Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z F1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det blir så bra gleder meg til søndag jeg nå
    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

    Comment


    • da er kyosho 30 slicks front dekk og 20 rear slicks dekk bestilt sammen med en kyosho toppdemper. ser fram til testing.
      sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

      Comment


      • Delene fra kenon kom i posten i går og i dag fikk jeg slengt den rundt på banen noen runder. Det endte med ny banerekord i F1 på 8.614 og det er litt å gå på. Med kyosho 30 foran blei grepet foran en helt annen verden. Styringen føltes kjapp, responsiv og fkytende så dette lover bra. Bakenden er fortsatt et kapittel for seg. Den danser som bare det og krever litt "gentle touch" for å ikke dra rett ut. Friksjonsdemperen fikk jeg ikke satt på fordi jeg trenger en brakett tvers over kretsbrettet og en demperpost som dempern kan sitte i på motorfeste.
        sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

        Comment


        • JEG VIL KJØRE...... NÅÅÅ! (men sitter hos svigermor i Fredrikstad) Mini z formel 1 er dritmoro å kjøre
          sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

          Comment


          • hm, sitter å lurer på hvorfor Kyosho 30 fungerer bedre enn kyosho 20.
            Har du slipt dekka eller fungerte dem bare bedre?
            Hva med demping eller har du ikke endret noe annet?

            Jeg vil også kjøre litt, men tror jeg må få til en gang som ikke GT Mod og Stock kjøres så mye hvis jeg skal få fiklet til F1'n.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • var det jeg ikkw fikk til å stemme helt heller. men nå har jo ikke jeg prøvd med kyosho 20. jeg har bare kjørt med pn 20 dekk så det kan jo hende at du syns bilen er understyrt hvis du fikk på et sett. jeg har rattutsag på 100%. så den er ikke der jeg syntes den burde være i styringa, for med godt grep på denna banen så kjører jeg som regel på rundt 80% avhengigav det variable grepet i forhold til hvor slitte dekkene er.
              jeg har null demping på bilen for jeg mangler viktige deler for å få det på. men rompa hopper og danser så det ligger en del tid i å få ordentlig orden på den bare si fra når du kan lasse så kjører vi litt formel 1. jeg kjørte et par batteripakker i går kveld før jeg reiste hjem. satte ny banerekord på 8.493 skuldene kommer til å falle litt mere på plass når vi er under 8
              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

              Comment


              • da var nye deler til F1'n bestilt. friction plate set, fjører foran og bak og til dempern. og carbon sideplate sett blir spennende å se om jeg får pod'n til å sitta litt bedre....
                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                Comment


                • Hvilken friction plate da? Kyosho sin smale som jeg har eller vanlig DPS som mange andre bruker?
                  Kyosho sin må du frisere litt innvendig i karosseriet. Jeg kuttet DPS stanga litt og brukte en skrue med lite hodet for at toppdemperen skulle ta minst mulig plass.
                  Med vanlig DPS så blir bilen skikkelig stygt, da du må kutte altfor mye til at den skal kunne bevege seg fritt. Dette har jeg ikke testet selv, men bare sett andre som har gjort.

                  Carbon sideplater likte ikke jeg helt. Likte de FRP? platene bedre, men jeg fikk ikke til bilen noe bedre sist jeg var hos dere av den grunn. Hadde jo ikke styring ved fart.

                  Jeg har loddet om alle ledningene til F1 for å få bedre kabler rundt om, men ikke gjort noe FET'ing enda.
                  Tenker jeg må få bilen til å fungere før jeg gjør noe slikt. Men det kommer nok.

                  Har du tatt bilen din innom ICS programvaren og sett på oppsettet til den eller er du fornøyd med hvordan bilen reagerer?
                  Min har vært ok fra fabrikk ihvertfall.

                  Jeg vurderer å kutte i framfelgene, slik at jeg får slipt framdekka litt.
                  Bare få tatt bort det ytterste laget med orginalgummi for å få litt bedre grep.
                  Skulle hatt noen flere felger slik at jeg kan varierer litt med dekktype for testing uten å måtte sitte å legge om dekk hele tiden.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • jeg kjøpte den friksjonsplata fra kyosho syns den så ålreit ut. får se hva jeg får til vanlig dps blir det ikke.

                    carbon sideplatene vil forhåpentligvisnfungere bedre enn plastikk platene som sitter på originalt. de platene er jo spm en jojo, og jeg da som ikke har no demping over og ikke no som holder igjen i det hele tatt. ikke rart at rompa og resten av bilen er helt uenige. mulig jeg kjøper de andre platene etterhvert for å se forskjell.

                    jeg kommer nok til å lodde om litt kabler jeg også. men gjør alt mulig annet først. det samme med programmeringa. jeg synes egentig den er grei, men den er kanskje litt sein på akselereasjonen. men nå la jeg ikke så veldog merke til det sist så mulig jeg blei vant til det. kan stille op kurva på ex-5ur'n men det er så lite forskjell at det har ikke noe for seg.men jeg syns egentlig også den er ok

                    jeg har ikke slipt dekkene enda. tenkte jeg skulle kjøpe meg et sett med bakfelger som jeg kan bruke som "framdekkslipefelger". virker veldig tungvint men per nå er det den eneste løsningen jeg ser for meg. jeg tror det er greit å ha med seg en liten bit av et kjøkkenhånkle og gnikke hardt over hjula innimellom.på pn dekka la g seg en gummilag på dekkene som jeg kjente igjen fra 1/10 som gjør bilen utrolig understyrt. regner med at det kommer til skje med kyosho dekkene også.
                    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                    Comment


                    • ÆSJ, fikk mail fra banzai nå om at roll sin fjørene var out of stock så de returnerer penga ikke bra ikke bra
                      sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                      Comment


                      • Jepp. synes ikke Banzai har bra oversikt over hva de har på lager...
                        Billig ja, men...


                        Skal bli artig å få testet litt til. Kunne tenkt meg Martini-fargene på en bil snart. Det blei lekkert.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Dobbel jepp.
                          living in the fast lane

                          Comment


                          • har bestilt masse fra banzai tidligere men er nå i det siste jeg hr opplevd det out of stock greine. dålig altså..

                            på det seriøse krosseriet blirndet enten petronas eller martini på meg ihvertfall. men blir nok et egenkomponert teamkarosseri først tror jeg i blått og grønt
                            Last edited by khprime; 2 April 2014, 16:36.
                            sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                            Comment


                            • det blei nærmest katastrofe med de nye delene utseendemessigmen på en annen side så syns jeg egentlig ikke at det blei så altfor gærnt heller (men skalamessig er det jo helt ødelagt da) Egentlig så er det vel sånn at man enten setter på friksjonsdemperen ELLER friksjonsplatesettet. jeg bestemte meg for å sette på begge 2 (som det egentlig ikke er plass til under det lille karosseriet, ihvertfall ikke med den høyden og på den måten jeg tilpasset det) Jeg bestemte meg også for at jeg skulle tilpasse alt så langt det lot seg gjøre utenom selve delene og resultatet blei som vist på bildene under Åssen jeg syns bilen blir å kjøre gjenstår å se har også noen fjærer til demperen samt 3 forskjellige friksjonsfett tuber som jeg hadde liggende i soft,medium og hard. tenkte jeg skulle prøve kjærra i morra. Grunnen til at jeg tillot meg å "ødelegge" karosseriet som jeg gjorde er rett og slett fordi dette egentlig er et midlertidig karosseri på ubestemt tid
                              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                              Comment


                              • Click image for larger version

Name:	demper.jpg
Views:	1
Size:	31.4 KB
ID:	782693Click image for larger version

Name:	kaross.jpg
Views:	1
Size:	35.5 KB
ID:	782694Click image for larger version

Name:	f1.jpg
Views:	1
Size:	37.9 KB
ID:	782695
                                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X