Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sendere til Kyosho Mini-Z ASF (2.4GHz)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Bruker Sanyo AA 2400 batterier jeg.
    Denne er populær ihvertfall. Vet flere som har denne:


    Denne er jo litt billigere: http://www.amainhobbies.com/product_...k-111V-2800mAh
    Har den samme selv i en Airtronics radio. Funker knall.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #17
      Snodig sak, men liker dårlig at den bruker 4xaaa batterier. Brukte batterier for 100 spenn i uka på KT-18. 4 stk Duracell hver kveld. Ser en del lipomodder ute, men litt kjipt å lodde inn ledninger i en ny radio
      Mini-ZNorway.com
      Speedy PigZ Raceway

      Comment


      • #18
        De som var så flinke med batterier. Har bytta i ex1-ur'en min en gang bare etter att jeg fikk den...
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

        Comment


        • #19
          Ex-10 helios bruker mye strøm i forhold til ex'n din da zabbe. Jeg har vel bytta 2 ganger i den.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #20
            Lader opp mine til ex10 ca 1 gang pr mnd.
            KIY gir ca 8 timer driftstid på tørrceller. 2s lipo skal gi mye lenger driftstid. Oppladbare aaa bør vel også da ligge på 8 - 10 timer.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • #21
              Nå har jeg resatt ALLE modellminnene på EX-10 Eurus'n.
              Begrenset styreutslaget til 76%

              Men Rune, du hadde en hel haug av andre innstillinger som liksom var utgangspunktet.
              Kan du repetere dem for meg? Slik at jeg får startet på scratch igjen.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #22
                Steering trim til 5 (Litt enklere å finne perfekt innstilling på kneppa
                Throttle trim til 7 av samme årsak. Lavere verdier gjør at du må ta så mange knepp for å få ønsket utslag.
                Først setter jeg throttle til ca 80%
                Brake til 45%
                Styreutslag ca 70 - 80% Sett EPA høyre og venstre til full utslag og juster slik at du har maksimum styring, men helt likt til begge sider. Deretter justerer du endelig styreutslag på banen med knappen under rattet.
                Setter så styrekurve til -4% Mye mer stabil rett frem. Da tåler den litt skjelving på handa Lek deg med denne innstillinga. Gjør veldig mye for hvordan bilen føles.
                Eurus har også noe som heter Nut brake. Her kan du stille motorbrems til din smak.
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • #23
                  Nice!
                  Takker.

                  Fant også ut at Eurus har egen responsinnstilling for Mini-Z.
                  Men da må jeg ha RF-902SM modulen først.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    Styringen:
                    Steering trim er det TRIMRATE? satt til 5
                    CURVE satt til 4%
                    Styreutslag er det BALANCE? satt til 80% Right og Left som en start. Endte opp på 58% for styrestaget buttet.

                    Throttle:
                    Throttle trim er det TRIMRATE? satt til 7
                    HPOINT F 80
                    BRAKE B 45

                    Ser dette ut som et ok utgangspunkt??
                    Last edited by NoBrainer; 17 October 2012, 18:29.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #25
                      Steering trim er det TRIMRATE? satt til 5. Jepp
                      CURVE satt til 4% Må være minus 4. Pluss 4 blir den fryktelig nervøs
                      Styreutslag er det BALANCE? satt til 80% Right og Left som en start. Endte opp på 58% for styrestaget buttet. Jepp

                      Throttle:
                      Throttle trim er det TRIMRATE? satt til 7 Jepp
                      HPOINT F 80
                      BRAKE B 45

                      Ser ut som et kjempebra utgangspunkt. juster høyre/venstrebalansen sånn at den svinger like mye til høyre som venstre når du kjører sakte rundt i ring. Da bør du være i boks.
                      Mini-ZNorway.com
                      Speedy PigZ Raceway

                      Comment


                      • #26
                        Steering:
                        TRIMRATE = 5
                        CURVE = -4%
                        BALANCE, Right = 58%, Left = 58% (må justeres på bane i etterkant, slik at det blir likt)

                        Throttle:
                        TRIMRATE = 7
                        HPOINT F = 80
                        BRAKE B = 45

                        Gleder meg til RF-902SM modulen kommer og jeg får litt tid til å kjøre igjen.
                        Takker Rune
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #27
                          Blir bra det der.
                          På den gamle røde radioen din endte vi opp med -2% for å få bilen til å gå rett som ei pil. -4% ble litt mye og den ble litt lat. Er sikkert pga lavere oppløsning på steppa kanskje.
                          Mini-ZNorway.com
                          Speedy PigZ Raceway

                          Comment


                          • #28
                            Men du brukte de samme innstillingene som på Eurus ellers?
                            For han som har kjøpt Sauber har samme senderen og den burde sikkert vært justert litt....
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #29
                              Generelle mini-Z radioinnstillinger.


                              • Still inn trimrate til 5 -7 på gass og brems. Gjør at hvert "klikk" du gjør på innstillingene senere skjer i mindre stepp/ høyere nøyaktighet. Om ikke tilgjengelig på din radio, så dropp dette punktet.

                              • Finn topppunktet for gassen. På min Euros er det 85. Min gamle Ex-1 hadde det på 73. Blir mye enklere å kjøre når full gass er med fullt utslag på radioen og ikke midt på.

                              • Juster inn ønsket bremseeffekt. Innimellom må vi bremse for å unngå flyvende prosjektiler, tær og andre ting, og da er det greit at man kan bremse uten å låse bakhjula helt. 45% er et fint startpunkt.

                              • Finn endepunktet for maks styreutslag til begge sider, juster deretter så den svinger med samme radius til begge sider og at den går rett frem.

                              • Juster deretter endelig styreutslag med dualrate innstillinga. (Under rattet på de fleste ko radioer) Tilpasses grep og layout. Mindre utslag = mindre scrub = mindre fartsreduksjon i svingene. Et tips: Kjør alltid med så lite styreutslag du kan, men fortsatt kan kjøre så trangt du ønsker.

                              • Sett så styrekurven slik at bilen blir litt lungnere på langsida. 0 til minus 10 alt etter føreren og radioen (Se trimrate).

                              • Juster deretter throttletrim slik at du lett får bilen i revers. +/- 1-3 er normalen. Mer minus gir også litt motorbrems (hjelper bilen å styre inn hardere av gass, mer pluss gir mindre motorbrems og kan hjelpe på velting/ sladding).

                              • Nut brake/ Neutral brake. Stiller motorbrems i tillegg til evt bias forover eller bakover. Kanon om du trenger mer styring og har gammel motor med svake magneter etc.
                              Last edited by RuneRG; 18 October 2012, 20:11.
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment


                              • #30
                                Den lista havner i første post....
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X