Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innendørs hall moss i boks og med jord/leire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innendørs hall moss i boks og med jord/leire

    Da er kontrakten underskrevet, og vi er på vei ut for stupet.... Hallen er på 1200m2, ligger på Solgård Skog, likefør innkjøringen til Moss, dvs, vedsiden av E6. Vi planlegger nå en bane på ca. 650m2, slik at vi har mulighet til å få plass til iallefall 140 mekkeplasser om det skulle behøves. Underlaget vil bli jord/leire, og det er vel første gang et permanent anlegg for noe slikt har sett dagens lys i Norge. Men vi føler at dette er noe av det som skal til for å øke lysten, større rekruttering og ikke minst heve nivået ennå noen hakk, slik at våre utøvere som skal ut å kjøre store mesterskap kan få trent på underlag som man blir møtt av i det store utland!

    Dette er ikke gratis, så om noen kjenner noen som har lyst å ha ett reklamebanner etc. på baneanlegget så bare ta kontakt Bygget har også en 2 etg. som er godt opplyst og smooth, men er ikke ledig før om 1år. Der kan mulighetene for å lage en touringbane på rundt 750m2 se dagens lys om dette fungerer. Så vi er veldig spente på om dette kan bli fremtiden for de unge lovende (2-85)

    Vi kommer til å arrangere Fun Cuper, NC, vi har også ambisjoner om å få inn 1-2 store løp (internasjonalt) i løpet av 2012. Vi kommer også til
    å ha delesalg til diverse biler. Kiosk vil selvfølgelig være en selvfølge!

    Så klasser som er aktuelle som vi kommer til å kjøre løp i blir:

    1/10
    SC 2wd
    SC 4wd
    Truck
    2wd buggy
    4wd buggy

    Hallen skal være klar til 1.Oktober d.å.

    I sommersesongen har vi vurdert å få til en Cup på kanskje 10 løp, som kombineres med halvparten inne i hallen, og resten på kunstgressbaner, så får utøverne en fin blanding av ulike underlag, og man kan få bygget opp RC miljøet ikke bare ett sted men flere steder

    Priser for å kjøre i hallen blir:
    Endags avgift kr 100,- (medlemmer BMRK) kr 85,-
    10klippskort kr 850,- (medlemmer BMRK) kr 750,-

    Vi skal prøve å holde Dere informert underveis!

    Magne
    www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

  • #2
    Kjempetiltak.

    Dersom det blir aktuelt med utendørs-cup neste sommer, melder vi på Nøtterøy vår interesse her og nå Banen vår er "ferdig" (= kjøreklar i alle fall) og det skal være offisiell åpning på lørdag.

    Comment


    • #3
      Stående applaus! Fy pokker for et tiltak!
      Jeg bøyer meg i kunstgresset og håper GMBK sin (kommende) 1:10 buggybane blir med i regnestykket for neste års cup.
      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
      -----------------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Helt sjukt....... oversjukt rått Magne...............

        Comment


        • #5
          Da må man kjøpe seg en buggybil får å få kjørt litt i vinter da,jeg vil nok savne en teppebane for touring jeg da,men dette er jo et kjempe opplegg må jeg si.
          Roger Berntsen 1969 Mod
          Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
          Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit

          Comment


          • #6
            Marius har kjøpt, og bor i Moss.
            Tor Arne Nicolaisen GMBK

            Lei av å knuse motstandere!

            Comment


            • #7
              Her skal ingen utelates! Skien og Nøtterøy er med i boka! Så om vi får med noen runder på bukta også blir dette helt villt! Om ikke vi kan fostre opp noen nye sjåfører nå samt børste støvet av noen gamle ruttisser, skjønner jeg ingen ting!

              Dette skal bli helt sykt! All inn

              Vi skal sørge for at dette blir en kul godtatt sport å holde på med

              Vi skal ha noen Team Norway samlinger også, så om noen klubber har noen unge lovende de kunne tenkt seg med på noe slikt så gi en lyd til Jostein Helland (Team sjef) eller til meg så blir dette bra.
              www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

              Comment


              • #8
                Helt sinnsykt! Egentlig bare å ta av seg hatten for innsatsen dere gjør for sporten!

                Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment


                • #9
                  Dette blir helt sykt!! kun 10min i bil til mest sannsynelig norges råeste bane.. og i tileg innendørs!! Har dere planlagt noe dugnader/trenger dere noe hjelp så bare si i fra

                  Comment


                  • #10
                    Melder jeg på i jubelkoret her, kanonbra!
                    sigpic Kenneth Skulstad
                    70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                    Comment


                    • #11
                      Veldig bra Magne og Mustit

                      Mange fra Oslo og Buggy miljøet vil nok være fast inventar utover vinteren.
                      Ikke for syte.. ( for det er jeg ikke kjent for)

                      Men allikevel et par ting.
                      Hvordan løser dere det med støvet? ( Ser for meg Bukta innendørs)
                      Kontinuerlige dugnader for å opprettholde banen?
                      Lys og varme der?

                      Supert tiltak..
                      Kim Gjerstad Oslo
                      Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
                      Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by plumbtek View Post
                        Veldig bra Magne og Mustit

                        Mange fra Oslo og Buggy miljøet vil nok være fast inventar utover vinteren.
                        Ikke for syte.. ( for det er jeg ikke kjent for)

                        Men allikevel et par ting.
                        Hvordan løser dere det med støvet? ( Ser for meg Bukta innendørs)
                        Kontinuerlige dugnader for å opprettholde banen?
                        Lys og varme der?

                        Supert tiltak..
                        Koste og vanne lett, riktig leire, og kun elektro. Støver ikke på noen innebaner i uniten, og EOS var overraskende støvfritt til tross for vanneforbud, så det trur jeg går greit.
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • #13
                          Hatten av!

                          Dette burde virkelig gi et løft for RC miljøet her på østlandet. Heftig satsing!
                          Ole Christian Solli
                          www.gmbk.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by plumbtek View Post
                            Veldig bra Magne og Mustit

                            Mange fra Oslo og Buggy miljøet vil nok være fast inventar utover vinteren.
                            Ikke for syte.. ( for det er jeg ikke kjent for)

                            Men allikevel et par ting.
                            Hvordan løser dere det med støvet? ( Ser for meg Bukta innendørs)
                            Kontinuerlige dugnader for å opprettholde banen?
                            Lys og varme der?

                            Supert tiltak..
                            Dette blir bra Kim! Du syte nei, det eneste som demrer for meg er Tromsø turen hvor jeg virkelig forsto at det ikke bare var HB D8 som tålte mye juling ha ha, du lot xray'en din få gjennomgå etter at du hadde vært litt mer enn uheldig og jeg trodde jeg var live i avslutningen på filmen "Platoon" ! ha ha

                            Vi satser på fin temperatur og som Martin skriver litt vann og litt lett kosting, vi kommer sikkert til å møte på utfordringer, men de er jo til for å løses, så dette blir en ny spennende reise Bra at mange er positive, det har vi alt å vinne på. Kanskje dette kan være med å gjøre det litt mer attraktivt for sponsorer osv. også?!?!? Nå har førerne muliget for å forbedre seg stort før utendørs sesongen starter, og de som kommer til å merke det mest blir vel våre brødre rundt om i skandinavia som plutselig nå får oss godt opp bakfra og gjerne opp på siden! ha ha
                            www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mustitRC View Post
                              og de som kommer til å merke det mest blir vel våre brødre rundt om i skandinavia som plutselig nå får oss godt opp bakfra
                              Litt skeptisk på om jeg har lyst til å ta med meg sønnene mine inn i dette miljøet Fikk litt feil bilder i hodet nå.....
                              Last edited by grelland; 2 September 2011, 12:04.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X