Chassiet sprakk faktisk?
Det der er en ganske stor forbedring! Grattis.
Regner med at mosleren er død nå
Ikke testet 5 & 8 min pass ennå. Kun jobba med å få den kvikk. For å sitere Ron Dennis: “It is easier to make a fast car reliable than a reliable car fast”.
Kjører nå med bil som er 7 gram lettere enn før. Måtte ha 4g i sentertunellen for å fjerne siste rest av velting.
Sprakk ja. Hele baksiden av chassiset (bak batterikontaktene) løsna
Siden jeg velter så mye hele tiden, lurte jeg på om jeg skulla ha testa det PN 98mm V4 LCG (osv) motorfestet.
Noen som har ett liggende, som jeg kan teste?
Eller kanskje noen sitter på noen erfaringer? Lasse? Rune? dere har jo prøvd så mye rart
Har et liggende du kan teste ut, men det passer ikke med RR demperene. Må ha PN.
Funker bra det altså, men tror det er et par andre ting som kan hjelpe mer.
Blytape (ca 2 gram) oppå diffusoren på RR festet.
4 -5 gram i sentertunnellen under bilen.
Lavest mulig bak. Dvs høyest plassering av diffaksel.
Myke opp bakstillinga. FRP #2 plate. lite preload på sidefjærer.
Hvis det ikke passer med de demperne jeg har i dag, så tror jeg ikke jeg gidder nei.
Bakkeklaring: Her er det mye jeg ikke skjønner. Eller hvertfal noe. Det er jo sånn at generelt så går en bil fortere når den er lavere. Problemet er bare at hvis jeg senker den så mye, så subber den jo. Samme foran. Senker jeg så mye som folk sier, og som jeg har lyst til, så subber det. Spesielt i svinger selvfølgelig.
Hvor mye bakkeklaring trenger jeg egentlig? 1mm? 2mm?
Hvis jeg bytter til mykere t-plate. Vil den ikke da krenge mer, så jeg trenger høyere bakkeklaring?
Når du senker den på fjærene foran, så vil roll senteret senkes. Dvs mer krenging, og traction roll som resultat. For å få rollsenteret tilbake til utgangspunktet så må du heve brua foran noe.
0,3 - 0,5mm pleier å duge. Ideelt sett så bør de øvre armene ligge parallelt med brua under.
Når dette er hevet, så vil bilen krenge mindre, og du kan kjøre med mindre bakkeklaring.
T-plata bak gjør litt på krengingen, men normalt så stabiliserer sølvfjærene nok til at du ikke trenger mer enn ca 1 - 1,5mm. (Værre med humper i banen egentlig)
Slip heller underkanten av karosseriet om du skulle trenge mer rom.
Kan måle på bilen min i ettermiddag så du kan å noen tall og forholde deg til
Må nok forske litt på den forstillinga. Ta gjerne med et par antislark kit på lørdag
Du klarer ikke å trylle frem et bilde av bilen din rett forfra, så jeg kan sammenligne vinklene på de øvre armene?
Comment