Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innendørs hall moss i boks og med jord/leire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Blåleira var helt ren ja. Vi har aldri salta banen vår, da den ligger ute, men er det tørrvær, støver det litt. Tror ikke det vil bli noe stort problem inne hos dere så lenge dere kun kjører 1:10 og koster litt. Det er ihvertfall det underlaget med minst vedlikehold etter kunstgress om den er skikkelig komprimert.
    Stian Skogstad TRCBK
    Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

    Comment


    • #32
      For guds skyld, ikke bruk salt på banen. Hva som helst annet, men ikke salt...
      Ole Christian Solli
      www.gmbk.no

      Comment


      • #33
        Originally posted by Ole C View Post
        For guds skyld, ikke bruk salt på banen. Hva som helst annet, men ikke salt...
        Salt = rust
        Jeg er ikke såååååå keen på å måtte rustbehandle en RC bil evnt. kjøpe ny bil 4 ganger iløpet av en vinter

        Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
        Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

        Comment


        • #34
          Dere kan vel bare sende en mail til disse gutta: http://www.tmkraceway.se/ De har jo innendørsbane med jord/leire og vet vel hva som må til for å unngå støvplager.


          Men uansett så skal det bli skikkelig morro til vinteren med stor bane og masse kjøring, helt konge
          Team Mustit RC
          - Xray XB9 - RB- Byron - Sanwa - Savox -

          Comment


          • #35
            vis dere skal behandle leira med noe vil jeg tru at godt utvanna dustex i små doser vil være noe av det beste

            Satser på og kunne bli med på et par runder i vinter blir det noe enhetsdekk i den serien?
            MP9, OS, RADIOPOST, AKAK-paint Minicar RC Team TeamTerribles

            Comment


            • #36
              Vanvittig godt tiltak dette.....og så bare 15 min hjemmefra i tillegg

              Blir nok noen timer her i vinter ja

              Ny AE B4.1 FT er akkurat bestilt for å komplettere AE SC10 2WD & 4WD Short Course'ne........og så må det vel kompletteres med en AE B44.1 etterhvert også vel.

              Kan jo ikke splitte opp familie medlemmer heller

              Innmelding i BMRK for å støtte opp om tiltaket er sendt over.

              Bent
              Xray XB8 | Xray XB8E | Xray XB4 | Xray XB4 2WD | Xray T4 | Xray X12
              Xray Factory Team | ORCA Factory Team | FX-Engines Factory Team
              Hudy | Sweep Racing | Maxima Fuel | Antrade.no | rcMart.com | YeahRacing | IB-Prostart | Freqeskinz.com
              Follow Malin on Facebook

              Comment


              • #37
                Originally posted by Ole C View Post
                For guds skyld, ikke bruk salt på banen. Hva som helst annet, men ikke salt...
                Dette tror jeg aldri vil bli et problem på en innebane. VM-banen i Finland hadde godt og vel 1500kg salt, og så sant det ikke regner er det null problem, så lenge alt er godt blandet. Der borte miksa de salt og noe de kalte pinifer(trolig dustexlignende), og harva alt sammen med leira før de fordelte det ut på banen. Det holdt fantastisk bra pga. dette.

                Ikke skal det kjøres fuelbil, og ikke skal det kjøres i regnvær, så da er ikke dette noen bekymring!
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #38
                  Litt høy luftfuktighet, så har vi vel problemer med korrosjon tenker jeg. Jeg ville ikke tatt sjansen i hvert fall. Ser ut til å bli et kanonbra opplegg dette her, så jeg ville sjekket grundig hvilke alternativer som finnes før man bruker masse dugnadstimer og penger.

                  Jeg får i hvert fall litt angst når det nevnes salt i sammenheng med RC, og det meste som har med bil å gjøre i grunn.
                  Ole Christian Solli
                  www.gmbk.no

                  Comment


                  • #39
                    Mye bra iniativ her Vi får inn leire nå på torsdag, vi måtte vente litt for å få den som lå litt lenger ned i bakken for at den skulle være så ren som mulig Tror den kommer til å bli ganske hard, men vi må nesten vente å se til den tørker å se hva gjør vi, er den bra nok eller må vi gjøre noen straks tiltak.

                    Jeg tror at den kommer til å være bra som den er, og at det kommer til å bli litt slitasje støv, dette feier vi og bruker på nytt i eventuelle sprekker med litt fuktighet, så tror jeg banen kommer til å bli bare bedre å bedre!

                    Og jeg tror at om man kjører 30min dugnad på banen hver dag så er det ingen som er lei for det tror jeg, alle har vel lyst at banen skal holde en høy standard. I Sverige når vi var der på EOS så ble jo banen kjørt hele dagen med kosting mellom hvert heat, ikke noe støv. Neste morgen etter en liten dugnad var banen klar som gull igjen

                    Jeg tror dette løser seg og at dette blir en fantastisk greie som har vært ventet lenge på
                    www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                    Comment


                    • #40
                      Salt ville jeg absolutt ikke brukt, men derimot sukker og dustex er bra saker!
                      Patrick Mørk
                      Mustit Rc 2012
                      Team Associated Rc 8.2 - Byron - Savox - Jconsepts - RB

                      Comment


                      • #41
                        Supert initiativ. Gleder meg til oktober og utover.. Sees på "Norges Beste Innendørsbane"!!!
                        Smil til verden, og den smiler kanskje tilbake til deg

                        Comment


                        • #42
                          Dette blir kanon! Bra med et skikkelig og forhåpentligvis permanent anlegg.

                          Ikke noe mulighet for en liten onroaddel nå til sesongen da?
                          www.e-hobby.no butikken for Hong Nor

                          Comment


                          • #43
                            Sick!! Så tråden først nå. Er bare å få tak på en buggy fort som fy nå!
                            Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                            “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Stusdal View Post
                              Sick!! Så tråden først nå. Er bare å få tak på en buggy fort som fy nå!
                              ...eller en truck, eller en SC

                              Originally posted by mustitRC View Post
                              Så klasser som er aktuelle som vi kommer til å kjøre løp i blir:

                              1/10
                              SC 2wd
                              SC 4wd
                              Truck
                              2wd buggy
                              4wd buggy

                              Magne
                              sigpic Kenneth Skulstad
                              70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Kesku View Post
                                ...eller en truck, eller en SC
                                Hørtes barnslig ut :P Må nok bli en 2WD buggy av noe slag. Det er vel der det er flest folk?
                                Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                                “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X