Announcement

Collapse
No announcement yet.

Førstegangskjøp - Trex 600 Pro Kombo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Med middelmådig mener jeg ESC og motor som følger med Trex 600E og ESP.
    Det er middelmådig og fly et 600 heli på 6S oppsett og da blir elekronikken for dette også middelmådig.
    Til et så stort heli blir strømtrekket og varmetapet for stort til at komponentene har det bra i lengden.
    Både motor og batteri får korte liv med dette oppsettet, det finnes tross alt mye gøy man kan sette opp med 8-12 seller og få både lengere flytider og mere kraft.

    Hva ville du ha valgt av dette oppsettet
    eller dette oppsettet?
    Espen Andersen (`75)

    Comment


    • #47
      Det blir urettferdig å sammenligne en standard 600 med en Logo V-bar....
      Logoen vil jeg tippe koster det doble, og det er ingenting i veien for å sette det samme utstyret i en Rex....

      Når det er sagt, så er nok helt sikkert Logo bedre, men til gjengjeld er det lettere å få hjelp og deler til en Rex.

      Ps: 600'en til Eide fløy fint den
      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

      Comment


      • #48
        La ut videoene for å vise forskjellen i power og ikke nødvendigvis manøvrerbarhet.
        Tipper en logo 600 med flybarhode hadde hatt samme kraften i manøvrene som flybarless.
        Trex 600E koster her i landet 4200NOK og Trex 600 ESP 6100NOK.
        Logo 600 med flybarhode derimot koster 4700NOK.
        Om jeg skulle bygge meg en Trex med 12S oppsett som opprinnelig var planen ender jeg opp med og måtte betale for elektronikk jeg ikke trenger eller har lyst på mens med Logoen er det ingenting som kalles stock for den leveres uten elektronikk.
        Derfor er ikke sammenligningen urettferdig.
        Her har du en Trex 600 på 12S til sammenligning
        Last edited by Perpyro; 21 July 2009, 14:58.
        Espen Andersen (`75)

        Comment


        • #49
          Du får rundt 20% mer effekt på flybarless kontra flybar.

          Uten at jeg vet det for sikkert, så vil jeg tro de fleste proffene flyr 6S på 50 size, fordi du får nok krefter med det...
          Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

          Comment


          • #50
            Er det noe som heter nok krefter da?
            Jeg synes i hvertfall 6S oppsett høres og ser tris ut sammenlignet med oppsett på høyere spenninger.
            Er kanskje litt farget av å ha gått opp til 4S på 450en min og merker hvor fort man blir avhengig av krefter.
            Det er artig å leke seg når bogging ikke lengere er noe man trenger å ta hensyn til.
            Jeg tipper det samme gjelder på 600 size heli også.
            Espen Andersen (`75)

            Comment


            • #51
              Tja, ser ut som om det går greit nok for meg:

              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

              Comment


              • #52
                En proff flyger får selv en Honey Bee king 2 til å se bra ut og den videoen retferdiggjorde ikke akkurat hvor mye lagg i turtall det var under de forskjellige manøvrene.
                Joda selve øvelsene gjennomføres med knivskarp presisjon men motor og batteri har det ikke bra i lengden.
                En Align 600XL motor er på 1600W kontinuerlig, det blir 72A strømmtrekk på 22,2V.
                Samme effekten på 44,4 blir ynkelige 36A slik at både batterier, ESC ogf motor går mye mere effektivt med mindre varmetap.
                For Align virker det som man skal varme opp lufta rundt heliet mest mulig med batteripakker istedenfor å ha et kjølig og effektivt system med høy spenning og mye kraft tiljengelig.

                Dette er da bare en stakkar elektrikers syn på saken.
                Espen Andersen (`75)

                Comment


                • #53
                  Med fare for å forstyrre den nye retninga i tråden vil eg berre rette ein takk til roadrune for god hjelp i dag! For ein fersk fersking var det godt å få konstatert at ting er som det skal (bortsett frå at eg ikkje visste at kobinasjonen 600 Nitro Pro og Spektrum/JR DS821 ikkje er å anbefale..).
                  Var heftig kick å hovre ordentlig over bakken
                  Får sjå om eg får bytta ut servoane etter kvart. Nokon som vil kome med erstatningsforslag?
                  Andreas Eide 89'
                  PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                  Comment


                  • #54
                    Det var vel strengt tatt din tråd

                    Av servoer så kan jeg anbefale JR 8717 som jeg nevnte tidligere, de trenger du aldri å skifte ut.
                    Ett vesentlig billigere alternativ er Futaba S3151, men den er også mye tregere.
                    Midt i mellom ligger det kanskje beste alternativet: Align DS610, raske og relativt billige.

                    Forøvrig glemte jeg å nevne at du bør gjøre noe med balansen i heliet, all den trimmen jeg la inn idag vil gjøre at det blir dobbelt så ille inverted....

                    Perpyro: husk at heliet også blir tyngre med ett slikt oppsett, for ikke å snakke om batteriprisen :S
                    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                    Comment


                    • #55
                      nå har ikke jeg noe særlig greie på hva som funker/ikke funker på et 600 heli men disse skal vel være laget for formålet etter som jeg har skjønt: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

                      Edit: roadrune var litt før meg ja:P men bare hør på roadrune han kan det
                      Last edited by style89; 21 July 2009, 22:16.
                      biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

                      Comment


                      • #56
                        Tror kanskje ikkje eg går for JR 8717 da den nok blir noko dyr. Tenker heller å ta 4stk. Align DS610. Ganske sikker på at dei held til mitt bruk ein god stund.

                        Når det gjelder balansen, så tenkte eg å prøve å stripse på nokre små lodd framme, slik at det vert meir likevekt. Takk igjen!
                        Andreas Eide 89'
                        PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                        Comment


                        • #57
                          Jeg snakket med en kompis med masse erfaring idag, og han sier den juksingen du har i mellomregistret er karakteristisk for OS50, og ikke noe å bry seg med sålenge den går fint ellers.

                          Ble forresten oppringt med jobbtilbud fra Halsnøy idag, så dere hadde nok rett i at det var jobb der
                          Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                          Comment


                          • #58
                            Ok, flott. Då ser eg litt vekk frå den. Kanskje det vert litt mindre når eg magrer den litt meir.

                            Du vart det ja? Stilig. Hjå Bergen Group då eller?

                            Sendte forøvrig ein mail til Elefun i går og yttrykte mitt synspunkt med tanke på at dei går god for at DS821 servoane skal passe i den pakken når produsenten sjølv seier det motsatte og vel så det.

                            Dei svarte at det bare var å bytte ut servoskruene med nokon som eg hadde fått med i pakken (og ikkje fått med meg at skulle være til det formålet), så skulle ting være i orden. Sjølv hadde dei aldri vore borti nokon med dette problemet, så det skulle ikkje være noko problem no. Dessutan skulle servoane være sterkare no, meinte dei. (Nokon som veit om dei er det?)

                            Forsåvidt er jo det eit greit svar, men eg syns alikevel at dei burde latt være å selge dei til den størrelsen, når produsenten sjølv advarer mot det.

                            Så enden på servo-visa trur eg vert at eg byttar ut skruene ettersom då problemet skal være "løst". Det er jo dette dei går god for skal fungere.
                            Andreas Eide 89'
                            PureTen Alpha - Savage 25 - Savage 3.5 - Align T-Rex 600 Nitro Pro

                            Comment


                            • #59
                              Hi to all My buddy is giving me the following Servo to use with my 600NSP ,GY401 ,TX 9CHP 2.4GHz 4 x DS821 Sport Hi-Torque Digital Servo Pls advise me


                              Jeg blir leid inn til Halsnøy via firmaet jeg jobber for som formann for en bråte med polakker og latviere vistnok
                              Last edited by roadrune; 22 July 2009, 22:21.
                              Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

                              Comment


                              • #60
                                Ho hooo !
                                så vid av T-rex`sen din, helt konge maskin dette
                                Nå er det bare og fly fly og fly. Gratulerer Eide, tilater meg og legge ut en snutt av min T-rex 600n å 500e også

                                sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
                                T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X