Announcement

Collapse
No announcement yet.

Agama evo 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by vapor 28 View Post
    hei var der på søndag bare sånn for å se. Da var det en del tykk is der over det meste av banen.Tykk nok til at trail spora ikke gikk igjennom isen.(forbannede tullinger)
    Møtte Kim på vei bort derfra på utsia av bommen.Etter det jeg kjønte så passet ikke nøkkelen hannes lenger??? Selv gikk jeg.

    Uansett,det var søndag.Kan hende det er smelta nå.
    Hvis dem får igang webkameraet igjen så hadde det vært fint,da det bildet vi ser fra banen er fra 4mars.Men det bildet stemmer alikevel sånn omtrent med denne søndagen.
    Ok, håper det er kjørbart snart,. klør noe så satans i nitro-finger´n nå
    Tusen takk for info Vapor,. hadde håpet du skulle sagt at det glimrende forhold,
    damer i bikini og varm glør i grillen, men det var vel litt mye å be om, hehe
    Ronny Arnesen
    Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

    Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

    Comment


    • #92
      Click image for larger version

Name:	429673_10150591090722481_565912480_9482403_304233235_n.jpg
Views:	1
Size:	68.2 KB
ID:	776846

      There you go

      (klikk på bildet)
      Øyvind Rasch-Olsen http://tnrc.ipublish.no/
      Team Durango DEX410R/DEX210/DESC410 / Vampire Racing
      Mugen Seiki MBX-7 / RB / Beta / Savöx http://www.mustit.no

      Comment


      • #93
        Originally posted by fastolsen jr View Post
        [ATTACH=CONFIG]54333[/ATTACH]

        There you go

        (klikk på bildet)
        Thank you FastOne
        Drar opp imorra med hårføner, haha
        Ronny Arnesen
        Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

        Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

        Comment


        • #94
          Er det ventilert klokke som standard på Agama´n, eller er det option? Har fått tips om at de passer på MP9´en, og den nye clutchen jeg skal prøve krever vist dette for å fungere optimalt.
          Ole Christian Solli
          www.gmbk.no

          Comment


          • #95
            Originally posted by Ole C View Post
            Er det ventilert klokke som standard på Agama´n, eller er det option? Har fått tips om at de passer på MP9´en, og den nye clutchen jeg skal prøve krever vist dette for å fungere optimalt.

            hei Ole

            Agama std clutch klokke som følger med i bilen er ikke ventilert, men det stemmer
            at Agama har ventilerte klokker også. Du kan kikke på de her på Hobbypro Usa sin side

            Ronny Arnesen
            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

            Comment


            • #96
              Takk Ronny,

              Jeg kunne ikke finne dem på nettbutikken til rc-land, men får ringe og høre om de har. Ellers så har jeg også blitt anbefalt Ascendancy klokker, men de er det vel ingen i Norge som har.
              Ole Christian Solli
              www.gmbk.no

              Comment


              • #97
                RMV har ventilerte klokker. Mulig Dag Roar har de.

                Comment


                • #98


                  Dette er ikke noe jeg har prøvd selv på xray`en, men kjørte med dette på den gamle MP777WC jeg hadde. Vet ikke om den passer MP9
                  TEAM ELEFUN

                  Comment


                  • #99
                    Takk for tipsene folkens. Beklager at jeg kapret tråden her litt...
                    Ole Christian Solli
                    www.gmbk.no

                    Comment


                    • Originally posted by Ole C View Post
                      Takk for tipsene folkens. Beklager at jeg kapret tråden her litt...
                      Du gjorde ikke det, det startet jo med ett Agama spørsmål, ikke sant
                      Ronny Arnesen
                      Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                      Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                      Comment


                      • NEO12!


                        Heisann

                        Vel da var Neo12 racet over for nå, og Tebo vant ennå en gang!

                        Jeg hadde dessverre en skikkelig uheldig uke/helg med mye kjipe hendelser, noe som
                        gjorde det vanskelig å finne flyten. Første dumme ting jeg gjorde var å skulle prøve andres
                        setup, noe jeg vet ifra før ikke slår heldig ut,. men med ny bil, ny motor osv osv er det lett
                        å tro at ting blir bedre fordi mann prøver noe annet som funker for andre raske førere!!!

                        Som mange har sett via linken i denne tråden funker bilen til Jerome Sartel superbra, og det
                        er da naturlig å tro (håpe) at det vil gjøre det samme for enn selv,. vel, NOT! Han har en mye
                        mykere kjørestil enn hva jeg har, og hans oppsett (expl.5000 i bakdiff) var helt natta for meg.

                        I trenings-kvalene var det slik at de ikke telte hele kvaltiden din, men derimot de 3 raskeste
                        rundene dine ETTER hverandre,.. dvs, altså påfølgende 3 runder ble utgjørende for resutatet ditt.
                        F.eks om mann hadde 37,8 + 38,2 + 43,7, så ville da den 43,7 runden virkelig dra deg ned igjen
                        og da gi deg en skikkelig dårlig tid selv om de to 37 & 38 rundene var bra. Og mht at dette skulle
                        gjøres i starten av racet imens du da lærte deg banen, dekkvalg & oppsett sier det seg selv at ting
                        var vanskelig. Så etter trenings-kvalene lå jeg skikkelig langt nede, og jeg slet litt med selvtilliten.

                        Race-kval:
                        Når jeg omsider gikk tilbake til mitt egent oppsett slo Lady UNluck til igjen, og jeg fikk en motor-
                        stopp i kvalet mitt, noe som seff resulterte i ett laaaangt dropp ned på listene igjen dessverre
                        Jeg hadde kjørt ett superbra kval uten en eneste feil, men da det gjenstod kun 2 runder fikk jeg en
                        bitteliten rull rett foran en bilpåsetter som da klarte å sette fingerene på svinghjulet,. er det mulig!

                        Finale:
                        Med alle uheldige omstendigheter kvalet jeg inn til en sur 512 finale, noe jeg var særdeles ufornøyd
                        med, men holdt humør & race-mode oppe i den formening at jeg skulle nå bumpe oppover igjen.
                        Med egent oppsett, riktige dekk, og perfekt tunet motor var selvtilliten stor da jeg skulle starte ifra
                        startspor 4. Vel, starten gikk - og tro det eller ei, men bil 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 & 15 satt i arslet
                        på meg innen vi kom igjennom første sving, og jeg kom nest sist ut av alle. 1000 ting gikk igjenom
                        hodet og jeg tenket at her er det vinn eller forsvinn, så jeg satt opp ett forykende tempo.. I løpet av
                        ca 2.min lå jeg på andreplass i finalen og ting så langt lysere ut en det hadde gjort hele uka igjennom.

                        Men jammen kom ikke uhellene rullende inn igjen, og jeg fikk ennå en stopp på AKKURAT samme sted
                        som i kval-omgangen!! Er det mulig å ha en sånn uflaks spør jeg bare. For å toppe det så NEKTA bil-
                        påsetteren å slenge bilen over imot pitten, så Hilde ble stående å vente i over 2.min på å få bilen over
                        i pit-område for å få startet meg opp igjen. 2.min og 35.sekunder etter stoppen var jeg omsider ute på
                        banen igjen med ett sinnsykt jag for å prøve å karre meg oppover. Klarte å komme opp til 11.plass og
                        da datt bakhjulet mitt av og jeg var ute av finalen. Når jeg kom tilbake på mekke-område vårt ble jeg
                        opplyst om at de felgene jeg brukte kunne ikke brukes sammen med de Konede hjul-hexene jeg hadde på.

                        Så, da har dere hele story´n ifra løpet vårt, men selv om resultatet ble kjipt, hadde vi ett sinnsykt fett race
                        ellers. Agama-teamet er helt sinnsykt profft,. med alt jeg måtte trenge av hjelp, utstyr, oppmuntring rett på
                        plass i teltet våres. Jeg har aldri hatt et slikt støtte-apparat rundt meg, og fikk virkelig føle på hvordan det
                        var å være i ett TEAM. Utstyret jeg brukte, altså Agama´n, Bullitt motoren osv osv var helt rått, og ingenting
                        har brukket, blitt bøyd eller så. Kun uheldige omstendigheter samt litt dårlige valg stod for det dårlige resultatet.

                        Ellers har jeg fått meg meg masse fete options, nye Bullitt B-216 motoren, og mange andre coole ting jeg ser frem
                        til å få prøvd ut.. For ikke å snakke om at jeg har fått møtt alle race-vennene mine jeg ikke har sett på nå fire år

                        All in all bortsett fra resultatet har vi hatt en fantastisk kul tur med mye morro, mye nye venner,. og sist men ikke
                        minst har jeg blitt skikkelig glad i Agama´n min og sett at den er virkelig rask. I kvalet var min raskeste runde 36,5
                        mot storkanonene som Tebo, Mayfield, Lutz, Battel osv sine 34,5 sek. Forskjellen er at de har den tiden alle rundene

                        Sitter her på rommet i England å venter på at vi skal bli klare til den 3,5 timers lange bilturen til flyplassen sånn at vi
                        kan få karret oss hjem igjen nå da...
                        Ronny Arnesen
                        Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                        Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                        Comment


                        • Vel.. Nå kjørte tebo og gutta på 32,5 runder og lavere.. . Hehe
                          MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                          www.Mustit.no

                          Comment


                          • Originally posted by Remy View Post
                            Vel.. Nå kjørte tebo og gutta på 32,5 runder og lavere.. . Hehe
                            I FINALEN JA, ikke i kvala, det var litt glattere da serru, hehe
                            Ronny Arnesen
                            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                            Comment


                            • Greit jeg gir meg.. Han kjørte på 32,8 i 4 kval og 32,9 i 5 kvalP.. Han var ikke nede på 32,5 i kvala.. Men det var cody king.. 32,5 i 5 kval.. Hehehe. Måtte lete med lys og lykte for og finne den.. Da hadde jeg ikke helt feil allikevel..
                              MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                              www.Mustit.no

                              Comment


                              • "da datt bakhjulet AV" SORRY Ronny, men der blei det et stort glis.

                                Battle Raskeste rundetid i finalen med 32.3 et eller annet. Vi har litt å sikte etter alle mann hjemme her...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X