Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg har e-revoen til å kjøre når det er vått og skittent, HW esc'en er jo splash-proof. I tilleg har jeg brukt sånn silikon på tube for å tette utsatte deler av esc'en. Ikke vanntett, men det går an å fly igjenom en dyp dam så vannet spruter alle veier uten at esc'en har stoppet enda.

Buggy'en er mitt vidunder, så jeg kjører den bare om det er noenlunde tørt. Det er den heftigste bilen jeg har, med bare det beste av utstyr etter mine begreper. Jeg er utrolig fornøyd med caster buggy'en
    Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

Originally posted by El Tomaso View Post
      Jeg har e-revoen til å kjøre når det er vått og skittent, HW esc'en er jo splash-proof. I tilleg har jeg brukt sånn silikon på tube for å tette utsatte deler av esc'en. Ikke vanntett, men det går an å fly igjenom en dyp dam så vannet spruter alle veier uten at esc'en har stoppet enda.

Buggy'en er mitt vidunder, så jeg kjører den bare om det er noenlunde tørt. Det er den heftigste bilen jeg har, med bare det beste av utstyr etter mine begreper. Jeg er utrolig fornøyd med caster buggy'en

Hvilke batteri pakker kjører du da? Har selv bare brukt 14.8v til nå.
      Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Originally posted by jk_conix View Post
        Hvilke batteri pakker kjører du da? Har selv bare brukt 14.8v til nå.
        Så lenger bak i tråden at du kjører 4s. Menmen. Si ifra hvis du blir hypp på kjøring der. Blir mestsannsynlig kjøring, så lenge det ikke har høljet ned i natt og det er dusinvis med dammer. Men ser no det.
        Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Jeg kjører 2x 2cell 30C 3600mah trakpower lipoer fra buggyshop.

Fikk prøvd hacker motoren, fungerte meget bra. Med castle/neu 2650kv motoren hadde jeg en 14t pinion. Da ble esc, motor, og batterier passelig varme. Jeg begynte med 15t på hacker 1874kv motoren, kjørte ikke så veldig fort med det. Gøy var det likevell

Viften på MMP'en slo seg ikke på, batteriene var lunkne og motoren var heller ikke spesielt varm. Skal prøve med 16t senere, har desverre ikke større pinion. Jeg tror 17-18t hadde vært perfekt for bra med fart uten for høy temp, må bestille det.

Heftig 1/8 motor til 600kr!!

Thomas
          Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

Originally posted by El Tomaso View Post
            Jeg kjører 2x 2cell 30C 3600mah trakpower lipoer fra buggyshop.

Fikk prøvd hacker motoren, fungerte meget bra. Med castle/neu 2650kv motoren hadde jeg en 14t pinion. Da ble esc, motor, og batterier passelig varme. Jeg begynte med 15t på hacker 1874kv motoren, kjørte ikke så veldig fort med det. Gøy var det likevell

Viften på MMP'en slo seg ikke på, batteriene var lunkne og motoren var heller ikke spesielt varm. Skal prøve med 16t senere, har desverre ikke større pinion. Jeg tror 17-18t hadde vært perfekt for bra med fart uten for høy temp, må bestille det.

Heftig 1/8 motor til 600kr!!

Thomas
            2650 motoren er ikke beregnet noe serlig til herjing og hopping. Mer til farts testing på straker. 2200kv er laget for all slags rufse kjøring. Men skal du ha fart ville jeg ikke hatt motor med så masse kv rating. Heller gå opp i volten for å få mer fart. Menmen, stikker opp på slettebakken nå og herjer litt. Slite ut resten av dekk paret som er på hehe

Comment

Grunnen til at jeg har 2650kv'en er at 2200kv'en ikke passer i buggy'en min. 2650kv er egentlig ikke noe for over 4celler, helst 3 celler egentlig.

Derfor kjøpte jeg hacker'en og, så jeg har både og liksom. En med lav og brukbar kv, en med høy og overspenstig kv.

Var en helt annen feeling med hackeren, full kontroll. Det blir vel den jeg kommer til å bruke mest.

Thomas G

Comment

Har en RC8e med MMM 2200 og kjører 6s lipo. Går innmari bra. Kjører fra det meste, Revo BL, ST-1 BL, m.f. savner egentlig ikke noe. Bilen holder godt, utrolig lite deleskifting. Ingen differ er gått til nå, og jeg har kjørt mye.
                Dan Jøran Ramstad ('76)
                - artig skal det være

Comment

Erfaring med Tekno kit?

Hei,
                  Jeg kjører en AE RC8e og lurer på om noen her kjenner til Tekno RC Brushless Kit? De er jo dyre og avanserte, med mekanisk brems og bedre vektfordeling. Noen erfaringer?
                  XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

Originally posted by stigno View Post
                    Hei,
                    Jeg kjører en AE RC8e og lurer på om noen her kjenner til Tekno RC Brushless Kit? De er jo dyre og avanserte, med mekanisk brems og bedre vektfordeling. Noen erfaringer?
                    Har nylig fått en:

men har ikke fått prøvd den ennå.
                    Plages med å få USB-enheten til å snakke med ESC. Har prøvd på 3 maskiner, både med Win Xp, Vista og 7. Så softwaren vil jeg si er ikke stødig ennå. Men har ikke gitt opp. Skal prøve å komme tilbake med mine vurderinger når jeg har fått testet den.
                    Dan Jøran Ramstad ('76)
                    - artig skal det være

Comment

Tekno, ikke Tekin...

Originally posted by westax View Post
                      Plages med å få USB-enheten til å snakke med ESC. Har prøvd på 3 maskiner, både med Win Xp, Vista og 7. Så softwaren vil jeg si er ikke stødig ennå. Men har ikke gitt opp. Skal prøve å komme tilbake med mine vurderinger når jeg har fått testet den.
                      Det er sikkert diskutert på en av Tekin-trådene der ute...
                      Electric Off-Road - Tekno Conversions Thread - Hi all, Just thought we'd put a thread here to answer any questions and provide support for our 1/8th scale brushless conversions. Post pics, setups, race results, etc. Anything Tekno RC related Thanks.

Mitt spørsmål gjaldt Tekno konverteringssett, ikke Tekin
                      (Min Mamba Monster og Tekin 1900 går fint)

Comment

jeg har 2x tekno kits og kan bare si godt om dem

clutchen er ikke nødvendig på de motorene jeg har kjørt
                        bremsen derimot gir lavere temp på motor, mere kjøretid, og lar deg stå fritt til å velge diff oljer fortsatt (for å beholde 60/40 bremsing eller hva du liker)

angående tekin så kan jeg bare peke deg mot team-tekin.com
                        Losi 8ight-B GRP.28/jammin .21rr JR-z9100s+ace 1015super torque
                        Losi 8ight-t tekin rx8/t8 1700kv 14.8v@5000mah
                        losi xxx-4 g+ tekin rs pro/6.5t

Comment

Re: Tekno kit

Takk for infoen! Ser at disse er populære i US, så jeg bare lurte.
                          Så man kan ha mekanisk brems uten slurekløtsj?
                          Da blir det nok et Tekno kit for å få bedre balanse i RC8'en

Comment

Heisann, jeg ramlet inn på dette forumet etter litt søking etter Brushless.

Jeg har allerede en oppgradert Skala 1:10 Brushless bil som går meget godt
                            Har en 3600kv motor og kjører med 3 sellers Lipo.
                            Toppfart har jeg ikke fått målt, men går så godt at jeg klarer ikke kontrollere den.
                            Har også et problem med at jeg sliter ut HELT nye dekk på kun 2-3 turer

Men nå har jeg en skala 1:8 Bensinbil som ikke lengre går.
                            Det er en KYOSHO (fra 1998, 4wd) meget solid og robust.
                            Planen var å montere 2stk 5600KV motorer, en til forhjulene og en til bak.
                            Og kjøre den på 3 eller 4 sellers Lipo batteri 5000mAh (x2 batterier) !

Slenger med noen bilder:

Er det noen som har erfaringer med skala 1:8?
                            Anbefalinger, størrelse på Motor \ Batteri ?
                            Bilen er forrholdsvis tung, men skal fjerne all unødvendig vekt på den

Takker for svar

Comment

Originally posted by liteglow View Post
                              Heisann, jeg ramlet inn på dette forumet etter litt søking etter Brushless.

Jeg har allerede en oppgradert Skala 1:10 Brushless bil som går meget godt
                              Har en 3600kv motor og kjører med 3 sellers Lipo.
                              Toppfart har jeg ikke fått målt, men går så godt at jeg klarer ikke kontrollere den.
                              Har også et problem med at jeg sliter ut HELT nye dekk på kun 2-3 turer

Men nå har jeg en skala 1:8 Bensinbil som ikke lengre går.
                              Det er en KYOSHO (fra 1998, 4wd) meget solid og robust.
                              Planen var å montere 2stk 5600KV motorer, en til forhjulene og en til bak.
                              Og kjøre den på 3 eller 4 sellers Lipo batteri 5000mAh (x2 batterier) !

Slenger med noen bilder:

Er det noen som har erfaringer med skala 1:8?
                              Anbefalinger, størrelse på Motor \ Batteri ?
                              Bilen er forrholdsvis tung, men skal fjerne all unødvendig vekt på den

Takker for svar

Tror du faktisk får Børsteløs kit til disse, men originalt inferno. Men disse er jo så og si samma greien. Med en skikkelig motor vil den gå mye bedre en den noen gang har gjort før.

Er massevis av flere ting på google.
                              Last edited by jk_conix; 8 December 2009, 00:27.

Comment

Konverteringssettet til Novak er sikkert bra greier om det er tilpasset denne modellen, men motorerne og regulatorene deres skal du være noe mer forsiktige med. Dette er mer eller mindre 1/10 utstyr som er "tilpasset" 1/8 skala. De kommer etter som jeg forstår med nye 1/8 skala motor og esc pakker i nær framtid.

Det som er å regne for mest driftssikkert for tiden er Tekin RX8/T8 samt Castle's Mamba Monster serie.
                                Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X