Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya TT-01/D/R infotråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Litt n00b her nå, hvor mener dere jeg skal dytte inn papir? Og bør jeg gjøre dette på begge (front og bak)?
    Er du klar for litt snorkelhatt?

Comment

Det sitter tre små "satelitt" drev inne i diffen, disse er det åpning imellom. Dytt inn tørkepapir der med et skrujern og skru igjen diffen.

Korte krappe svinger = åpen (eller delvis låst) fram.
      Laaange svinger = Låst forran og bak

Dette er selfølgelig en smaksak og om du ikke liker det kan du bare fjerne det om du bruker papir.

Mr. Kyosho
      [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
      [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
      [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

Comment

Originally posted by Mr. Kyosho View Post
        Laaange svinger = Låst forran og bak

Mr. Kyosho

Viktig å huske på kjørestil også når man sier lange svinger. Om du er glad i å kaste bilen ut i svingene på kontra, så er det knall å ha låst diff foran og bak slik at du ikke går rundt. Men da er det gitt at man holder en kontra gående hele tiden, noe som er krevende og ikke helt for nybegynnere. Om man nettopp har begynnt i dette gamet, er det som Mr.Kyosho sier, Lås bak! Det holder masse. Etter hvert som man skjønner vilken instillinger som gjør hva, så kan man begynne å justere bilen til ditt kjøremønster. Og en siste liten ting som du kan lære deg med en gang. Still camber fullt opp på alle 4 hjul. Kjør et par runder og føl litt på bilen. Om den overstyrer og spinner fort rundt trekker den for mye, understyrer den trekker den for lite(foran) Etter hvert vil du finne en deilig kjørecamber. Husk at med abs hjul utendørs har camber ingenting å si etter 20 min kjøring, for da har den slitt seg ned så den står nesten helt rett igjen. Men prøv deg fram litt med camberjustering, så lærer du samtidig litt om bilen. Dette er da selvfølgelig gitt at du har camberjustering.
        Christoffer Bjørnstad -87
        tt01r modifisert bittelitt

Comment

Glemte også å si at jeg bruker one way mellom aksel. Blir nesten som one way diff framme, bare at jeg kan ha låst eller kulediff framme.

Derfor har jeg låst framme og bak så jeg ikke spinner rundt når jeg bruker "brekk"

Edit: skrev også at det er en smaksak(mener da at det avhenger av kjørestil)
          Mr. Kyosho
          [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
          [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
          [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

Comment

Hei,

Er helt fersk på radiostyrte biler og har lyst til å drifte litt. Kjøpte en tt01d av en venn av meg billig men det var så lite futt i den at jeg vil oppgradere.

La derfor inn en ordre på morfars.dk på en ny børsteløs motor (9.5T) med børsteløs esc og lipo batterier. Men resten av bilen er stock, bortsett fra røret i midten som er byttet ut med ett i alu. Vil den nye motoren ødelegge resten av bilen? Isåfall, hvilke deler bør jeg oppgradere?

Hadde vært flott om noen kunne hjelpe meg med dette.

Mvh Kagami.

Comment

Resten av bilen vil holde den, men jeg ville byttet noe essensielle deler med alu. Og når du setter i en børste løs så ville jeg nok ha fått tak i noen ekstra drev. Ikke dumt.

Comment

Tusen takk for et hurtig svar!

Er "drev" det røret i midten av bilen? eller har det noe med hvordan motoren overfører kraft til resten av bilen på? En slags girkasse eller noe?

En link til et slikt drev du snakker om hadde vært topp!

Nøyaktig hvilke deler bør byttes ut med alu deler for bedre drifting / robusthet ?

Og tror du at det går bra om jeg venter en mnd eller to før jeg bestiller? blakket meg nesten på det jeg bestilte i denne omgangen. Hehe!

Mvh Kagami

Comment

Nei man har to drev på bilen. Det ene sitter på motoren og er i metall, og et drev som styrer akslingen( det røret i midten av bilen;D) Det er mellom akselen. Så har man stikk aksler som går ut til hvert hjul. Ja det er bare å vente med å bestille deler i alu.

Comment

og for all del kjøp deg et klule lager sett. Det er mye strøm spart. Jeg fikk ca 10-15 min lenger leve tid med det. og bilen går "lettere"
                    Er du klar for litt snorkelhatt?

Comment

10 til 15 min=? Hva hadde du i hjula a? grus?;D

Comment

Virker ikke

Hei jeg har en TT-01.. når jeg kobler på batteriet og mottaker og skrur på strømmen så begynner den og pipe og blinke.... hvorfor det??????

det virker som motakeren ikke får strøm eller no slikt....

håper på svar
                        - Trond-Vidar S. Hansen| 1993 modell | HPI Savage 3.5 | HPI Savage m/SH 28 | Tamiya TT-01 | Helikopter E-Sky Lama V4 -
                        - - - - - - - www.xs-modellhobby.no - - - - - - - - -

Comment

Originally posted by TroVid View Post
                          Hei jeg har en TT-01.. når jeg kobler på batteriet og mottaker og skrur på strømmen så begynner den og pipe og blinke.... hvorfor det??????

det virker som motakeren ikke får strøm eller no slikt....

håper på svar
                          Det kan være at du har koblet feil på mottakeren, men min bil gjør akurat det samma hvis jeg ikke har størm eller har slått på senderen når jeg slår på bilen.

-Swiffer
                          Ståle Strømmen
                          1987mod
                          Tamiya TT-01D

Comment

Originally posted by Swiffer View Post
                            Det kan være at du har koblet feil på mottakeren, men min bil gjør akurat det samma hvis jeg ikke har størm eller har slått på senderen når jeg slår på bilen.

-Swiffer
                            Det er fordi sender og mottager ikke har konntakt med hverandre! Hadde samme problemet selv. står ganske lett i bruksanvisningen!

Comment

Fant ut at det mangler en del i min TT01.

Det er den bittelille metalpinnen som sitter i dogbonet. Bilde:

Hjulene går rundt likevel, er dette noe jeg bør gjøre noe med? hvordan, hvis i det hele tatt, vil det påvirke bilen min?

Comment

Ja da blir det 3-hjulstrekk da hehe. du burde nok kjøpe ny!
                                Andreas Moslet (17)
                                -Kjør treigt ligg breit- Kjører 2x Tamiya TT-01/D med LRP 6,5 og novak 8,5 og spektrum DX2/DX3R. traxxas rustler vxl klubb: www.ombk.no

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X