Announcement

Collapse
No announcement yet.

Førstegangskjøp - Trex 600 Pro Kombo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Steike altså..! Usikker som berre juling her no. Avventer svar frå Elefun igjen. Har spurd om dei kan "garantere" for at det skal være ein "god" match med DS821 og 600 Nitro. Har forstått det slik at det er det dei meiner..

    Takk Flyer5! For meg er det kick bare å sjå din video! Utruleg stilig å kontrollere det såpass! (Der har du mitt stadie )
    Kor lenge har du flydd?

    @roadrune: Er det ein ting det KRYR av der ute, så er det polakker og latviere!
    Var nede på verftet der eg tok innflyginga. Papen er vaksen opp "rett ved siden av". Han som var med meg bur og rett attmed.
    Du får nok litt å putle med då ja
    Andreas Eide 89'
    PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

    Comment


    • #62
      Originally posted by Eide View Post
      Steike altså..! Usikker som berre juling her no. Avventer svar frå Elefun igjen. Har spurd om dei kan "garantere" for at det skal være ein "god" match med DS821 og 600 Nitro. Har forstått det slik at det er det dei meiner..

      Takk Flyer5! For meg er det kick bare å sjå din video! Utruleg stilig å kontrollere det såpass! (Der har du mitt stadie )
      Kor lenge har du flydd?

      @roadrune: Er det ein ting det KRYR av der ute, så er det polakker og latviere!
      Var nede på verftet der eg tok innflyginga. Papen er vaksen opp "rett ved siden av". Han som var med meg bur og rett attmed.
      Du får nok litt å putle med då ja

      klarer ikke helt og se servoen for meg (DS821) men de påstår jo at den er ok, 6,2kg på 0.15 sek ved 6V.

      Nå har jeg haleservo som ikke tåler mer en 4,8V men jeg kjører på 6V de sier at dette er greit også, har ikke hatt problemer ennå

      dette er min 2 sommer jeg flyr heli, husk og bruke "sim" det er utrolig nyttig.
      Last edited by Flyer5; 23 July 2009, 12:51.
      sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
      T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"

      Comment


      • #63
        Les litt her da, så kanskje du blir litt mer sikker: http://www.rcheliplanet.com/index.php?action=search2

        Edit: linken "glemte" søket.... bare søk etter ds821...
        Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

        Comment


        • #64
          Veit ikkje kor mykje eg vil lesa.. Vert meir og meir sikker på å skifte fortast mogleg jo meir eg leser Vert delvis overbevist av Elefun og delvis av alle forumtrådane. No har eg gått hen og bestillt 4x Align DS 610 til 1700 pengar på ebay, så bytter eg de ut så fort eg kan. Men trur ikkje eg klarar å vente heilt til dei kjem. Har ikkje vore i lufta sidan eg var på Stord no.. Skal prøve å kome meg ut i dag
          Andreas Eide 89'
          PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

          Comment


          • #65
            Sikkert fornuftig det, kan fort bli mye dyrere om de ryker i lufta.

            Var det rett ved siden av verftet på Halsnøy du fløy? Lurer litt på å ta med meg 600'en min over hvis det er en grei plass å fly i gangavstand.
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #66
              Ahh.. Endelig ute igjen Var borte på ei lokal grasbane og fløy ein liten time. Har endelig fått ut fingen og "tør" å ta det heilt av bakken. Hovra i 2-3 intervall og prøvde så godt eg kunne og få følelsen i fingrane, men det er jammen ikkje greit når du står der med svette-puls
              Var litt vanskelig å holde det heilt stødig (mest i høgda) sjølv om eg har lagt inn 20% expo over heile fjøla. Sikkert ein kombinasjon av nærvøse fingrar og at eg fortsatt er i normal-mode. Burde eg kanskje gå rett over i idle? Når pitchen og turtalet reguleres samtidig vert det vel ekstra utslag.
              Kanskje er det idéelt å sette opp normal-kurva slik at ein hovrar på halv trhottle-stick? Så kan ein berre flippe rett over i idle...?

              Uansett ei god kjennsle å føle litt "meistring"

              Rett før du køyrer inn hovudporten til verftet, svinger du opp til høgre (rett ved brakkene). Der ligger det ein helikopterhangar og landingsplass. Flett nytt. Men det heile er privat, så er ikkje sikker på kor tilgjegeleg det er for alle. Er vel kanskje ikkje kjekkaste plassen for dei som vil utfolde seg litt heller. Men det er ein skuleplass 3min unna med inngjera grusbane. Det kan kanskje vera noko?
              Andreas Eide 89'
              PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

              Comment


              • #67
                Du trenger ikke å begynne å tenkte på idle-up enda. Når du er helt i starten er den nok greit at du ikke har så høyt turtall. Lavere turtall gir riktig nok et mindre stabilt helikopter, men også mindre sensitive stikker.

                Når du har hovret litt slik det står nå, så kan det være greit å endre på throttle kurven slik at du har høyt turtall fra midten og opp. feks. en kurve på 0, 50 ,80, 90, 100
                Selv merket jeg fort at når jeg gjorde litt mer enn hovring så var dette nødvendig. Grunnen er at når du kommer litt opp i luften og vil ned igjen så trekker du stikken til deg og får lavere turtall. Dette resulterer da i at du nesten ikke har styring på vei ned.

                Noen sier at det er lurt å lære idle-up med en gang andre sier det slett ikke trengs før du skal fly 3D. Så hør strides nok de lærde

                Comment


                • #68
                  Jeg syntes det var best og fly på "IDEL.1" da kan du dra litt negative også når du vil ned men heliet vil opp, bare sett idel.1 med litt lavt turtall. 1700 feks

                  Har du governor ? hvilke ?
                  sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
                  T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"

                  Comment


                  • #69
                    Etter at du har vendt deg av med å dra throttlestikka ned i panikk er du klar for idle up.
                    Høyde er din venn og går ting på tverke dra opp istedenfor ned for da får du mest sansynlig høyde nok til å manøvrere deg ut av knipa.
                    Når flyer jeg bare 450 men en ting er sikkert og det er at ute i vind er balooning et helt vanlig fenomen som kun kontres med negativ pitch.

                    Selv trodde jeg at tyngdekrafta skulle få ned heliet selv ved 0 grader pitch så en vindfull vinterdag satte jeg opp en pitchkurve som dette 50 50 50 75 100 for å teste teorien ut i praksis.
                    Overaskelsen var stor da heliet ikke mistet høyde nevneverdig fort for rotordisken fungerer ganske så effektivt som luftbrems selv ved 0 grader pitch.
                    Så personlig vil jeg anbefale deg å fly idle up så fort du har sluttet å dra ned stikka i panikk.
                    Espen Andersen (`75)

                    Comment


                    • #70
                      Føler eg har såpass kontroll at eg ikkje dreg den ned i panikk, men tenker kanskje å holde på litt til i normal-mode.
                      Nei, eg har ingen governor. Kan eg finne turtalet utan?
                      Kanskje nokon har nokre tal til throttle-kurven min med liknande setup?
                      Andreas Eide 89'
                      PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                      Comment


                      • #71
                        Ettersom du flyr nitro er det ingenting som hindrer motoren i å ruse under f.eks. lange nedstigninger så en moderat throttlekurve med mikset inn pådrag ved cykliske bevegelser hadde sikkert vært på sin plass, og du kan sikkert gå så langt ned som 50% throttle ved midtstikke.
                        Espen Andersen (`75)

                        Comment


                        • #72
                          Snakker du om idle no, eller normal?
                          Andreas Eide 89'
                          PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                          Comment


                          • #73
                            Jeg tror du kan fleske til med Idle up, slik jeg så det hadde du ingen tendenser til å klaske stikka i bånn eller få panikk, så det går nok bra....

                            Throttle kurven må du nesten bare prøve deg frem på. det er helt umulig å komme med tall siden to motorer ikke er like, og ikke minst så vet ingen hvordan linken og endepunktene dine er.....

                            Det beste tipset jeg noensinne har fått, er forøvrig: vær minst to feil høyt
                            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                            Comment


                            • #74
                              Hehe, to feil høgt ja, den var ikkje dum. Der eg fløy i dag var det litt begrensa plass, så eg kjente at eg vart lett "stressa" av den grunn. Tenker at det er ein fordel å holde seg på gras i begynnelsen, men det spiller sikkert ikkje så stor rolle.
                              Andreas Eide 89'
                              PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                              Comment


                              • #75
                                Det er somregel billigere å kræsje på gress, så fotballbaner e.l. er fine.
                                Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X