, og forhåpentligvis ses vi til start på Gjøvik om noen uker.
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

Takk for hjelpa Trygve. Da blir det shoppings i morra, og forhåpentligvis ses vi til start på Gjøvik om noen uker.
              Bare hyggelig å bidra. Og ja, sees til NM og NC senere i mars. Ser ut som dere forbereder dere godt til NM, så dette lover godt
              Trygve Bull Freng/58
              www.lmbk.no

Comment

• Originally posted by B0rgund View Post
                bestilte en fra nederland jeg
                noen på nm løpa som har med reservedeler ?

Ja, Joakim Waale Løken er minicar-racings utsendte og har med deler nok....
                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

• Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                  Bare hyggelig å bidra. Og ja, sees til NM og NC senere i mars. Ser ut som dere forbereder dere godt til NM, så dette lover godt
                  Ja, vi jobber for å få til et bra førsteinntrykk.

Noen spørsmål til Trygve. Nå har jeg funnet det meste jeg skal ha, men spur-drev gjenstår. Passer noen av de Kimbrough'ene de har hos RC-Land (som jeg fremdeles ikke har fått noe svar fra)? Hvilke størrelser bør jeg gå for? Pinjonger tror jeg jeg har mer enn nok av. Hvor mange dekk går det med på ei helg? Foreløpig kjøper jeg inn 4-5 runder til resten av sesongen. Det bør vel holde?

Originally posted by autod View Post
                  Kult! må se nærmere på det
                  Kom deg på Bondelia på søndag, så får vi overtalt deg til å melde deg på NM. Hadde vært kjekt med en meddebutant også.
                  Last edited by >Jonas<; 14 February 2012, 13:17.

Comment

• Da har jeg fått skaffet deler , av en hyggelig mann her på forumet

og litt dekksmøring
                    Joakim Borgund TEAM AWESOME 4pks
                    Corally 12sl / SP 2.1 EX / SP 4.5t 1cell : HB FC-FD /SP 2.1 EX /SP 10.5

Comment

• http://www.youtube.com/watch?feature...v=zR_91esIXhk#!
                      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                      - NiceShot.no

Comment

• Noen som vet om noen gode og billige steder og handle dekk? Ser jo ut til at det meste av crc dekkene er solgt på rc-land? Ikke er det til å få svar derfra eller..
                        Er det noen dekk som er sikret bra grep på nm?
                        Så jeg slipper å kjøpe opp mange forskjellige typer av de forskjellige hardhetene.
                        1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

Comment

• rcmart har Jaco dekk =)
                          John Henning Østbye
                          Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

Comment

• Norwegian modellers har Pharma hjul.....
                            Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

• .... Jonas,

Spur: Kimbrough - 72 tenner.
                              Pinjong: 19-22 tenner, avhengig av motor/timing reg.
                              Dekkforbruk:
                              Til NM-helgen trenger du nok de 4-5 rundene du har, kjør 2 heat med en runde, så bytter du hjul. Da får hjulene hvile samt at du ikke behøver å justere høyden på bilen underveis. Ødelegger du ikke noen hjul, har du hjul igjen etter NM også.
                              Og husk, på løp hjelper alle hverandre, så ikke nøl å ta kontakt med de som kjører 12'r underveis.
                              Trygve Bull Freng/58
                              www.lmbk.no

Comment

• Vi har MobGums dekker på lager, ferdig slipte.

MobGums tyres were established in 2009 and quickly spreaded the race market. Within a short term our brand has won numerous titles. For 1/12 racing MobGums come in a race ready size. (45mm/42.5mm) No other brand can offer this!

www.serpent.no

Vh
                                Pitstop Motorsport
                                Ole Henrik Liabø

www.serpent.no
                                www.serpentnorge.no
                                Last edited by alfano; 15 February 2012, 13:12.
                                The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it.
                                www.serpentnorge.no

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X