Announcement

Collapse
No announcement yet.

Agama evo 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Agama evo 8

    Heisann, Ronny Arnesen her.

    Mange av dere kjenner meg ifra før, og for dere som ikke gjør det kan jeg fortelle kort at jeg er hovedsaklig en 1/8 Offroad fører, men tukler jo med litt andre klasser nå når vinter´n & kulda kommer..

    Da jeg nettopp har signert som AGAMA/NEMO fabrikks-fører, vil denne tråden være her for hjelp, triks & tips - samt ett "Hang-out" for Agama-folket

    Jeg vil kjøre følgende utstyr i 2011/2012

    Bil: Agama Evo 8
    Motor: Bullitt B-218
    Dekk: 6MIK Tires
    Radio: Futaba 4PKS
    Servoer: Savox 1268SG


    Håper vi blir mange i Agama familien i 2012

    Ronny Arnesen
    Agama/Nemo
    Factory Driver
    Last edited by Ronny.A; 21 October 2011, 18:48. Reason: Redigering
    Ronny Arnesen
    Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

    Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

  • #2
    AGAMA EVO 8 test på Hvervenbukta!

    Heisann,

    vel etter noen småkalde (+7 grader) timer på Bukta idag, har jeg
    kommet frem til ett meget godt setup på bilen, og ser på tidene at
    denne bilen passer meg som tidligere Losi-fører perfekt.

    Opplever bilen kjøremessig relativt lik Losi´n, men mer stabil, og med
    litt mer forvarsel når det går på grensen.. Hoppmessig er bilen vanvittig
    god, med muligens den beste Flight-mode´n jeg har kjørt til nå kanskje.
    Demperene er på 17.mm, og de er ett kapittel for seg selv egentlig, men
    for kort og oppsummere de,. WOW!! Ser for meg olje-skift 1 gang pr tredje
    race eller noe slikt. De er dønn konstante, og olja kan faktisk helles tilbake i
    flaska etter 2 turer på bukta. (ca 5.liter fuel). Muligens tilfeldig, men WOW!!

    Etter hardkjør i 3 STRAKE timer, kun 7 grader, fler ruller, vegg-besøk og
    feilbedømte hopplengder (hopper griselangtl) er det bare å konstantere at
    bilen er RÅ! Ingenting knekt, bøyd eller ødelagt på bil, karrosseri eller vinge!

    (NB! Bilen er bygget rett ifra esken, og kun 2.mm bredere hexer ble brukt)

    Bare det at de har laget Alle 6 drivakslene i lik lengde slik at det skal være rimligere/enklere
    for bruker å ha reservedeler er supert. At de har laget spesielle GRÅ bærearmer for bruk i kalde omgivelser/land sier meg at Agama er veldig veldig oppegående og tar hensyn at vi alle lever på vidt forskjellige steder i verden! Nevner igjen at disse ble ikke brukt,. kun som bilen kommer i esken foruten +2.mm hexer,. noe som jeg også brukte på min Losi da jeg kjørte den! (Til sammenligning).

    Bare så det er sagt,.. Jeg elsket Losi bilen min!!! Så når jeg nå skulle skifte merke
    til noe annet er det bare å innrømme at jeg gruet meg litt, samt at jeg var usikker
    på om jeg gjorde noe dumt. For alt jeg visste kunne jo dette faktisk vært en slik type
    bil som ikke holdt mål her hjemme i gode gamle Norge. Kunne jo også være seg at
    det spruta deler ved en hard smell,. bøyde drivaksler ved landing etc,. who knows..
    Greit nok å være fabrikks-fører, men om bilen er crap er det jo ikke like morro liksom.
    Så det at bilen er helt rå var meg en gigantisk glede selvfølgelig,. at den var såå kvikk
    hadde jeg ikke engang turt å håpe på, men gleder meg veldig over at den var det gitt

    Bullitt motoren (Laget av O.S Speed Dept går som en O.S Speed, kanskje
    hakket vassere i bånn og på toppen kontra mine tidligere O.S Speed motorer.

    (Har ikke hatt O.S Speed XB vel og merke)

    Kjøretid på tanken under disse forholdene, og med en motor-temp på kun 94
    grader hadde jeg 8.20min på tanken, da med 6.5.mm venturi. (6, 6,5 og 7 er med).
    Ser VELDIG frem til å bruke denne i Agama´n,. den bruker kun 1 plugg (Bullitt P3),
    noe som forteller dere O.S kjennere at, ja dette er en O.S motor laget for Bullitt, og
    med det vet vel de fleste at dette er utvilsomt en bunnsolid & meget rask & driftsikker
    motor uten alt mulig tull & tøys. Med O.S 2060 potta har den super behagelig power.

    Da sier jeg meg veldig fornøyd med dagens testing, og konklusjonen er at tror jeg dette
    vil bli bilen mange skifter til, ikke bare her i Norge, men på verdens basis. Med meritter
    allerede som B-Europa mester, finale plass i A-EM samt mange seiere rundt om i verden
    allerede er det ingen tvil om at bilen er utrolig bra

    Gleder meg til å få testet den ut i race sammenheng!
    (Er det noen klubbløp planlagt i år)??

    Mvh Ronny Arnesen​


    Last edited by Ronny.A; 24 October 2011, 01:15.
    Ronny Arnesen
    Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

    Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

    Comment


    • #3
      AGAMA & BULLIT Factory B-Teamførere samt AGAMA & BULLITT RC-Land førere!

      Heisann,

      Her vil det etterhvert komme info om hvem som har blitt valgt
      ut som Teamførere for både fabrikk (B), og for butikken RC-Land
      som da er livsåren og pådriveren til AGAMA/BULLITT/6MIK Tires
      i Norge, da i samarbeid med meg som representant og fører for de
      overnevnte produktene!

      Dette kan bli veldig morro

      Mvh Ronny Arnesen
      Last edited by Ronny.A; 24 October 2011, 01:44.
      Ronny Arnesen
      Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

      Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

      Comment


      • #4
        Heisann,

        Nå har 2 stk Factory B-førere blitt valgt ut (vil bli annonsert her), og 2 stk RC-LAND teamførere
        skal også velges ut!

        RC-LAND teamførere vil bruke følgende utstyr:

        Agama Evo 8 buggy
        Bullitt-218 motor
        Savox servoer
        6MIK dekk

        Dette er 100% det utstyret jeg bruker selv, og det gjør det jo mye
        enklere for teamet å sette opp bilene likt, samt det er jo gromt

        Interesserte til RC-LAND teamfører plasser bes henvende seg meg
        via mail som er: ronny@rcland.no

        Mvh Ronny
        Last edited by Ronny.A; 31 October 2011, 23:38.
        Ronny Arnesen
        Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

        Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

        Comment


        • #5
          Hallo

          Etter nøye vurderinger etter de to riktige førerene som får plass på AGAMA´s Factory B-Team
          er det meg en sann glede å si:

          Gratulerer & Velkommen til
          Mr.Jan Erik Kåsa & Mr.Kim Juliussen

          De fleste av løpsførerene kjenner godt til disse to rask & hyggelige gutta i fra før, men
          for dere som ikke gjør det,. DETTE er skikkelige hyggelige racere som vil stå på for å gi
          nye Agama førere (og andre hjelp med setup, motor etc ved behov. Dette er også veldig
          blide gutter som er veeeldig lett å komme i kontakt med på banen.. Så ikke nøl med å be om
          hjelp hverken i fra disse to eller meg selvfølgelig

          Ronny
          Last edited by Ronny.A; 31 October 2011, 23:19.
          Ronny Arnesen
          Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

          Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

          Comment


          • #6
            Ikke bare for Agama eiere!!!

            Hei igjen gitt,

            kanskje greit å si ifra at ALLE som er interessert i nye Agama buggy´n, Bullitt motoren eller 6MIK dekk er mer en velkommene til å spørre & grave, si hei & hopp etc etc...

            Du har kanskje lyst på en Agama eller Bullitt motor,. vel da er det greit å snoke litt for å finne
            ut om det passer for deg,. er den solid, kvikk, rask etc,. Vel da kan du spørre her og få ordentlig svar.


            PS! GLEM IKKE at de søkes etter 2 stk RC-LAND-førere også!!

            Ronny
            Last edited by Ronny.A; 31 October 2011, 23:32.
            Ronny Arnesen
            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

            Comment


            • #7
              Godt Jan Erik får bytta ut HB'n sin skal bli morro og se han med Agama i Kodal
              MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

              Comment


              • #8
                He he, ja du sier noe der.. Kåsa-Expressen med Agama/Bullitt I KODAL vil nok gå fort ja
                Jeg vet at både Jan Erik & Kim.J vil gjøre det bra med det utstyret, de begge er veldig raske
                i fra før, men jeg tror det blir ett nytt nivå på de nå faktisk
                Ronny Arnesen
                Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                Comment


                • #9
                  Må bare holde han unna Bobler neste år da
                  MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by sirkandal View Post
                    Må bare holde han unna Bobler neste år da
                    Ha ha, ja det er også sant, men jeg var føre var og sjekka at han skulle
                    kjøre full sesong og med den gode gamle trigger-finger¨n sin, og jada

                    Nei 1/1 biler får han leke med når han blir voksen, så laaang RC karriere ennå da, he he

                    JAN ERIK, nå må du komme å forsvare deg litt da, ellers tyner vi deg her bak din rygg bare!!!
                    Ronny Arnesen
                    Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                    Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                    Comment


                    • #11
                      Gamle folkevogner og R/C kan kombineres, aldri dumt å dra på R/C løp med en bil som aldri blir stående langs veien selv når noe går i stykker:P Bare spør Grelland eller meg:P

                      @Ronny: Hvor er Agama fra egentlig?
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Razer View Post
                        Gamle folkevogner og R/C kan kombineres, aldri dumt å dra på R/C løp med en bil som aldri blir stående langs veien selv når noe går i stykker:P Bare spør Grelland eller meg:P

                        @Ronny: Hvor er Agama fra egentlig?
                        Hei Martin, hyggelig.. Bobler er absolutt kule de, men kan ikke gi opp
                        RC bilen for det, så det er bra jeg har fått lokkan ut på banen igjen, he he..

                        Vil samtidig passe på å få takke deg, Frode Skauen & selvfølgelig Ånund
                        for all hjelp og bistand gjenom mine 6 år med Losi Eight bilen & utstyr

                        Agama er stasjonert som de fleste i Taiwan. Virker som alt blir laga der
                        i disse dager. Men, hvorfor betale 10 x høyere lønn hvis samme jobben blir
                        utført med mer iver & glede noe få tusen km østover. Første gang jeg så at
                        Futaba utstyret faktisk var laga i Taiwan å ikke i Japan som det opprinnelig
                        kommer i fra, ble jeg skeptisk. Men, Futaba, Savox og da 80% av dagens biler
                        og utstyr kommer jo der i fra så jeg føler ikke at det utgjør noe forskjell lengere
                        bare litt billiger kostpris en f.eks Made in Japan.
                        Ronny Arnesen
                        Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                        Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                        Comment


                        • #13
                          Kan også komme med et par tips, samt et par erfaringer når det gjelder bilen.
                          Har testet bilen ganske mye siden tidlig i sommer, og lo ganske mye de første gangene jeg kjørte den.
                          Bilen har meget god akselerasjon (er det godt grep, kjenner du det godt at du grisekjører de du kjører sammen med

                          Du vil også garantert "overhoppe" de første gangene du tester den.
                          Feelingen jeg hadde med bilen er at du trenger ikke "gasse" mye, da bilen er veldig responsiv, og forandrer seg ganske mye ved set-up forandringer.

                          På bukta var den veldig fin på de store kulene/ "hoppene" etter sletta foran pit. Pga de store demperne slukte den hoppene, samt fant godt grep med en gang jeg landet, og fikk god kontroll på bilen raskt.

                          Ting jeg gjorde med bilen var:

                          Synes orginal bremseskivene ble "slappe" i hullet der outdrives sitter, samt fadet noe. Losi sine skiver passer bra
                          klipp 1-2 runder på fjærene som sitter på bremsecaliperene.

                          Jeg boret også et 1mm hull i demperkoppen, og klipte losi sine "demperskum" på midten som jeg la under blæra.
                          Som Ronny skriver over her, så er demperne veldig fine, holder seg bra veeldig lenge

                          Du vil også kjenne forskjell ved å flytte chassisavsiveren/motorfeste fra inne til ute i bilen.
                          Kan vurdere øverste toppen på servosaveren i alu, da den kan bli litt slapp.

                          Testet det ikke selv, men anbefaler å teste alternativ utveksling ved å bytte pinjong/krondrev bak.

                          Bullitt motoren har jeg heller ikke hatt noe problem med. Veldig lett å justere, og går veldig godt.
                          Med o.s 2050 pipe kjørte jeg rett over 10 min på bukta mener jeg det var.

                          Min er til salgs (må kjøre annet merke neste år)
                          Har gått max 2 kanner fuel, og er på sitt beste nå
                          Er det jeg kommer på i farta
                          Last edited by estereo; 2 November 2011, 23:23.
                          sigpic

                          Team Xray

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by estereo View Post
                            Kan også komme med et par tips, samt et par erfaringer når det gjelder bilen.
                            Har testet bilen ganske mye siden tidlig i sommer, og lo ganske mye de første gangene jeg kjørte den.
                            Bilen har meget god akselerasjon (er det godt grep, kjenner du det godt at du grisekjører de du kjører sammen med

                            Du vil også garantert "overhoppe" de første gangene du tester den.
                            Feelingen jeg hadde med bilen er at du trenger ikke "gasse" mye, da bilen er veldig responsiv, og forandrer seg ganske mye ved set-up forandringer.

                            På bukta var den veldig fin på de store kulene/ "hoppene" etter sletta foran pit. Pga de store demperne slukte den hoppene, samt fant godt grep med en gang jeg landet, og fikk god kontroll på bilen raskt.

                            Ting jeg gjorde med bilen var:

                            Synes orginal bremseskivene ble "slappe" i hullet der outdrives sitter, samt fadet noe. Losi sine skiver passer bra
                            klipp 1-2 runder på fjærene som sitter på bremsecaliperene.

                            Jeg boret også et 1mm hull i demperkoppen, og klipte losi sine "demperskum" på midten som jeg la under blæra.
                            Som Ronny skriver over her, så er demperne veldig fine, holder seg bra veeldig lenge

                            Du vil også kjenne forskjell ved å flytte chassisavsiveren/motorfeste fra inne til ute i bilen.
                            Kan vurdere øverste toppen på servosaveren i alu, da den kan bli litt slapp.

                            Testet det ikke selv, men anbefaler å teste alternativ utveksling ved å bytte pinjong/krondrev bak.

                            Bullitt motoren har jeg heller ikke hatt noe problem med. Veldig lett å justere, og går veldig godt.
                            Med o.s 2050 pipe kjørte jeg rett over 10 min på bukta mener jeg det var.

                            Min er til salgs (må kjøre annet merke neste år)
                            Har gått max 2 kanner fuel, og er på sitt beste nå
                            Er det jeg kommer på i farta
                            Hei Rune

                            Takker for godt innspill med tips & triks.

                            Du har helt rett i det du sier, spot on faktisk med mine erfaringer.

                            Si meg, de orginale Agama bremseskivene du snakker om, er de helt
                            runde, eller er de formet som en "blomst"? Grunn til jeg spør er fordi
                            jeg har de sterkeste bremsene jeg har noen gang hatt! Kjører med kun
                            35% brems, da 40% gjorte at bilen gikk opp på Forhjulene

                            De andre bilene jeg har hatt,. Kyosho, Mugen og Losi har jeg måtte hatt
                            opptil 65% brems for å oppnå samme effekt som nevnt ovenfor, og med
                            Losi´n hadde jeg jo nøyaktig de Sorte nye bremseskivene, men 50% var
                            minimum jeg kunne ha på brems med den. Tror det er nye skiver på den
                            nå nemlig, og de er runde i formen. Kappe bremsefjæra en coil eller to er
                            nok veldig lurt ettersom bremseskiva VIL slites, og da bli tynnere en det
                            fjærene klarer å presses sammen. Så begynner bremsene å fade, klipp en
                            eller to coiler av fjæra

                            Foam i demperene er også ett triks en bør prøve om man liker. Jeg testet
                            ut dette på Bukta, og merket forskjell i Take-off´s på hoppene, og da også
                            når den landet etter hoppene. Forskjellen var at bilen føltes lettere og mer
                            responsiv over hele banen, men samtidig litt mer "nervøs", men på en god
                            og positiv måte om man liker bilen litt mer "livlig" føler jeg.

                            NB! Jeg har ikke boret hull i dempertoppen, og har de nye 2.mm høyere
                            dempertoppene, og de kommer Uten hull på toppen de også. Tror det er
                            greit å ha ett ekstra sett topper hvor av ett sett bores i toppen for å få testet

                            Interessant det du sier om chassis stiveren, option utvekslingen etc. ble nemlig
                            sendt ut en stor eske i fra Agama/Nemo på mandag,... den innholder ALLE options
                            laget til bilen,. så Jooho, jeg ser frem til den ankommer

                            Bullitt motoren, ja den er ikke annet en helt RÅ,. steike for en motor

                            Igjen Rune, takk for du tok deg tiden til å legge ut dine erfaringer her, det var nice
                            Last edited by Ronny.A; 3 November 2011, 01:24.
                            Ronny Arnesen
                            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                            Comment


                            • #15
                              Agama vinner igjen, denne gangen med Factory-teamføreren Dani Vega
                              Vi kjørte også sammen når han og jeg kjørte for Mugen... Superkul kar!!!
                              Link: Agama at Madrid Champ

                              Ronny Arnesen
                              Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                              Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X