Announcement

Collapse
No announcement yet.

Førstegangskjøp - Trex 600 Pro Kombo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Eg har opplevd det samme selv, og har til og med samme starter som deg. Dette var på en av de første turene mine så eg var også ganske forbannet på at slike ting skulle ødelegge flyturen min. Klarte til og med å slå ut starteren og bruke opp et 12v batteri på forsøkene. Da var eg så irritert at det bare var å gå hjem og starte på nytt en annen dag.

    Når det skjedde var løsningen å skru ut pluggen som roadrune sier, og sørge for at all fuel kommer ut av motor og forgasser. Og for å unngå at det skjer i ettertid så er det viktig å passe på å fjerne "pluggen" fra potta og huske på å stenge fueltilførselen ved påfylling.
    Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
    Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

    Comment


    • #32
      Det er eigentleg det eg har tenkt heile tida, men har altså ikkje klart å få all fuelen ut av motoren då. Har jo flusha den masse, men kanskje ikkje gjort det riktig..?

      Eg tar ut pluggen slik du seier og køyrer den både støtvis og lenge utan plugg. Er det betre å holde det over på sida slik at det går ut i eksosen då? Eller vertikalt?

      Kan eigentleg heller ikkje forstå at det er starteren, men var temmelig irritert og trøtt i går kveld:P
      Uansett er den bygd opp på ein måte som er i aller enklaste laget..
      Andreas Eide 89'
      PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

      Comment


      • #33
        Starteren er bygget opp veldig enkel ja, men det er jo fordelen

        Det som eg har gjort er å skru ut pluggen, åpne forgasseren, stenge for fuelen til motoren og så tippe helikopteret frem mens eg prøver starteren igjen. Så snart den går rundt er det bare å putte på pluggen, koble til remote glow(om du har det) og så huske på å åpne for fuelen igjen(har prøvd uten, går ikke).
        Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
        Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

        Comment


        • #34
          Originally posted by kirkeleit View Post
          ...og så huske på å åpne for fuelen igjen(har prøvd uten, går ikke).
          Hehe, ikkje det?

          Ok, flotte greier! Skal straks ut å prøve igjen!
          Skal sjå om ikkje eg får lagt ut ein film frå første oppstarten og, det er jo alltid kjekt
          Andreas Eide 89'
          PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

          Comment


          • #35
            Ja, film av første flytur var noe eg og hadde lyst til, men i kampens hete(eg hadde plutselig mer morsomme ting å tenke på) så ble det glemt
            Thorbjørn Kirkeleit (Haugaland Modellflyklubb)
            Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

            Comment


            • #36
              Hvis ikke noe av dette funker kan det være at clutchen har løsnet og skrudd seg fast opp mot klokka, brukte du locktite på "clutch nutten" og sett skruene ?
              Er det dette så er det bare og ta ut mottoren i gjenn og skru det til på nytt.



              Går alt løst og fin når du manuetl spinner rotorhode med en finger ?
              Hvis hele systemet går tregt så er det clutch`en
              Last edited by Flyer5; 19 July 2009, 10:27.
              sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
              T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"

              Comment


              • #37
                Det var nok berre eg som ikkje var grundig nok/ikkje hadde den rette teknikken som skulle til for å flushe motoren skikkelig.
                No har eg køyrt den nesten to tankar på tomgang og nesten to med varierande turtal, ganske høgt opp.
                Har og begynnt å løfte den såvidt over bakken, og gjett om det er spanande!
                Den ser ut til å trekke litt mot venstre når den er i lufta. Kan dette komme av ulik lengde på stagene til swash-plata kanskje?
                Last edited by Eide; 19 July 2009, 15:40.
                Andreas Eide 89'
                PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                Comment


                • #38
                  Hvis den hele tiden tilter mot venstre, så er swashen skjeiv.

                  Men mest sannsynlig så trekker den bare mot venstre akkurat når du letter, dette er helt normalt, og skyldes trykket fra halen idet heliet blir lettere på understellet, og trenger mer kompensering fra halerotoren.

                  Edit: av samme grunn vil heliet ligge litt over mot høyre når du hovrer.
                  Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                  Comment


                  • #39
                    Her er den første take-offen på film

                    Har prøvd å justere stagene til swash-plata litt, men har ikkje merka noko forskjell, så det godt stemme det med at den er for nærme bakken. Men samtidig er eg litt nervøs enda for å få den høgare opp. Ein gang må jo rett nok være den første. Den er så veldig sensitiv på stikkene, så litt nervøse utslag kan fort gå gale
                    Andreas Eide 89'
                    PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                    Comment


                    • #40
                      Veldig tøft. og godt jobbet å bygge en 600 uten å ha noe erfaring med helikopter fra før. Må si jeg kjente pulsen øke bare av å se på videoen din

                      Litt vanskelig å se, men skimter jeg at bladene dine ikke tracker helt bra ?

                      Ellers bør du vurdere å sette expo i radioen din om du syntes den er for sensitiv å styre. Selv bruker jeg alltid expo på 20 og føler at det er mye lettere å fly da.

                      Gleder meg til å se oppfølgingen. Du har vel tenkt å lage en episode 2 ?

                      Comment


                      • #41
                        Du kan iallefall magre motoren en del
                        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                        Comment


                        • #42
                          Takker for det!

                          Det kan være, har prøvd å se etter så godt eg kan, men det var veldig vanskelig. Skal prøve å få farga eine bladet litt betre.

                          Ingen dum idé. Har tenkt på å gjøre det, men ikkje fikla nok med radioen til at eg har funnet ut av det og så ville eg samtidig kjenne litt korleis den var no. Tar det i kveld

                          Kan gjerne lage fleire episodar ja. Ferien er jo til for å brukast

                          Edit:
                          Ja, det var det eg rekna med, men var litt usikker ettersom eg har høyrt at mongen ligger mellom ein halv og ein kvart turn ut til vanleg..
                          Kjenner at motoren får såpass mykje fuel at den kveles ved hardt pådrag. Ser på det som litt innkøyring enda, så kan eg heller begynne å dra til litt etter kvert som det plutselig hovrer
                          Last edited by Eide; 19 July 2009, 22:31.
                          Andreas Eide 89'
                          PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                          Comment


                          • #43
                            dette var saker ja.... får nesten lyst på 600 selv.. dog kommer jeg i så fall til og havne på en 600 e
                            mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                            Comment


                            • #44
                              Ikke kjøp 600E men Logo 600, koster omtrent det samme men du slipper Aligns middelmådige elektronikk og står fri til å velge hva du vil putte i heliet selv.
                              Sluttsummen blir nok litt dyrere med Logoen men du slipper og betale for komponemter som ikke duger.
                              Espen Andersen (`75)

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Perpyro View Post
                                Ikke kjøp 600E men Logo 600, koster omtrent det samme men du slipper Aligns middelmådige elektronikk og står fri til å velge hva du vil putte i heliet selv.
                                Sluttsummen blir nok litt dyrere med Logoen men du slipper og betale for komponemter som ikke duger.
                                Kunne du utdypt litt mer om hva du mener med "Aligns middelmådige elektronikk"?
                                CopterX 450, Align T-Rex 500, Align T-Rex 600E og Traxxas Rustler VXL

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X