Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fabiz' prosjekter 2010. I'm back...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Fabiz View Post
    Den tok jeg ikke helt. Utdyp nærmere er du snill.

I "teorien" har du vell samme effekt i sladd om bakhjula blir drevet til å spinne litt mer enn forhjulene. Har vært litt inne på den tanken nå og da, men som oftest bare latt det være som en tanke og heller kjørt med "50/50%" utveksling.

Så det jeg mente er:
    Originally posted by Duttleif View Post
    Er vell lettere å justere en lammeldiff, enn å velge og vrake i et hav av kombinasjoner av drev forran og bak!
    I hovedsank med tanke på at du vil ha KUN behov for et verktøy til å justere strammeren med istedetfor en haug med drev-kombinasjoner å prøve deg fram med

Og som jeg jeg også skrev i mitt forige innlegg, men nå litt omformulert og litt mer utdypet:
    Jeg skjønner ikke hvorfor du/dere kaller det opplegget for clutch, da clutchen er en enhet for å frigjøre girkassa fra motoren. Eller som jeg først trodde i dette tilfelle i og med du skrev clutch:
    Frigjøre hjula fra motorens krefter

Det opplegget der minner meg heller mer om en senterdiff.

Også må jeg inrømme at jeg så dette som et ganske interresant tema å kunne clutchkicke en 1/10 awd drifter ut! Hvor praktisk og nødvendig dette er, er en annen sak!
    Futaba 3PM-X
    Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
    Losi XXX-S | HPI Savage
    | Tamiya CC01 Pajero

Comment

• Det heter jo slipperclutch da, så det er ikke noe vi bare "kaller" det.

Innovativt er det i hvert fall, og jeg skal prøve det enten man har bruk for det eller ei.

Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

Comment

• Skulle jo tro du vil ha en fordel med dette om du får justert det godt inn til din kjørestil!
        men den tid, den sorg.

Slipper cluch i 1:1 verdenen er jo regelrett en clutch som slipper opp om motormomentet skulle bli for stort.
        Her er det motsatt vei. Den slipper vell om akselerasjonsmomentet blir for stort.

Fortsatt mener jeg det er rart å kalle noe som mer minner om en senterdiff med lammeller for clutch! Uavhengig om alle produsentene kaller det eller ikke.

Men, nå er jo ikke alt likt i 1:1 og 1:10 verdenen heller da!
        Futaba 3PM-X
        Losi XXX-S | HPI Savage
        | Tamiya CC01 Pajero

Comment

• Da har jeg begynt på et aldri så lite prosjekt. Materialer er i bestilling, og dette har jeg virkelig trua på. Hengeren skal bygges uten noen form for sveising, kun bruk av skruer og muttere her.

Fabiz
          Attached Files
          Smallsize Hobbyland A/S

Comment

• Artii
            Men hadde ikke du lite tid om dagen da?
            hehe

Retteråsen
            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

• Originally posted by Retteråsen View Post
              Artii
              Men hadde ikke du lite tid om dagen da?
              hehe

Retteråsen
              Joda, men tegne kan man gjøre uansett hvor man har PC, så det smetter man inn der man har tid, hehe.

Bestilte også dette til trekkvogna:

Er jo så mye slark originalt så dette blir bra.

Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S

Comment

• Originally posted by Fabiz View Post
                Da har jeg begynt på et aldri så lite prosjekt. Materialer er i bestilling, og dette har jeg virkelig trua på. Hengeren skal bygges uten noen form for sveising, kun bruk av skruer og muttere her.

Fabiz
                Tulling! Jeg hadde tenkt å være først ute med lukka tralle!
                Futaba 3PM-X
                Losi XXX-S | HPI Savage
                | Tamiya CC01 Pajero

Comment

• Originally posted by Duttleif View Post
                  Tulling! Jeg hadde tenkt å være først ute med lukka tralle!
                  Hihihi, jeg har flere andre prosjekter på gang som jeg skal legge ut tegning av, så det er ikke sikkert jeg bygger en shuttle allievel.

Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S

Comment

• kan ikke du sende meg en PM med målene du hadde planer om å bruke på den tralla, har ikke tenkt å lage lukket tralle, men klarer liksom aldri å bestemme meg for mål, og det kan godt hende jeg er dårlig til å google men jeg finner ingen mål på 1:1 hengere heller.

plejmo
                    Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                    Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                    Smått&Rått Harstad

Comment

• Den blir 25x50cm i selve skapet, og fram og baklemmen blir 25x25cm. Slepet blir rundt 15-20 cm langt, og bredden totalt på hengeren blir 30 cm cirka.

Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S

Comment

• okey dokey.. nå gidder jeg neppe lage skap da, men tenker å få til en henger i løpet av januar/februar.. så har jeg noe å gjøre mens jeg venter på neste lønning slik at jeg kan kjøpe trekkvogn

plejmo
                        Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                        Smått&Rått Harstad

Comment

• Originally posted by plejmo View Post
                          okey dokey.. nå gidder jeg neppe lage skap da, men tenker å få til en henger i løpet av januar/februar.. så har jeg noe å gjøre mens jeg venter på neste lønning slik at jeg kan kjøpe trekkvogn

plejmo
                          Hehe, skal alle plutselig droppe skaphengeren nå da?

Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S

Comment

• Hehe!
                            Må da ikke droppe skaphenger bare fordi det er litt mer arbeid.
                            Selve skapet kan jo bygges etterhvert mens hengeren er i fult bruk!
                            Futaba 3PM-X
                            Losi XXX-S | HPI Savage
                            | Tamiya CC01 Pajero

Comment

• jeg har da aldri hatt planer om å lage skap. synes ikke man skal gjemme bort bilen liksom

plejmo
                              Smått&Rått Harstad

Comment

• Legg ut bilder da! Kommar du te BERGEN?

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X