Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z F1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• klarte ikke å vente med å oppgradere jeg, så nå er det bestilt, motorfeste, 50t motor, knuckles, dekk og ny diff all hail Kenonhobby.com!
    sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

Comment

• Nå blei jeg litt nysgjerrig gitt.

Hva slags knokler og motorfeste da?
      Ingen fjærer eller?
      DPS?
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• jeg kjøpte 1,5 grader camber knuckles, og så var det halv pris på gpm knuckles med 3 grader camber så jeg tok med de også pn motorfeste. ikke no dps eller annen demping. skulle gjerne hatt fjærer men det var tomt så da får det bli seinere.

Comment

• Skal bli artig å se ja.
          Litt flottere lakkert din da.

Comment

• det blir så bra så åneidu din er flott lakkert, mye flottere enn min, min er jo massproduksjonslakkert mye fetere med noe eget (men ferrari er jo flott og elegant syns jeg) dessuten er karosseriet ditt mye kulere for jeg syns faktisk den fordømte finna på f10 og mp4-25 bare ser dumt ut blir vel til at jeg kjøper meg et hvitt karosseri etterhvert og lakkerer det i en eller annen fargekombo lik stock bilen.

Comment

• kom litt deler i posten i dag så det skal bli spennende å se om den blir litt vennligere og at jeg kan slå tida mi i vestfossen fra forrige gang i F1 på 9.280
              Click image for larger version

Name:	DSC03252.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	782607

Comment

• etter å ha fått på alle delene og med litt testkjøring rundt på banen i Vestfossen så har tida krabba ned til 8.710. Sliter med grep foran men jeg følte det blei vesentlig bedre da jeg bytta fra 1,5 grad camber knucklene til pn til gpm`s 3 grad camber knuckler. men fortsatt et lite stykke igjen før den føles i fronten slik jeg vil ha den. Mulig kyosho dekkene fungerer bedre enn pn 20 dekkene jeg har på foran nå. Feste bak er heller ikke så godt så det genereres altfor mye hjulspinn på store deler av banen. Jeg starta på dreving 64p 52 spur 14 pinion men gikk ned på 12 i pinion og da fikk jeg bilen raskere gjennom banen. det neste blir å ordne meg et fjærsett, både foran og til sidefjærene til pod`n. så blir det antagligvis karbonplater på sidene istedet for plastikkplatene som sitter der originalt. en liten friksjonsdemper i toppen er det mulig jeg setter på eller en eller annen form for dps og så et komplett sett med kyosho sine F1 dekk for sammenligning med de som sitter på nå. 53 spur skal inn i diffen og børstene i motoren skal byttes til sølvbørster en ting av gangen så får vi se om det blir lavere enn 8.710 etterhvert over og ut!

Comment

• for veztfozzen, er F1: 8.710s med kulediff og alle de oppgraderingene du skaffet deg sist?
                  Hvilke PN dekk kjører du med og har du ordentlig grep egentlig?

Jeg kommer til å slite med å ta tidene dine Kristian, men jeg kan ihvertfall få bilen til å gå rundt banen.

Comment

• ja det er det. kjører med rcp 6 dekkene til pn bak og rcp 20(15 var out of stock) jeg kjøpte 2 sett så hvis du vil prøve de så kan du det. Jeg vil veldig gjerne teste med kyosho dekkene for det har jeg ikke prøvd der. håper de sitter bedre for grepet var ikke all verden. ræva danser litt og understyring i svingene, men det ble litt bedre med 3 camber istedet for 1,5. tror nok du drar kjerra minst like fort gjennom løypa om ikke raskere Lasse

Comment

• Har PN 6 bakdekk jeg også. Såvidt jeg husker så burde jeg ha Kyosho 20 bak. Men blei usikker da jeg ikke finner det siste parret med dekk.
                      Har Kyosho 20 og 30 framdekk.
                      Så vi kan godt teste litt. Etter det zabbegutten sier så kjører du jevnere enn meg, men det kan jo hende jeg får inn en knall runde da.
                      Har bakfjærer som skal inn.
                      Har også mulighet til å endre toppfjæra og til FRP sideplater.
                      Har karbon sideplater akkurat nå.
                      Kjører med standard toppfjær og bakfjærer.

Skulle bare hatt zabbe eller Rune der til å hjelpe meg med oppsettet, men det kan kanskje du hjelpe meg med. Jeg roter meg alltid bort i hva som hjelper for hva.

Comment

• jeg tror pn 6 bak er helt greit men hadde vært moro å testa kyosho 20 eller 30 og sammenligna. håper kyosho 20 foran er gull og gleder meg til å teste(bare synd det er out of stock på kenon) testing hadde vært ålreit, er moro det tenkte jeg skulle ordne meg diverse deler i ro og mak og tur og orden. åssen føles carbon sideplatene i forhold til plastikken? merker du no forskjell?en friksjonsdemper hadde gjort meg godt tror jeg så det blir vel en av de første tinga etter nye dekk som skal på plass ræva på`n er ganske lik min egentlig, slapp og ufyselig , men, den fungerer ihvertfall

en liten justering av gangen så nærmer det seg nok etterhvert

Comment

• Beklager Lassebasse men det er usikkert om Zabbegutten kommer til søndag.
                          Kommer an på hvor tidlig jeg kommer meg hjem fra hyttetur.
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

Comment

• Du får da kjørt litt innimellom, så synes ikke noe synd på deg

Men jeg får se om jeg får til dette med "tuning" av bilene og se om det fungerer.

Comment

• Er ikke noe synd på meg. Men det hadde vært kult med litt LM mekking og kjøring
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

Comment

• absolutt.
                                Kanskje jeg får med meg Igor også, men det får jeg se an.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X