Det virker som du har satt de rimelig godt inn i dette, men kan uansett neve noen punkter ved de to alternativene (siden jeg har/har hatt begge).
Tekno V4 settet for Agama vil sannsynligvis bli noe liknende det de har for JQ The Car (siden bakre drivaksling ikke er i senter). Ikke at det er kritisk, men vekten blir ikke like sentrert som på deres konverteringer av biler som har denne i senter (som på feks. Mugen, AE, HB etc)). Tekno V4 settene plaserer tyngdepunktet en del lengre fram enn hva som normalt oppnås med nitro motstykket (med mer vekt på forhjulene som resultat). Ikke noe galt i det, og er jo dit trenden går også for nitro biler, men det kan gjøre det vanskeligere å oppnå samme kjøreegenskaper som for nitro bilen. Chassiset er også ganske stivt med 4mm og dette kan også virke inn.
Når alt dette er sagt er jeg kanon fornøyd med min Tekno V4 konverterte Mugen MBX6; det er langt på vei den beste 1/8 konverteringen jeg har testet.
Med RC-monster har du litt mer rom for å flytte batteriet (større batteri feste) samt at tyngdepunktet i lengderetningen generelt ligger noe mer bakover (nærmere som for nitro bilen). Du bruker det originale chassiset så det endrer ikke så for mye på stivhetten. Men det kan være verdt å merke seg at det ikke blir helt likt som før da du ikke har avstivinger på de samme stedene; mangler avstiving på høyre side for servoer/radioboks samt motorfeste bak på venstre side. Mange (de fleste) nitro chassis har utsparinger her og der for å utjevne dette.
Elektrifiseringen plasserer det relativt stive batterifestet på venste side frame. ellers er det lite ekstra som stiver av. Min erfaring fra Xray 808 konverteringen med RC-monster (se gjerne http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...871#post398871) var at chassiset føltes litt mykt bak centerdiffen (mangler jo avstiving der nitro motoren og radioboksen satt). Løste/forbedret dette med en lengre avstiving bak (fra 808 truggy). Var ellers storfornøyd med bilen.
Har også designet og laget min egen konvertering til JQ bilen: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...ric-JQ-The-Car
Ble litt mer enn jeg hadde tenkt, men det er alltid gøy når flere fatter interessen for elektro (selv om man bare ønsker å bruke den til trening og moro) Det kan kanskje gi deg noen pekere når du skal velge..... eller det kan gjøre det vanskeligere
Ronny
Tekno V4 settet for Agama vil sannsynligvis bli noe liknende det de har for JQ The Car (siden bakre drivaksling ikke er i senter). Ikke at det er kritisk, men vekten blir ikke like sentrert som på deres konverteringer av biler som har denne i senter (som på feks. Mugen, AE, HB etc)). Tekno V4 settene plaserer tyngdepunktet en del lengre fram enn hva som normalt oppnås med nitro motstykket (med mer vekt på forhjulene som resultat). Ikke noe galt i det, og er jo dit trenden går også for nitro biler, men det kan gjøre det vanskeligere å oppnå samme kjøreegenskaper som for nitro bilen. Chassiset er også ganske stivt med 4mm og dette kan også virke inn.
Når alt dette er sagt er jeg kanon fornøyd med min Tekno V4 konverterte Mugen MBX6; det er langt på vei den beste 1/8 konverteringen jeg har testet.
Med RC-monster har du litt mer rom for å flytte batteriet (større batteri feste) samt at tyngdepunktet i lengderetningen generelt ligger noe mer bakover (nærmere som for nitro bilen). Du bruker det originale chassiset så det endrer ikke så for mye på stivhetten. Men det kan være verdt å merke seg at det ikke blir helt likt som før da du ikke har avstivinger på de samme stedene; mangler avstiving på høyre side for servoer/radioboks samt motorfeste bak på venstre side. Mange (de fleste) nitro chassis har utsparinger her og der for å utjevne dette.
Elektrifiseringen plasserer det relativt stive batterifestet på venste side frame. ellers er det lite ekstra som stiver av. Min erfaring fra Xray 808 konverteringen med RC-monster (se gjerne http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...871#post398871) var at chassiset føltes litt mykt bak centerdiffen (mangler jo avstiving der nitro motoren og radioboksen satt). Løste/forbedret dette med en lengre avstiving bak (fra 808 truggy). Var ellers storfornøyd med bilen.
Har også designet og laget min egen konvertering til JQ bilen: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...ric-JQ-The-Car
Ble litt mer enn jeg hadde tenkt, men det er alltid gøy når flere fatter interessen for elektro (selv om man bare ønsker å bruke den til trening og moro) Det kan kanskje gi deg noen pekere når du skal velge..... eller det kan gjøre det vanskeligere
Ronny
Comment