”Low Speed Needle”, LSN, er det vi på “nårsk” kaller bunnregisterskruen/nåla, og sitter ofte i enden på gassarmen som servoen trekker i, enten ”ut og inn” eller roterer .
Denne påvirker blandingsforholdet fra bunnen og opp til 30-50% gasspådrag. Bruk 50% som en tommelfingerregel for sikkerhets skyld.
En grei start på justeringen av denne er som følger;
Med tomgangskruen/gapet/åpningen satt til +/- 1mm, starter du motoren og lar den gå på tomgang.
Når motoren har oppnådd driftstemperatur, klemmer du fuelslangen der den går inn på forgasseren, slik at du stopper fueltilførselen. Dersom motoren ruser opp før den stopper, går den litt for magert, og du skrur LSN ut 1/8 runde.
?
mener det er omvendt jeg...at når du klemmer på fuelslangen,og den ruser opp så er det tegn på at motoren får for mye fuel....altså magre motoren mer på lsn...
slik jeg har forstått det så skal en klemme på slangen og hvis turtallet øker før stopp så magrer man motoren litt mer...slik fortsetter man til motoren barr stopper uten økning i turtall...
når det er gjort så skrur man lsn bittelitt ut igjen for å være på den safe siden...
ps.jeg er AMATØR og ny innen denne hobbyen så ikke drep meg om jeg tar feil...men er kjekt å være sikker før jeg begynner å tukle med min egen nye bil
Denne påvirker blandingsforholdet fra bunnen og opp til 30-50% gasspådrag. Bruk 50% som en tommelfingerregel for sikkerhets skyld.
En grei start på justeringen av denne er som følger;
Med tomgangskruen/gapet/åpningen satt til +/- 1mm, starter du motoren og lar den gå på tomgang.
Når motoren har oppnådd driftstemperatur, klemmer du fuelslangen der den går inn på forgasseren, slik at du stopper fueltilførselen. Dersom motoren ruser opp før den stopper, går den litt for magert, og du skrur LSN ut 1/8 runde.
?
mener det er omvendt jeg...at når du klemmer på fuelslangen,og den ruser opp så er det tegn på at motoren får for mye fuel....altså magre motoren mer på lsn...
slik jeg har forstått det så skal en klemme på slangen og hvis turtallet øker før stopp så magrer man motoren litt mer...slik fortsetter man til motoren barr stopper uten økning i turtall...
når det er gjort så skrur man lsn bittelitt ut igjen for å være på den safe siden...
ps.jeg er AMATØR og ny innen denne hobbyen så ikke drep meg om jeg tar feil...men er kjekt å være sikker før jeg begynner å tukle med min egen nye bil
Comment