Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya TT-01/D/R infotråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ingen som kan svare? Lurer på dette jeg og!

Sondre

Comment

Originally posted by !Drifter´n! View Post
      Denne alu. styringen, det er to ting til den, trenger jeg begge? Koster jo skjorten for en av de to på SmallSize :P
      nei du trenger ikke begge...men det er best å kjøpe komplett alu... blir enda bedre da
      Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
      TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn

Comment

Jeg har en standart TT01, og tenkte på å bygge om til alu demper og styring. Jeg driver å browser rundt i butikker men jeg ser meg helt blind på deler. Hva er det egentlig jeg trenger? Er for mye små bilder og deler som heter det samme. Eventuelt finnes det komplette kits? Hilke oppgraderinger er å anbefale først. Jeg har bilen nå i rett ut av pakka, eneste jeg byttet er seff dekk, da det ikke var drifte dekk på.
        Er du klar for litt snorkelhatt?

Comment

Ja, det har egentlig vært fint hvis Fabiz (eller egentlig hvem som helst) har kunnet utdypt hvilke deler som inngår når Fabiz skrev i sin første post:
          Alu. styring med kulelager, motorfeste i stål og til slutt kulediff i front.
          Bare så det er oppklart liksom
          Tamiya TT-01D Nismo Fairlady Carbon .::. SGS Drift Team: Svi Gommi Si'længs .::.

Comment

ja noe slikt, tenkte å bestille fra morfars.dk og er kjip å bestille feil.

Comment

Utvekslingstabell til TT-01:

61 spur og 19 t pinion er originalt på denne bilen.
              RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

også noe som er genialt med carbonchassiet,er at motorfestet er justerbart.. så man kan bruke nesten den kombinasjonen man vil har ikke prøvd med to små drev og to av de største.. men man har flere muligheter
                Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
                TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn

Comment

Hei

Akurat ferdig og bygge min TT-01D
                  Artig bil og kjøre
                  Men ble litt skuffa da jeg fikk se hvor dårli den egentli jikk, har jo ikke toppfart i d hele tatt, men bilen er helt grei til sånn smådrifting på asfalt å betong
                  Noen som har tips om hva jeg kan jøre for å få større toppfart på bilen uten å ødelegge den "driften" jeg har i bilen nå ?

-Swiffer
                  Ståle Strømmen
                  1987mod
                  Tamiya TT-01D

Comment

Oppgradere motor og ESC

BTW, så les de første postene i denne tråden, der får du tips om hvilke deler osv du burde skifte ut til alu
                    Tamiya TT-01D Nismo Fairlady Carbon .::. SGS Drift Team: Svi Gommi Si'længs .::.

Comment

Trenger ikke oppgradere ESC så lenge du ikke kjører med noe vassere enn 15T.
                      Kjøp deg en 15T motor og du vill få mer fart.
                      Som sagt så trenger du mellom aksel i alu for at den skal tåle 15T.

Mr. Kyosho
                      [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
                      [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
                      [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

Comment

Takker

Jeg har faktisk oppgradert akslingen min til alu allerede
                        Bestilte dette samtidig som jeg kjøpte bilen
                        Noen som har hatt dårlig erfaring med diffen på disse bilene ? tenkte på at di er laget av plastik ? mye slitasje ?

-Swiffer
                        Ståle Strømmen
                        1987mod
                        Tamiya TT-01D

Comment

Jeg kjører novak bl 8.5T, og har kjørt med Team orion 15T motor i den før og har enda ikke slitt ut en diff. Dette er vel fordi jeg har låst diffene...

Mr. Kyosho
                          [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #

Comment

Raskt spørsmål. Hvordan kan jeg låse orginal diffene på TT-01? Satte på kulelager og smørte opp, og nå er det helt ute, hjula står stille i hytt og gevær. Kan jeg dytte inn noe lim, eller må jeg lodde?

Comment

Nå har jeg en tt 01 -r med alt av mulige oppgraderinger. Alt i alu, chassis i carbon, men kjører desverre med original motor. Denne skal byttes ut nå med børsteløs. Jeg vil bare si til di som har tenkt å kjøpe børsteløs motor, at mamba motorene er et meget bra kjøp. Man får den hissigste motoren til under tusenlappen og man har muligheten til justere kurver og slikt på dataen da man kan koble datamaskinen opp til motoren v hjelp av en usb/firewire kabel! Dette er et supert alternativ! Lommerusk, legg papir i dreva så det låser seg. holbart for en måneds kjøing, og reversibelt. Om du vi ha sperre foran anbefaler jeg 70/80% sperre. dette gjør du ved å legge inn et tykt smørefett eller lignende så det blir mye motstand i kassen, men ikke så mye at den sperrer helt opp! Deilig å kjøre med, og man slipper at bilen mister kontroll i kontraen. Det som skjer for mange i kontra er at den slutter å dra på begge hjulene foran og det ene hjulet(ytterhjulet) Drar fronten for fort rundt. (Dere som har sprekere motor merker ikke noe til dette) Et godt tips om det er noe du sliter med. skal gi tebakemelding på hvordan bilen har blitt å kjøre, har sittet å montert i hele natt.
                              Christoffer Bjørnstad -87
                              tt01r modifisert bittelitt

Comment

Originally posted by Lommerusk View Post
                                Raskt spørsmål. Hvordan kan jeg låse orginal diffene på TT-01? Satte på kulelager og smørte opp, og nå er det helt ute, hjula står stille i hytt og gevær. Kan jeg dytte inn noe lim, eller må jeg lodde?
                                Du tar bare og dytter papir inn mellom drevene, men ikke for mye da får du ikke igjen lokket.

Originally posted by Tofferrr View Post
                                Deilig å kjøre med, og man slipper at bilen mister kontroll i kontraen. Det som skjer for mange i kontra er at den slutter å dra på begge hjulene foran og det ene hjulet(ytterhjulet) Drar fronten for fort rundt. (Dere som har sprekere motor merker ikke noe til dette) Et godt tips om det er noe du sliter med. skal gi tebakemelding på hvordan bilen har blitt å kjøre, har sittet å montert i hele natt.

Hvilke fett er det du bruker? Har Novak 8.5 og enveis mellomaksel (carbonchassie+++)sleit med åpen diff framme og låst bak, da hadde den en tendens til å låse indre forhjul(har tenkt på kulediff). Nå kjører jeg med låst forran bak.

Mr. Kyosho

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X