Jeg har en standart TT01, og tenkte på å bygge om til alu demper og styring. Jeg driver å browser rundt i butikker men jeg ser meg helt blind på deler. Hva er det egentlig jeg trenger? Er for mye små bilder og deler som heter det samme. Eventuelt finnes det komplette kits? Hilke oppgraderinger er å anbefale først. Jeg har bilen nå i rett ut av pakka, eneste jeg byttet er seff dekk, da det ikke var drifte dekk på.
også noe som er genialt med carbonchassiet,er at motorfestet er justerbart.. så man kan bruke nesten den kombinasjonen man vil har ikke prøvd med to små drev og to av de største.. men man har flere muligheter
Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn
Akurat ferdig og bygge min TT-01D
Artig bil og kjøre
Men ble litt skuffa da jeg fikk se hvor dårli den egentli jikk, har jo ikke toppfart i d hele tatt, men bilen er helt grei til sånn smådrifting på asfalt å betong
Noen som har tips om hva jeg kan jøre for å få større toppfart på bilen uten å ødelegge den "driften" jeg har i bilen nå ?
Trenger ikke oppgradere ESC så lenge du ikke kjører med noe vassere enn 15T.
Kjøp deg en 15T motor og du vill få mer fart.
Som sagt så trenger du mellom aksel i alu for at den skal tåle 15T.
Jeg har faktisk oppgradert akslingen min til alu allerede
Bestilte dette samtidig som jeg kjøpte bilen
Noen som har hatt dårlig erfaring med diffen på disse bilene ? tenkte på at di er laget av plastik ? mye slitasje ?
Jeg kjører novak bl 8.5T, og har kjørt med Team orion 15T motor i den før og har enda ikke slitt ut en diff. Dette er vel fordi jeg har låst diffene...
Raskt spørsmål. Hvordan kan jeg låse orginal diffene på TT-01? Satte på kulelager og smørte opp, og nå er det helt ute, hjula står stille i hytt og gevær. Kan jeg dytte inn noe lim, eller må jeg lodde?
Nå har jeg en tt 01 -r med alt av mulige oppgraderinger. Alt i alu, chassis i carbon, men kjører desverre med original motor. Denne skal byttes ut nå med børsteløs. Jeg vil bare si til di som har tenkt å kjøpe børsteløs motor, at mamba motorene er et meget bra kjøp. Man får den hissigste motoren til under tusenlappen og man har muligheten til justere kurver og slikt på dataen da man kan koble datamaskinen opp til motoren v hjelp av en usb/firewire kabel! Dette er et supert alternativ! Lommerusk, legg papir i dreva så det låser seg. holbart for en måneds kjøing, og reversibelt. Om du vi ha sperre foran anbefaler jeg 70/80% sperre. dette gjør du ved å legge inn et tykt smørefett eller lignende så det blir mye motstand i kassen, men ikke så mye at den sperrer helt opp! Deilig å kjøre med, og man slipper at bilen mister kontroll i kontraen. Det som skjer for mange i kontra er at den slutter å dra på begge hjulene foran og det ene hjulet(ytterhjulet) Drar fronten for fort rundt. (Dere som har sprekere motor merker ikke noe til dette) Et godt tips om det er noe du sliter med. skal gi tebakemelding på hvordan bilen har blitt å kjøre, har sittet å montert i hele natt.
Raskt spørsmål. Hvordan kan jeg låse orginal diffene på TT-01? Satte på kulelager og smørte opp, og nå er det helt ute, hjula står stille i hytt og gevær. Kan jeg dytte inn noe lim, eller må jeg lodde?
Du tar bare og dytter papir inn mellom drevene, men ikke for mye da får du ikke igjen lokket.
Deilig å kjøre med, og man slipper at bilen mister kontroll i kontraen. Det som skjer for mange i kontra er at den slutter å dra på begge hjulene foran og det ene hjulet(ytterhjulet) Drar fronten for fort rundt. (Dere som har sprekere motor merker ikke noe til dette) Et godt tips om det er noe du sliter med. skal gi tebakemelding på hvordan bilen har blitt å kjøre, har sittet å montert i hele natt.
Hvilke fett er det du bruker? Har Novak 8.5 og enveis mellomaksel (carbonchassie+++)sleit med åpen diff framme og låst bak, da hadde den en tendens til å låse indre forhjul(har tenkt på kulediff). Nå kjører jeg med låst forran bak.
Comment