Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya TT-01/D/R infotråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hei ! Monterte min tt-01r for litt siden, da kjøpte jeg meg denne ESC'en:

og denne radioen: http://shop.smallsize.no/product_inf...f324ca210d3c1e
    der fulgte det med servo også. Litt mer metall på r utgaven enn den du har, men har bestilt meg bærebruer i alu og mer solide drivaksler, da jeg klarte å bøye / knekke disse etter en dag med litt herjing

Comment

Originally posted by Cmi View Post
      Det ble vist dårlig med svar her, unskyld om jeg maser.
      Er nesten ferdig og bygge den første TT-01 bilen, det jeg lurer på er om man kan få andre dempere?? Evt hvilken?? Syns bilen så forferdelig plastikk ut og har tenkt og gjøre noe med det.
      Er ikke så veldig god på det her jeg heller men, du orginale olje dempere til tt-01 til 2-3 hundre trur jeg. men de er jo også i plastik vis jeg ikke husker feil. men du får jo Tamaiya sine TRF dempere til 5 -6 hundre. jeg tror de skal passe.....

TRF Spesial Demper
      - Trond-Vidar S. Hansen| 1993 modell | HPI Savage 3.5 | HPI Savage m/SH 28 | Tamiya TT-01 | Helikopter E-Sky Lama V4 -
      - - - - - - - www.xs-modellhobby.no - - - - - - - - -

Comment

Fant noen sinnsyke oljedempere som passer som jeg skal kjøpe.
        Har bestilt komplett forstilling og bakstilling i aluminium nå.

Jeg ble akkurat ferdig med bilen, skulle koble det elektriske, men så skjer det, den bare står og piper, og for og være helt ærlig så leiker jeg snart flygemaskin med den, den pipinga går meg på nærvene, hvorfor gjør den dette? har prøvd alle mulig veier og koble dritten på nå...
        ST-model Cessna 180
        Parkzone Ultra Micro P-51 Mustang
        Parkzone Ultra Micro J-3 Cub

Comment

Les manualen..
          Det er mest sannsynlig bare at du ikke ha kontakt mellom sender og mottaker.. Da piper den pip pip pip pip osv..
          Er det konstant piping er det nok motoren som såvidt får strøm men ikke nok til å gå framover. Da piiiiiiiper den også..
          --** Team MAGIC **--
          www.speedstore.no
          Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

Comment

prøv å holde tråden til mest mulig om tt-01 relatert.. escproblemer hører hjemme til i esc tråden :P moderator må gjerne fjerne inlegget mitt ville bare minne påfolk hva tråden handler om
            Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
            TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn

Comment

Fant problemet Det endte rett inn i fryseren, den skøyt fart... hehehe!
              ST-model Cessna 180

Comment

Ja din fløy rett i fryseren ja, jeg skulle bare teste om det var litt igjen på batteriet mitt jeg og ga flatt jern og min endte opp klistra i veggen i gangen :s 8,5T BL motor....

har du fått din til å løfte seg i snuta når du gir maks jern rett etter en skarp sving da? fra halv gass til maks jern... kikka litt rart på den da

Comment

En del tøffe nye modeller med det nye TT01-E chassiet:

RC Volkswagen Golf GTI Cup Car - TT01E

RC Nissan GT-R - TT01E

Det nye chassiet:
                  ..ooOO - Nichlas Kristiansen - 81'mod. ukjent km.st.- OOoo..
                  |e-maxx BL|Stampede BL|DF02 BL|2xTC3|2xM03|Micro-T|LamaV3|3xSilverlit|3PK-2.4|
                  "So many hobbies, so little time.."

Comment

Golfen er jo bare grisetøff, men som Nissan elsker må jeg nok ha GT-R`en etterhvert
                    ST-model Cessna 180

Comment

Hei!

Jeg har en TT-01 som jeg har bygd om med karbon chassiet og masse alu, men jeg sliter med at bilen svinger mye krappere til den ene siden. alt av styrefester er i aluminium og det står dead tight på karbonfestene. så jeg skjønner ikke helt hvor feilen er.
                      Servoarmen står festa så den står 90 grader rett opp med kontrollen satt til nullpunktet på trimmen. Jeg trodde først at det var deler av servoarmen som bikka borti toppen av servoen. men etter å ha filt ned denne så var det ikke noe større forandringer.

Kan det være servoen som er gåen? at den ikke klarer å gå like langt begge veier?
                      Rune
                      TT-01D Mazda RX7

Comment

Originally posted by GaminzO View Post
                        Hei!

Jeg har en TT-01 som jeg har bygd om med karbon chassiet og masse alu, men jeg sliter med at bilen svinger mye krappere til den ene siden. alt av styrefester er i aluminium og det står dead tight på karbonfestene. så jeg skjønner ikke helt hvor feilen er.
                        Servoarmen står festa så den står 90 grader rett opp med kontrollen satt til nullpunktet på trimmen. Jeg trodde først at det var deler av servoarmen som bikka borti toppen av servoen. men etter å ha filt ned denne så var det ikke noe større forandringer.

Kan det være servoen som er gåen? at den ikke klarer å gå like langt begge veier?

Kan være servoen som er gåen ja!
                        har du sjekka at alle innstillingene på radioen er som de skal?
                        hva slags radio har du?
                        Andreas Moslet (17)
                        -Kjør treigt ligg breit- Kjører 2x Tamiya TT-01/D med LRP 6,5 og novak 8,5 og spektrum DX2/DX3R. traxxas rustler vxl klubb: www.ombk.no

Comment

Jeg bruker en Hitech Aggressor FM radio.
                          Syntes det er rart at forskjellen skal være så merkbar også.. greit om det bare hadde vært bittelitt. men om jeg kjører en sirkel den ene veien. kunne jeg kjørt inni den sirkelen igjen den andre veien
                          Rune
                          TT-01D Mazda RX7

Comment

Dette må være servosavern som ikke sitter helt i 0.
                            Plukk av servosavern igjen, sett kontrollen på null og skru på servosavern igjen.
                            --** Team MAGIC **--
                            www.speedstore.no
                            Gekko, Team Magic, K-Factory, Tekin(kommer), H.A.R.D

Comment

Kjøpte ny servo i dag. dette løste problemet helt. har også låst diffen bak. siden jeg likevell skulle skru :P, synsyk forkskjell. bilen går egentlig synsykt bra til tross for stock motoren.
                              eneste jeg trenger nå er motor, esc og nye batterier
                              Rune
                              TT-01D Mazda RX7

Comment

tt-01

Hei!
                                Har kjøpt meg en tt-01 bmw e-30, med alt av alu man kan få kjøpt hos morfars, tenkte jeg skulle kjøpt dette i norge men fy fa.. for noen priser, er det mulig da feks hos micromonsters tar de 265,- bare for en styre del hos morfars får man hele settet for 71,20 (hos micromonster blir det nesten 700,-) det er jo helt SYKT.

Men jeg lurte på, hva skal man vaske karosseriet med før lakkering? eller trenger man det?

Må jeg bytte drevet bak når jeg skal ha en børsteløs motor? tenkte jeg skulle kjøpe denne?

Er dette en ok motor?

Morfars har også en styring til latterlige 320,- det er vel ikkno å kjøpe?
                                http://www.morfars.dk/rc/kontrol-sae...er-p-3952.html

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X