Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi er jo blitt mange jo!!! Har akkurat gjort ferdig en ny bil, min andre 1/8 el-buggy. Jeg kjøpte en brukt men brukandes 8ight 1.0 til litt over 1000kr, så etter full inspeksjon/service monterte jeg delene på et tekno rc ombyggings chassi. Er å anbefale(!) Har bare kjørt en gang, i går, med både clutch og mekanisk brems. MYE kjekkere å kjøre, hele pakka funka bra. Må si clutchen føltes veldig bra, selv om jeg vet det er rart for noen.

Bil: Tekno 8ight 1.0
    Motor: Medusa 36-60-1300kv, og 1600kv. Prøvde 1600kv'en i går.
    Esc: MMPro, har MMM å sette inn dersom jeg skulle ha behov for det.

Dette kjøres på 6s, selfølgelig.........

TG
    Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

• El Tomaso,
      Hvor lang kjøretid har du på 1300kv og 6S?
      Jeg har skaffet meg en Hacker 1350kv med tanke på 6S
      Kjøper forresten også brukte (Mugen MBX5R) og bygger om med RC Product design sine motorfester...
      XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

• Originally posted by jijohans View Post
        Vil en kv på 2650 bli for rått på 4s?
        Nei, men den drar mye strøm (120A?) og krever minimum 30C (helst 35C).
        Jeg har kjørt en Castle 2650 et år nå, men en Tekin 2050 med større pinion går like rått og krever mindre strøm...

Comment

• Jeg skal gi en lyd når jeg får kjørt noen ganger til, sånt må jo gå seg litt til før jeg finner rette instilling på på esc og rett pinion/clutch-klokke. Jeg har hvertfall et 6s 3000mah batteri, og etter det jeg har lest gir 3000mah/1300kv/6s faktisk lengre kjøretid en 5000mah/2200kv/4s for noen men stort sett kan du gå fra 5000mah til 3000mah uten å miste tid.

Med min lille 6-pols mega 22/30/2 motor(1770kv) på 6s 3000mah fikk jeg 15-17min, selv om den har vel høy kv for 6s. Men jeg fant ut at jeg hadde kjørt den motoren med fullstendig feil timing, for den skal ha 20 i timing for å gå skikkelig mens jeg hadde den nermere null. Så skal gi den motoren en ny sjans før den blir byttet ut med en medusa.

TG
          Last edited by El Tomaso; 15 April 2010, 15:39.
          Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

• Takk skal du ha. Regner med at 6S 5000 mAh på 1350Kv burde holde greit til klubbløp på 30 min

Comment

• Hvilken batterikontakter bruker dere? Er deans brukbart i 1/8 biler også?? Trekker vel ikke så mye mer strøm enn i en 1/10 vel, da man har mye høyere spenning?

Og er 33660rpm sånn ca greit turtall på motor i en SC8e? Tenkte å kjøre 19,8V, og enten en 1700kv eller en 1550kv Tekin truggy motor. Blir litt herjing og litt banekjøring. Sendte en mail til Tekin og de sa jeg burde gå for 1700 så blir nok det, men hører med dere også
              Last edited by quattro1.9tdi; 16 April 2010, 20:20.
              AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
              utstyr selges klikk her

Comment

• Jeg bruker Deans og har brukt
                det på alle el bilene mine så skal funke det

Comment

• Originally posted by BSS View Post
                  Jeg bruker Deans og har brukt
                  det på alle el bilene mine så skal funke det
                  Det er bra, da fortsetter jeg også med det Eneste som er litt dumt er om du får søle inn i de, men det er vel sikkert like kjipt med andre plugger også..
                  utstyr selges klikk her

Comment

• Originally posted by quattro1.9tdi View Post
                    Hvilken batterikontakter bruker dere? Er deans brukbart i 1/8 biler også?? Trekker vel ikke så mye mer strøm enn i en 1/10 vel, da man har mye høyere spenning?

Og er 33660rpm sånn ca greit turtall på motor i en SC8e? Tenkte å kjøre 19,8V, og enten en 1700kv eller en 1550kv Tekin truggy motor. Blir litt herjing og litt banekjøring. Sendte en mail til Tekin og de sa jeg burde gå for 1700 så blir nok det, men hører med dere også
                    Deans ultra funker bra ja.
                    33000rpm er lekkert

Comment

• Originally posted by stigno View Post
                      Deans ultra funker bra ja.
                      33000rpm er lekkert
                      Det er knall
                      utstyr selges klikk her

Comment

• deans funker ok til 6s pakker for da er strømmen lavere, er litt verre med 4s og mindre for da er man langt utenfor hva deans tåler (120+amp er nok relativt normalt i 2-3sec under akselarsjon)

jeg ville nok passet på at "fjærene" til kontakten er stramme for du er i grenseland, det er ikke mye som skal til før du sveiser kontakten ved litt strømtrekk og slag etter hopp osv

deans er "godkjent" til 60amp men det er litt slingringsmonn og siden det ikke er ofte at motoren trekker 60amp+ i over et halvt sekund

ec3=60amp(gjenomsnitt)
                        ec5=120amp
                        Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
                        Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
                        losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

Comment

• nei nå har jeg jamenmeg skaffa meg losi 8ight-b 2.0 som første eier var "emix" og "djega" på forumet har hatt. kjører 2x2s lipo 5000mah 30c batterier, hobbywing 80amp exrun esc, og caster 1980kv motor... er fleks chasi på den og det skall jeg si dere at var utrolig nytig, skulle prøve backflip på en enorm rampe jeg laga, og midt i lufta så finer jeg ut at dette ikkje kommer til og gå så jeg tryker full brems og bilen landa midt på bak enden og bilen fleksa så mye at senter aksel datt ut :O er også masse andre option på bilen men gider ikkje ramse opp alt ettersom at "emix" har gjort det før meg.
                          løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

Comment

• Originally posted by Javer View Post
                            deans funker ok til 6s pakker for da er strømmen lavere, er litt verre med 4s og mindre for da er man langt utenfor hva deans tåler (120+amp er nok relativt normalt i 2-3sec under akselarsjon)

jeg ville nok passet på at "fjærene" til kontakten er stramme for du er i grenseland, det er ikke mye som skal til før du sveiser kontakten ved litt strømtrekk og slag etter hopp osv

deans er "godkjent" til 60amp men det er litt slingringsmonn og siden det ikke er ofte at motoren trekker 60amp+ i over et halvt sekund

ec3=60amp(gjenomsnitt)
                            ec5=120amp
                            Bestilte noen Anderson 75A powerpoles
                            utstyr selges klikk her

Comment

• Jaja da har jeg fått satt sammen SC8e'n og fått testa den littegranne også.. Kjempekult! Tekin 1550kv motoren og 19,8V batteriet funker kjempebra syntes jeg!
                              utstyr selges klikk her

Comment

• Fikk min 1:5 bil til å funke helt OK nå..
                                Kjører her med 4Cell lipo..

prøvde også 6Cell, men da exploderte alle 4 dekka fra felgen :P
                                Men har bestilt 5th Scale foam dekk til speed kjøring

moro med 1:5 bil ..

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X