Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem andre har 1/8 brushless? Hva bil har du/setup?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by djegga View Post
    Hvor mye dem gir fra seg varierer helt sinnsykt fra bil til bil da.
    F.eks en crawler trenger så og si ingenting "punch" fra batteriene, i forhold til 1:10 elektro onroad med 3,5T motor Osv..

Hvor har du kjøpt Strike karossen ?

Har prøvd dem på eight'en. Karosset er kjøpt på smallsize/hobbyland.
    Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Jeg kjøpte noen billige "brukte" LRP "fat cobra" nihm pakker, for å spare penger siden motor og så videre er veldig dyrt til 1/8 buggy.

Jeg syns ikke nihm pakkene funket i det hele tatt i min EX-1, de ble varme som f etter fem min, og resten av systemet ble også varmt. Lånte så noen lipoer fra en annen bil, og da var bilen som på skinner. Farten ble betydelig bedre, og motor/esc/bat ble bare passelig varm.

Jeg tror ikke nihm, selv de "gromeste" gir nok strøm til en 1/8 bil. Så det er sagt, fat cobra batteriene var knall i min lazer zx-5!

TG
      Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

Batterier

Hei, jeg har kjørt 1/8 elektrobuggy et år nå, med Mamba Monster og prøvd 2 motorer: Castle 2650kv og Tekin 1900kv. Begge går så det holder, bare girer forskjellig (13T og 17T). Men gode Lipo er avgjørende for å få glede av bilen.
        5000mAh må til, 20C går så vidt (gir 100A, dvs 20*5), 25C er bedre, men 30-40C er helt topp. Merkes særlig på høy kv motor.
        XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

Originally posted by El Tomaso View Post
          Jeg kjøpte noen billige "brukte" LRP "fat cobra" nihm pakker, for å spare penger siden motor og så videre er veldig dyrt til 1/8 buggy.

Jeg syns ikke nihm pakkene funket i det hele tatt i min EX-1, de ble varme som f etter fem min, og resten av systemet ble også varmt. Lånte så noen lipoer fra en annen bil, og da var bilen som på skinner. Farten ble betydelig bedre, og motor/esc/bat ble bare passelig varm.

Jeg tror ikke nihm, selv de "gromeste" gir nok strøm til en 1/8 bil. Så det er sagt, fat cobra batteriene var knall i min lazer zx-5!

TG
          Jeg bruker LRP BIG MAMA Nimh batterier i min stock EX1.. BIG MAMA er storebroren til fat cobra (har begge typer faktisk), og Big mama batteriene har funket fint, og alt går kaldt og godt.

Men LiPo vil nok gi mye bedre kjøregenskaper enn Nihm
          Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
          Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
          TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

Comment

Nå er eight e kjerra lakka. Kommer sikkert litt flere stickers men får sjao. Syns ihvertfall bilen ble drit kul.

Hpi baja 5t, 30.5 pro mod, kraken class 1. http://www.facebook.com/groups/393657427374810/ rc gruppe for folk i Bergen.

Comment

Den ble skikkelig bra

TG
              Nyeste bil:Tamiya Re-release Avante m. alu styrearmer fremme, børstemotoren og esc'en som fulgte med. Konge bil åkosekjøre med m. turnigy 2s 5A 20C lipo, kjører på plassen foran huset og styrer fra terassen=)

Comment

WOW! sykt bra!
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

Har nå fått tak i en Team Losi 8ight 1.0 med novak motorfeste!

Tips om hva jeg burdte slenge i den av elektronikk ?
                  Tror forrsten jeg skal kjøpe rcmonster motorfeste til den, novak sitt er ikke verdens beste

tenkte også og kjøpe Losi Strike kaross til min, så får den det riktige utseendet.

Også har jeg en Team Losi 8ight-T på vei i posten

Erik.

Comment

Jeg stemmer for 6s lipo og tekin -motor på 1500-1900kv. Og mamba max pro, den er genial til prisen og kjører lett 1/8 buggyer.

Thomas G

Comment

Originally posted by djegga View Post
                      Har nå fått tak i en Team Losi 8ight 1.0 med

tenkte også og kjøpe Losi Strike kaross til min, så får den det riktige utseendet.

Erik.

Det kan jo ikke gå feil Er uber tøft å se den kjøre med det karosset. Skal ha meg enda et kaross og lakke det i noe fluoriserende. Får se når den tid kommer

Comment

Jeg stemmer for 6s lipo og tekin -motor på 1500-1900kv. Og mamba max pro, den er genial til prisen og kjører lett 1/8 buggyer.

Thomas G
                        Okei, jeg får se om det blir Tekin motor og Mamba max Pro Esc...
                        Men det er godt mulig at jeg bare kjøper MMM til den egentlig, da dette faktisk koster det samme for meg

Comment

Jeg ville valgt pro'en den er sensored vettu, bra til tekin sine motorer. Og jeg håper du kjører 6s, det er mer effektivt dvs du får mer fart og spenning for dine amps.

Jeg går over til 6s nå, bruker 800kr for to 6s lipoer

Thomas G

Comment

Jeg har sett litt på den inferno ve, rart navn siden hot bodies har nylig gitt ut sin el-buggy som heter ve8. Synd med det orion systemet som ikke holdt mål.

Var det med orion vortex eller novak at du målte 80km/h?

Jeg hadde et 6,5t novak HV-pro system i e-revoen min før, og var egentlig storfornøyd. Mange andre her mener at det er et system ikke egnet for 1/8 bruk.

4,5t er jo et ekstremt oppsett, hva kv er det? 4000kv???

Thomas G
                            Jeg målte 80km/t med novak oppsettet, en 6,5T ville passe greit inn i en VE. Jeg kjører nå min 4,5T med 12T pinion-drev, altså den som fulgte med originalt. motoren kjører på 5000kv. du kan nok kjøre med 14T pinion med 6,5T motoren regner jeg med.
                            Thomas R Brushless-FAN
                            Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
                            T-Rex 500, Aquacraft Superior

Comment

Heisann..

Jeg har nå fått prøvekjørt med en 3600KV børsteløs motor på 1:8 bilen.
                              Kjørte med opsettet fra den gamle 1:10 bilen, med 4cellers Lipo batteri.

Resultatet ble at jeg vred mellomakslingen tvers av
                              Så kraften er ialefall OK !!

Men nå MÅ jeg få koblet til drivverket som skal stå på 1\8 bilen orginalt.
                              Det jeg trenger å vite er hvordan SPUR-DREV og hvilket drev skal jeg velge?
                              Og hvor skal jeg kjøpe det ? (elefun.no, rcmart.com ?)

Jeg sliter veldig med å velge hva jeg skal kjøpe.
                              Siden det finnes så uuuuutrolig mange typer drev.
                              Spesielt til motoren, står bare 14T 48P ellerno..

Eneste jeg VET er at motorens aksling er 5mm diameter.

Noen som kan hjelpe meg her ?

på forrhånd takk..

Comment

3600Kv er jo ekstremt på en 1/8. Motorkraft får du uansett nok av med børsteløs 1/8. Tror nok ca 2000kv motor ville passe bedre.
                                XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X