Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro offroad i Tønsberg-distriktet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hei igjen.

Oppmøtet var ikke voldsomt, men den harde kjerne dukket opp, og en del av de som var med i fjor meldte forfall, men de er fortsatt klare når snøen går.

Kjørte en tur utom banen i helga, og det ligger en drøy halvmeter snø på hele området, så det er en viss mulighet for at jeg tar med meg den nye snøfreseren min, og ser om jeg kan får hjulpet våren litt på gang.

Virker som interessen er bra, og at vi skal få i gang bra aktivitet her i sommer.

Comment

Bra saker Roy, stå på! Gleder meg til å se det ferdige resultatet deres.
      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
      -----------------------------------------------------

Comment

Håper dere kjører løpet fullt ut og søker løp etter hvert
        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
        -Leder www.I
        HRC.no
        ]

Comment

Å jadda, en ting om gangen

Comment

hadde en liten samling på banen i dag, og dette er antakelig det stedet i vestforl med mest snø i øyeblikket:

(Bildet er tatt for 2 timer siden...)

Men vi jobbet litt med trapp og platform:

Så snart er vi klare

Comment

og to dager senere ser det slik ut

På tide å få handlet inn banemarkeringer nå

Comment

Dette ser bra ut! Flinke er dere!

Hvor stort er baneområdet ?
                Last edited by Ola; 16 April 2011, 12:42.

Comment

selve banen er i da på et område som er ca 22x35m

men vi har mer kunstgress, og det er mulighet for utvidelse etterhvert, hvis det er behov

her er dagens bilde, endelig forsvinner snøen...

Comment

Da meldes det om at snøen er borte fra banen, og det ligger 300m dreneringsrør og venter på å bli banemarkeringer, så da får vi håpe at noen av oss får noen timer "fri" i påsken, så vi får laget rc-bane

Comment

• Vi går med små tanker om bane selv, og området vi har er vel nokså likt deres.. ca26x32m..

Hvor bred bør banen være for å kjøre 1/8 biler? Har tegnet opp en bane med 3m bredde, og den ble jo faktisk over 220m lang total lengde.. Men blir vel helst litt mindre, for å få plass til en bra pitstop + div..

Når jeg ser 3m bredde skrittet opp, så ser det mye ut.. Men jeg har aldri kjørt RC bil på bane, så jeg vet ikke hva som trengs.. Jeg ser bare for meg at banen fort blir smal på motsatt side av banen når det begynner å gå fort...

Comment

• Originally posted by Ola View Post
                        Vi går med små tanker om bane selv, og området vi har er vel nokså likt deres.. ca26x32m..

Hvor bred bør banen være for å kjøre 1/8 biler? Har tegnet opp en bane med 3m bredde, og den ble jo faktisk over 220m lang total lengde.. Men blir vel helst litt mindre, for å få plass til en bra pitstop + div..

Når jeg ser 3m bredde skrittet opp, så ser det mye ut.. Men jeg har aldri kjørt RC bil på bane, så jeg vet ikke hva som trengs.. Jeg ser bare for meg at banen fort blir smal på motsatt side av banen når det begynner å gå fort...
                        Ring meg om du har lyst på noen tips, jeg har en masse og fortelle om hvordan vi bygde vår bane
                        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                        -Leder www.I
                        HRC.no
                        ]

Comment

• da var jeg endelig tilbake i gamlelandet etter en svipptur til Frankrike, og i det flotte vårværet tok jeg med med guttene m ine og fikk først hentet 300m med rør, og så var det ut på banen for å begynne med det morsomme arbeidet med å lage bane

Og slik ser det ut etter et par timer i solen:

regner med jeg får noen flere anledninger i påsken, så plutselig er det kjørbar bane.

Gutta her ble giret på å kjøre, så nå må jeg ned på hobbyrommet for å skru sammen bilene deres

Comment

• Fikk i gang to av bilene til guttene mine i dag, så da dro vi ut på banen for å kjøre litt. Dvs jeg la mer banemarkeringer, og de kjørte. Fikk laget noen svinger til:

Jeg lånte B4'n til han mellomste og testet noen runder, og jeg tror dette kan bli en morsom bane langt i fra noe stuegulv under astroen i alle fall... Langsiden er fin og slett, men ellers er det en del ujavnheter. Må fikse rampen opp på et par hopp, men ellers blir nok dette bra, tenker jeg

Comment

• ikke vis det siste bildet til kona... ser det mangler rekkverk på platformen, så gutta står litt utsatt...

Comment

• da har vi vært ute og lagt noen meter med rør igjen, og gutta tok med seg bilene, og her er et par minutter med noen runder rundt banen:

Vi må lage hoppene litt slettere, og enda mer rør må på plass, men nå går det faktisk an å kjøre modellbil her
                                Last edited by grelland; 25 April 2011, 15:02.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X