Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skotfoss Raceway

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by sirkandal View Post
    Hadde kansje vært en ide og samordnet en klubbcup mellom Gmbk og KodalRC, kort og dra for alle og kunne kansje fått litt liv i track miljøet i kodal igjen og
    Smart idè. Ta kontakt med styret i GMBK angående dette etter årsmøtet 1/3.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

    Comment


    • I 2003 og 2004 hadde vi slike cupèr, såkalt VG cup.(vestfold/Grenland cup)
      Om vinteren hadde vi inneløp, og sommeren uteløp, 3 stk på Geiteryggen, og 3 stk i Kodal, 4 beste tellende sammenlagt.
      Dette var morro med mange deltagere, spesielt husker jeg at Pålern lå ann til å vinne hele greia sammenlagt da bilen hans gikk tom for strøm 5 runder før mål i finalen. roflol.
      Tor Arne Nicolaisen GMBK

      Lei av å knuse motstandere!

      Comment


      • Skal lufte det på årsmøte til torsdag i KodalRC, ble jo kjørt en liten onsdags cup i Kodal i sommer. Så det hadde jo bare vært og fått til noe sammen

        Skulle fått til noe lignene på buggysiden også, hadde vært morro
        MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

        Comment


        • Originally posted by sirkandal View Post
          Skal lufte det på årsmøte til torsdag i KodalRC, ble jo kjørt en liten onsdags cup i Kodal i sommer. Så det hadde jo bare vært og fått til noe sammen

          Skulle fått til noe lignene på buggysiden også, hadde vært morro
          Yes! Onsdagscup hadde vi i 2009 på Geiteryggen for 1:10 elbuggy med godt oppmøte. Kjempesuksess.

          Denne diskusjonen dreier seg i god retning - mer løp på lokalt plan med fokus på enkelthet og rekruttering.
          [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
          -----------------------------------------------------

          Comment


          • Spiro..... du skulle begynt å kjøre her hjemme først da? F.ex her på Skottfoss? Synes du burde kjøre mer.



            Takk til rudi som reparerte printkortet til vår defekte dekkdreier.

            ta
            Last edited by tan20; 15 February 2011, 21:17. Reason: Takk til Rudi!
            Tor Arne Nicolaisen GMBK

            Lei av å knuse motstandere!

            Comment


            • Originally posted by tan20 View Post
              Spiro..... du skulle begynt å kjøre her hjemme først da? F.ex her på Skottfoss? Synes du burde kjøre mer.
              Jeg syns og det Tor Arne, men jeg er ikke touringsjåfør og da er det ikke så mye å finne på i Grenland mens det hvite helvetet ligger på bakken. Ettersom det ikke har vært så enkelt å ha et aktivt miljø på buggy innendørs ble denne vintersesongen nokså rolig for min del. Hvis det ikke blir noe inneaktivitet på buggy neste år heller, vil jeg nok vurdere en flatbankerbil for å få litt rattøvelse. Vi får se hva tiden bringer. Vinteren blir lang med kun 2 NC løp i bagen.
              [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
              -----------------------------------------------------

              Comment


              • Nå trenger man ikke være touringsjåfør for å kjøre touring vel..............poenget er heller å få litt rattrening mens man venter på sesong for det man helst vil kjøre??
                Hvis man da støtter opp om det lokale tilbudet samtidig, må vel det ansees som en bonus.

                Når det gjelder buggy innendørs har jeg i høst sagt at jeg gjerne kjørte det, om noen gadd organisere dette. På direkte spørsmål om han kunne tenke seg å ta på seg dette, svarte unge Berget ja.

                Comment


                • Originally posted by Samen View Post
                  Nå trenger man ikke være touringsjåfør for å kjøre touring vel..............poenget er heller å få litt rattrening mens man venter på sesong for det man helst vil kjøre??
                  Hvis man da støtter opp om det lokale tilbudet samtidig, må vel det ansees som en bonus.
                  Korrekt det, hvis man syns det er moro. Sånn rent historisk sett har jeg ikke helt klart å finne kjøregleden i touring, men som jeg sier, vi får se hva neste vinter bringer. Det har sett ut som dere har hatt det riktig så bra der oppe i år. Hvor mange er det som kjører de forskjellige klassene ca? 12'er / SS / Mod?

                  Originally posted by Samen View Post
                  Når det gjelder buggy innendørs har jeg i høst sagt at jeg gjerne kjørte det, om noen gadd organisere dette. På direkte spørsmål om han kunne tenke seg å ta på seg dette, svarte unge Berget ja.
                  Husker vi snakket om dette ja. Svaret mitt var vel så definitivt ikke uforbeholdent "Ja", men derimot at jeg også kunne tenke meg å få til litt aktivitet. Det er ikke stort å spore av elbuggysjåfører i Grenland for tiden, så dette var det ikke noe særlig poeng å gjøre så mye med. Spesielt ikke med tanke på hvor mye frustrasjon og diskusjoner som kom ut av det året før. Om vi skal ha et blandet miljø igjen på Skotfoss med begge klasser representert, tror jeg vi trenger å snakke om rammeverket rundt det i forkant. Sånn rent personlig, så skulle jeg virkelig ønske vi hadde klart å ha kjøredager hvor vi kunne byttet på klasser, og kjørt sammen. Enhver form for idè om hvordan det kan la seg gjøre uproblematisk ønskes velkommen. Antagelig er det ikke noe poeng å sette himmel og jord i bevegelse for dette, da jeg tror det er viktigere å gjøre som dere har gjort i vinter - fokusere på èn klasse og morokjøring. Det er det som samler klubben.

                  Det er særdeles hyggelig å se på touring-gjengen som har hatt et godt oppsving i 2010-2011 både inne og ute i GMBK. La oss håpe det kan fortsette.

                  Som sagt så orker jeg nok ikke en vinter til med så dramatisk lite deleforbruk. Du får bruke det neste halve året på massiv hjernevasking og lure frem touringmannen i meg.
                  [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                  -----------------------------------------------------

                  Comment


                  • Stig, tipper du blir revet med når 1:10 pan car kommer, det blir det stort i fremtiden tror jeg.
                    Bare vent et til 2 år så er den klassen et faktum.
                    Tor Arne Nicolaisen GMBK

                    Lei av å knuse motstandere!

                    Comment


                    • Originally posted by tan20 View Post
                      Stig, tipper du blir revet med når 1:10 pan car kommer, det blir det stort i fremtiden tror jeg.
                      Bare vent et til 2 år så er den klassen et faktum.
                      Det skal du ikke se bort fra. Antar at det i så fall er siste spikeren i kista for SS.

                      Edit:

                      Sånn en?
                      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                      -----------------------------------------------------

                      Comment


                      • Så disse bli demonstrert på ett eller anne EM, dæven døtte å d går.
                        Funker både ute og inne.
                        Det er en eller annen 1:10 track tread på disse bilene her ett eller annet sted på forumet, så det er noen som allerede har slike biler.der kan man lese noe om disse.
                        Ang. SS tror jeg den vil overleve her så lenge den er levende i f.ex europa
                        Last edited by tan20; 17 February 2011, 10:22. Reason: ss
                        Tor Arne Nicolaisen GMBK

                        Lei av å knuse motstandere!

                        Comment


                        • Her er tråden



                          Det ser helt rått ut

                          For min del håper jeg virkelig SS består en stund til.
                          Tamiya TRF 801XT . Savox . Radiopost

                          Comment


                          • Noen som kommer på Skotfoss imorra???
                            Jeg er der fra kl 11.00 og utover!
                            LØP OG KJØR
                            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                            Comment


                            • Regner med at jeg kommer imorra ja.

                              Comment


                              • Skal ikke se bort fra at det dukker opp en forvirra kar med en touringbil som ikke har blitt testa før av denne buggymannen
                                MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X