Da har jeg tatt ett skippertak i helgen. Har sikkert brukt bortimot 24t på 2 dager. Men det er da det blir progress i arbeidet også. Det er en stund siden jeg fikk delene fra Wecohe, men gleden gikk fort over og derfor har den blitt stående en stund urørt.
Finish på delene matchet ikke prisen for å si det sånn, dette var noe av det værste støpearbeidet jeg har sett, også er det brukt en svært myk legering, såpass myk at den kan smeltes med loddebolten både på godt og vondt. Så her har det vært mye sliping, fresing og filing i de siste dagene! Men resultatet blir ikke så værst alikevel tror jeg. Er ikke så mye som gjenstår nå. Litt luker og detaljering på sidene er igjen, å det rent mekaniske inni. Men jeg kan jo lakke og være den før det blir ferdig.
Fullt funksjonibel transportstøtte.

Vanskelig å få fokus tom. med macro funksjon, men det skal liksom være bilde av split pinnen som holder boltene på plass. Laget av 0,3mm messingtråd.

Stridsposisjon. Skal sikres med en lang M0.8 bolt og vingemutter gjennom de to styrene festene på frontplata.

Oppreis posisjon. Fungerer utmerket, og låser faktisk veldig bra.

Innvendig kanonfeste. Mye styrenebiter blir det.....

Closeup av festet til kanonen. Selvfølgelig var ikke hullene i kanonen som holder det hele på plass 100% horisontale. Noe må det jo alltids være....

Mange små er de... Skruer og luker.
Luker og nesten alt påmontert. Litt photoetch igjen, noe som jeg ikke har....

Funksjonable luker.

Ett mektig skue. Hele 66cm fra ende til ende. Så i en tidligere byggetråd at kanonløpet med tilbehør veide 600gram. Noe framtung for øyeblikket altså.

Hev/senk.

Fullt funksjonibel transportstøtte.

Vanskelig å få fokus tom. med macro funksjon, men det skal liksom være bilde av split pinnen som holder boltene på plass. Laget av 0,3mm messingtråd.

Stridsposisjon. Skal sikres med en lang M0.8 bolt og vingemutter gjennom de to styrene festene på frontplata.

Oppreis posisjon. Fungerer utmerket, og låser faktisk veldig bra.

Innvendig kanonfeste. Mye styrenebiter blir det.....

Closeup av festet til kanonen. Selvfølgelig var ikke hullene i kanonen som holder det hele på plass 100% horisontale. Noe må det jo alltids være....

Mange små er de... Skruer og luker.
Luker og nesten alt påmontert. Litt photoetch igjen, noe som jeg ikke har....

Funksjonable luker.

Ett mektig skue. Hele 66cm fra ende til ende. Så i en tidligere byggetråd at kanonløpet med tilbehør veide 600gram. Noe framtung for øyeblikket altså.

Hev/senk.

)

Comment