Announcement

Collapse
No announcement yet.

Agama evo 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Hey

    Ja da har Kåsa-Expressen fått den nye Agama´n sin gitt.

    Han er SUPERFORNØYD etter hva han sa, og han er fortsatt
    under byggingen av bilen. Er visst dempere og radioutstyr igjen.

    Han skulle ha skrevet litt inputs i disse tider egentlig, men mht
    at han er midt under flytting så ser jeg at det blir kinkig, he he

    Ellers hadde jeg ikke noe spesielt å fortelle om akkurat nå, men er
    spent på hva helhets inntrykket til gamlefar Kåsa er når han er helt
    ferdig med bilen. Han hørtes ut som en glad guttunge på 14 iallefall
    Ronny Arnesen
    Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

    Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

    Comment


    • #47
      Hei alle sammen

      Vel, det er ikke så mye å fortelle for øyeblikket av nyheter, men
      som noen kanskje har fått med seg, så har Agama lansert en såkalt
      French Celebration version. Dette er da samme buggy, men med diverse
      små-options som Jerome Sartel (min Franske team-mate) har brukt med
      meget gode resultater i 2011.

      Vi snakker da om Tapered pistons og andre små-tweaks som gjør bilen mer anpasset
      for de baner han har kjørt på. Den FR utgaven har også ett 2.mm lengere chassis enn
      den utgaven jeg kjører. Alle de andre små-options som er på hans bil er relativt de samme
      jeg har på min bil. Det lengre chassiset kunne nok vært lurt i Skien/Geiteryggen´s gamle layout
      men på alle våre andre kortere/kniksete baner som Bukta, Sandefjord etc vil jeg bruke std chassiset.

      PS. Vel verdt å nevne er jo at BULLITT Engines har også kommet med en rimligere utgave av Bullitt B-218 som heter da B-216
      Her er en en direkte link til Nemo: http://nemoracing.com/Nemo_Racing/BULLITT.html

      Hvis denne (ut ifra gode spec) er noe som helst lik Bullitt B-218 motoren, ja da skal jeg iallefall ha en i kassa mi

      Vel, det er status rapport for nå,. veldig hyggelig å se at sååå mange har vært på denne tråden på såpass
      kort tid,. så det blir nok mer & mer liv her ettersom fler får seg Agama. Jeg vil iallefall holde dere oppdatert
      på mine erfaringer, nyheter, race osv! OG, det er lov å si HEI, samt komme med spørsmål om noen har det


      Da passer jeg nå også på å si GOD JUL til dere alle
      Last edited by Ronny.A; 13 January 2012, 02:47.
      Ronny Arnesen
      Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

      Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

      Comment


      • #48
        da var jeg jaggu på nett igjen gitt etter flere uker uten bredband
        NÅ kan jeg skryte litt av bilen detta ser veldig bra ut det,gleder meg til å få testa dyret.
        den kjeme nok te å gå som ei kulå,for den ser så ut
        ska bare få bestilt ei bullit maskin til han so vert det sager tenke æ
        har fått lakka karrosen også det blei seff orange og svart (bare sånn at jeg finner igjen bilen min på banen og ikke kjører andres biler liksom) det er jo litt flaut veit jeg.
        men nå trenger vi litt tidlig vår så blir det bra.

        Comment


        • #49
          Nei se der ja, der var´n gitt

          Hey Team-mate, det var morro å se & høre!

          Ja jeg regna med at dette var en bil som Trigga Kåsa-Expressen der det kiler mest ja, he he
          (Altså gass-finger´n)

          Jeg gleder meg sinnsykt til å få ratta sammen med deg igjen min venn, det har vært et savn, og nå når jeg har fått karra deg over på samme Team må jo dette bli som The Good Old Days Jan Erik
          Fra tidligere erfaringer er jeg veldig veldig sikker på at det blir fart på gass-fingeren din nå som du er Back in the fast lane

          INFO:
          Passer også på nå å informere deg & alle andre som er her at jeg har funnet Aha-opplevelsen på NY startboks,. ja, jeg som KUN har ønsket å brukt Mugen-boksen i alle år har faktisk skiftet boks, og det med ekstremt gode resultater

          Boksen koster latterlige 699kr og er ifra ROBITRONICS! Den har 2 x 775 motorer, og er idiotisk sterk! (Buggy/Truggy)

          Den drar med LETTHET motoren rundt UTEN så mye som ett tiendel forstart, altså trykk bilen rett ned, og den drar som

          Boksen kommer i Gunmetal eller Rød farge, plass til 2 X 7.2 Nimh / 7.4 Lipo eller 12.V Blybatteri,. har On/Off bryter, kommer FERDIG-BYGGET, og krever kun påmontering av festene på toppen for å justere bilen til boksen.

          Det ville faktisk vært rett & slett dårlig gjort av meg og ikke fortelle dere om denne, da den er som sagt en Aha-opplevelse,. og dette ifra mannen som har SVERGET til en annen boks i +10 år!

          Vær snill å ikke ta dette som ett salgs-gimmick, (mht at den selges i butikken jeg jobber i)
          men stol heller på hva jeg forteller dere, da jeg ennå har tilgode å styre noen i feil retning

          Link til Robitronic sin side (NB.Tysk text da)


          Hvis moderator eller andre misliker at jeg legger ved en link for lettheten sin skyld, beklager jeg det på det sterkeste
          Last edited by Ronny.A; 13 January 2012, 02:57.
          Ronny Arnesen
          Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

          Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

          Comment


          • #50
            Link til Nemo-Racing & FR-Edition bilen som er nevnt ett par poster ovenfor:

            Welcome to the NEMO Racing, you will find all of our exciting products as used by our race team in our secure online shopping environment.


            PS.Den litt observante av dere kjenner kanskje igjen bilen som er avbildet?
            Ronny Arnesen
            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

            Comment


            • #51
              den boksen er jo en ofna boks, bare i rød istedet for blå.. men kan si meg enig i at det er en bra boks med mer enn nok kraft.. Er veldig glad i ofna boksen min!!
              MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
              www.Mustit.no

              Comment


              • #52
                Originally posted by Remy View Post
                den boksen er jo en ofna boks, bare i rød istedet for blå.. men kan si meg enig i at det er en bra boks med mer enn nok kraft.. Er veldig glad i ofna boksen min!!
                Hallo Remy

                Hyggelig å se deg idag!

                Ja som vi snakket om så er det fler som kaller denne boksen sin
                Men som nevnt tidligere idag er det visst Q-World som er orginale
                navnet på den, men som alt annet innen RC slenger flere navnet
                på sitt selskap på forskjellige produkter.

                Uansett, Ofna, Robitronic eller Q-World, boken er og blir dritbra
                Ronny Arnesen
                Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                Comment


                • #53
                  AGAMA ELECTRIC VERSION!


                  Hallo

                  Nå i disse sinnsyke kalde, snøfulle dagene må jeg si jeg kjeder
                  meg utrolig mye mht at jeg ikke får kjørt med buggy´n min

                  Så jeg har begynt å forske litt på en Elektro version av Agama´n
                  og det er jo litt forskjellige alternative der ute en kan teste ut.
                  Har også sjekka ut hva som blir brukt av motor/Esc komboer -
                  og der igjen er det jo også litt av hvert å velge i skal en vite.

                  Har mailet diverse fabrikater, og noen av de hadde ikke tatt
                  Agama´n i betraktning da de ikke var nok informerte om hvor
                  populær denne bilen begynner å bli, men med litt info fra meg
                  om hvem som faktisk kjører denne bilen, samt hvem som nettopp
                  har signert for å kjøre den (Jeremy Kortz f.eks), ser det ut som det
                  kan bli litt mer action rundt diverse Conversion-kit tilgjengelig nå

                  Jeg snakket nettopp også med Agama om en release av en elektro version
                  men det er visst nok Truggy som er aller først på agendan om dagen!!!

                  Så frem til Agama slipper en elektro version av bilen kommer jeg til å bygge
                  en selv, med egen valgte produkter som jeg føler er de riktige. (Ikke ennå valgt)!

                  Agama skal iallefall sende meg en Nitro bil til som jeg kan leke meg med etter selv-
                  valgt Conversion-kits & elektro-innhold som motor & Esc. Det blir vanvittig moro da
                  jeg har fått en nyvunnet respekt for elektobiler nå med sååå gromme batterier & motorer
                  så er tilgjengelig om dagen

                  Ut ifra den re-searchen jeg har gjort til nå er det mye gromt å velge i, og etter hva jeg forstår
                  er det 4 celler (14.8V) som vil bli gjeldende i løps-sammenheng.
                  (Korriger meg gjerne hvis dette er feil).
                  (PS.TAKKER BOMPI-BJØRNEN FOR KORRIGERING SOM NÅ ER RETTET OPP I)

                  Uansett, dette blir ett morsomt projekt i disse kalde vinterdager, bare synd at ingen av de innedørs BUGGY-banene jeg kjenner til tillater 1/8 ELEKTRO-buggy´r på sine baner
                  Synd, for det hadde vært fantastisk god trening!!(Take note please!!!!

                  Når jeg har kommet frem til Hvilken Conversion, motor & Esc jeg ønsker å bruke vil jeg legge ut bilder av bilen

                  Hvis noen har inputs,. fyr opp
                  Last edited by Ronny.A; 20 January 2012, 00:49. Reason: Skriveleif
                  Ronny Arnesen
                  Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                  Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                  Comment


                  • #54
                    2s lipo er 7.4v,, det er 3.7 pr s.... mange bruker tekin rx8 og da med motor Tekin .... 2200kv eller 1900kv,, kjøres som regel på 4s lipo,, som er 14.8v
                    Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

                    sigpicTeam Elefun

                    Comment


                    • #55
                      Hyggelig å se at flere 1:8 offroadere som sverger til dinosaur drivstoff våkner opp og ser på elektro som et reelt alternativ. Ikke minst så har du helt rett i at det hadde vært kjekt å kunne kjørt innedørs med 1:8 el offroad.

                      Har selv TA RC8e, 3xMP9'er og Kyosho STRR med forskjellig elektronikk så jeg er spent å høre hvordan den Agama'en ender opp med elektronikken du velger(samt e-conversion kit). Morsomt blir det også å høre hvordan du syntes 1:8 offroad elektro blir å kjøre oppimot nitro, det sparker sykt kan jeg love deg

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Bompi View Post
                        2s lipo er 7.4v,, det er 3.7 pr s.... mange bruker tekin rx8 og da med motor Tekin .... 2200kv eller 1900kv,, kjøres som regel på 4s lipo,, som er 14.8v

                        Hei du

                        He he, ja du har helt rett, det var en skriveleif i det middagen kom på bordet
                        Men takker for korrigeringen da jeg ikke så det før du påpekte det, så slightly embarresed
                        Kjører Touring om dagen så det la latent å skrive 2 cell, hehe.. Bra noen er våkne
                        Ronny Arnesen
                        Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                        Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Esh6 View Post
                          Hyggelig å se at flere 1:8 offroadere som sverger til dinosaur drivstoff våkner opp og ser på elektro som et reelt alternativ. Ikke minst så har du helt rett i at det hadde vært kjekt å kunne kjørt innedørs med 1:8 el offroad.

                          Har selv TA RC8e, 3xMP9'er og Kyosho STRR med forskjellig elektronikk så jeg er spent å høre hvordan den Agama'en ender opp med elektronikken du velger(samt e-conversion kit). Morsomt blir det også å høre hvordan du syntes 1:8 offroad elektro blir å kjøre oppimot nitro, det sparker sykt kan jeg love deg

                          Hei du

                          Takker for interessen, og info om oppsettet ditt
                          Ja det høres ut som du er vel oppegående selv på utstyrs-valget
                          Planen min på elektronikken er en Tekin RX8 + Tekin 1900Kv utifra det som er tilgjengelig
                          pr idag. Har mysa litt på Castle Creation også, men er mest klar for en sensored version da det
                          gir mye smoothere trottle-respons uten cogging.

                          Ja, Dinosaur-faktoren er mulig og rokke ved nå som utstyret endelig er kommet på et nivå
                          hvor enn ikke nødvendigvis trenger røyk & bråk, men er og forblir ett nitro-hue da, hehe

                          Hyggelig å se dere svare i denne tråden også
                          Last edited by Ronny.A; 20 January 2012, 00:52.
                          Ronny Arnesen
                          Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                          Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                          Comment


                          • #58
                            Hallo

                            Vel, da tenkte jeg at jeg skulle informere om at jeg har skiftet mening
                            mht hva slags utstyr jeg har tenkt å bruke i min Elektro-Agama,. så da
                            blir det IKKE Tekin RX8 som først planlagt, men skal ha noe annet gromt

                            Når både Conversion-kittet & eletronikken er 100% kartlagt og i hus vil jeg
                            selvfølgelig komme tilbake til det her

                            Men siden vi nå snakker om elektro MÅ jeg bare fortelle (off topic i egen tråd)
                            at jeg har kjøpt meg en ny elektro-bil som har gjort meg skikkelig svett,. faktisk
                            kan jeg ikke huske at jeg har vært sååå spent & klar for morro på sikkert 20+ år.
                            Det er en SC/Desert-buggy i scala 1/10, og den heter Axial TerraBuggy! Fy &
                            for en sinnsyk bil,. den er det RÅESTE jeg har sett på mange mange mange år!!

                            Remote control Cars, Trucks, and Buggies plus RC parts and accessories from Axial to keep you adventuring.


                            Skal begynne å bygge den nå imorgen, slik at jeg har noe å roe kjøre-kløa med
                            imens jeg venter på at con-kit & elektronikk til Agama´n ankommer for nærmere
                            inspeksjon & testing PS.Ber om unnskyldning for off topic i min egen tråd, men
                            måtte bare dele min glede med dere andre, være seg syre eller nitro huer, he he
                            Last edited by Ronny.A; 25 January 2012, 00:36.
                            Ronny Arnesen
                            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                            Comment


                            • #59
                              Her er et konvertering sett til Agama'en som vil fungere svært godt: http://www.rc-monster.com/proddetail...d=rcmagama8kit Har selv bukt sett fra RC-monster på min første konvertering (Xray 808'09)

                              Mener at Agama USA promoterer disse settene til sine kunder.

                              Det er en del kunnskap om elektro 1/8 om du leter/søker litt på litt på elektro offroad sidene. Vi er endel som har brukt 1/8 til trening på bane de siste årene. Noen av oss har også deltatt på løp med disse (Cup'en i regi av Mustit) i lag med 1/8 nitro.

                              Sverger selv til elektro, men kjører også nitro da det er få konkurranser hvor 1/8 elektro kan delta.
                              Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by ronsand View Post
                                Her er et konvertering sett til Agama'en som vil fungere svært godt: http://www.rc-monster.com/proddetail...d=rcmagama8kit Har selv bukt sett fra RC-monster på min første konvertering (Xray 808'09)

                                Mener at Agama USA promoterer disse settene til sine kunder.

                                Det er en del kunnskap om elektro 1/8 om du leter/søker litt på litt på elektro offroad sidene. Vi er endel som har brukt 1/8 til trening på bane de siste årene. Noen av oss har også deltatt på løp med disse (Cup'en i regi av Mustit) i lag med 1/8 nitro.

                                Sverger selv til elektro, men kjører også nitro da det er få konkurranser hvor 1/8 elektro kan delta.
                                Heisann

                                Tusen takk for input

                                Ja dette er en av de jeg vurderer, samt Tekno sin KOMMENDE versjon!

                                Har vært i prat med de begge, og Tekno har pr idag ikke ett for Agama da de mente
                                at den ikke var populær nok. Jeg sendte de da en pekepinn om at det er noe de måtte
                                revurdere da det signeres masse hotte førere om dagen, inklusivt en kompis som heter
                                Jeremy Kortz. Etter ett par dager fikk jeg en ny mail der de sa at de hadde nok vært litt
                                raske med den første tilbakemld, og JA, det stemte nok det jeg fortalte de, så de ba meg
                                om å kontakte de igjen om ett par måneder

                                Mike på RC-Monster derimot har som du nevner & linker til ovenfor ett kit til Agama´n, og
                                han er en skikkelig hyggelig kar som var veldig hjelpsom med diverse anbefalinger og råd

                                Forskjellen mellom disse to (som du vet) sine versjoner er at RC-Monster lar Agama´n "forbli"
                                en Agama mht at det kun er motor-mount & batteri/Esc som settes i bilen, og alt annet forblir
                                Agama.

                                Tekno sin versjon blir en mer radikal forandring mht at Chassis og en god del annet blir forandret
                                i forhold til RC-Monster sin conversion. Jeg vil tippe at jeg kommer til å teste begge firmaer sine,
                                men ønsker å ha bilen så lik Agama som mulig,. noe sikkert Agama RC også ville like samt at bilen
                                er sinnsykt rå som den kommer liksom. Men er Tekno sitt MYE bedre blir det Tekno sitt, men jeg er
                                veldig positiv til RC-Monster sitt i første omgang.

                                Time will tell, and I´ll let you guys know

                                PS! Setter STOR pris på interessen deres, samt gode inputs gutter!!!!
                                Last edited by Ronny.A; 25 January 2012, 19:18.
                                Ronny Arnesen
                                Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                                Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X