Announcement

Collapse
No announcement yet.

Førstegangskjøp - Trex 600 Pro Kombo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Hva er handlelista di så langt?
    Hvor mye har alt kommet på?
    Jeg må si at du inspirerer!
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • #77
      Jeg snakker om idle up.
      Espen Andersen (`75)

      Comment


      • #78
        Takk for det casevac Så langt er dette handlelista mi, pluss 4x Align DS610:
        Den pakken kom på 14.700,- + 1700,- for servoane.

        Skjøna til slutt at det var idle det var snakk om ja. Skal sjekke ut tala på tx i dag og sjå at alt stemmer, for så å kanskje prøve litt seinare i dag
        Andreas Eide 89'
        PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

        Comment


        • #79
          Du kan kanskje prøve deg med en f.eks. en TH kurve på 0 25 50 50 50 sammen med en pich kurve på 50 50 50 50 50 og starte opp for å få en formening om hvilken turtall motorturtall du får ved 0 grader pitch.
          Her er det bare og prøve seg fram på throttle settinger ved 0 grader pitch intil du er fornøyd og lage deg en V kurve med dette som utgangspunkt når du skal begynne å fly.
          Espen Andersen (`75)

          Comment


          • #80
            Då har me hatt oss ein runde i dag og. Det var strålande kjekt og eg er godt nøgd, men kjenner at det sliter litt på konsentrasjonen... (Hjelper vel ikkje på å være tung i hovudet frå før )
            Trur det ligg og jagar litt opp og ned grunna turtalet på motoren. Høyres nesten ut som om det skulle vore kobla inn ein governor imellom, for den klarar ikkje å holde heilt konstant turtal, så det er sikkert det som gjer det. (Tipper det kanskje er normalt?)
            Lurte på om blandinga kunne være ein aning feit etter som motoren jukser litt når den når ca halv stikke på nesten linær kurve. Prøvde å leane to hakk, men då kutta den berre på same punkt. (Mulig eg tok den for mykje inn, var litt vanskeleg å kjenne.) Skrudde ut rikeleg igjen, då kom det seg, men framleis litt juksing. Skal prøve å gå meir nøyaktig innover på hovednåla neste gong.

            Valgte å ikkje prøve meg på idle ettersom eg merka at konsentrasjonen byrja å takke for seg mot slutten, så då kasta eg heller inn handklede, så får eg ta det igjen i neste omgang!

            Har ikkje køyrt ei kanne eingang, så eg må berre brenne av meir
            Andreas Eide 89'
            PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

            Comment


            • #81
              At den jager kan være at thr.-kurven er litt for bratt rett rundt hover.

              Hvis du skal prøve det som Perpyro nevner, så bør du begynne lavere, jeg vil tro 50% throttle uten pitch fort kan ta knekken på motoren.
              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #82
                Derfor forslaget om 0 25 50 50 50 kurve.
                Man kan da gå sakte oppover og skulle turtallet høres unormalt høyt ut så drar man litt av på gassen igjen.
                Men mulig 50% er høyt det også.
                Espen Andersen (`75)

                Comment


                • #83
                  På 600'en min hovrer jeg på 37,5% i normal, og har vel en headspeed på 1800-1900rpm der....
                  Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                  Comment


                  • #84
                    Ja da går nitro heliene på en mye lavere kurve en jeg hadde våget å ane.
                    Det er stor forskjell på el son går flatt 100% eller til nød 100 95 90 95 100 i Throttlekurve til en V som nesten bunner.
                    Espen Andersen (`75)

                    Comment


                    • #85
                      Stemmer det, men bare tenk på hvor lite gass som skal til på en to-takter før den ruser opp i turtall.....
                      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                      Comment


                      • #86
                        Ja det er veldig lite som skal til men nå yter fortsatt en rotordisk på 1,3 meter med 1900rpm en viss motstand selv med 0 grader pitch, men som du selv erfarer kan vel 50% throttle være for mye.
                        Så vær forsiktig når du leiter opp throttlekurven din.
                        Espen Andersen (`75)

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X